Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

MAX EXPO

Innowacyjne urządzenia i rodzinna atmosfera

Innowacyjne urządzenia i rodzinna atmosfera

Za nami kolejna, 5. już edycja targów Max Expo. organizowanych przez spółkę Galicja Tomaszek. Po raz trzeci impreza odbyła się w formule łączącej dwie sieci handlowe należące do Galicji, czyli Max Elektro i Max Kuchnie. Ponownie została zorganizowana w przestrzeniach ekskluzywnego hotelu Gołębiewski w Karpaczu, jak zwykle na wielką skalę i z olbrzymim rozmachem.

Jak podkreśla często sama Ewa Tomaszek, czyli prezes zarządu spółki – siła Galicji tkwi w ludziach, ich zapale, ambicji i ciężkiej pracy. Trudno się z tym nie zgodzić, a doroczne targi są tego znakomitym potwierdzeniem. Gości i wystawców było tak wielu, że do ich dyspozycji oddano łącznie ponad 2000 m2 powierzchni wystawienniczej, a targi ponownie trzeba było zorganizować na terenie ogromnego podziemnego hotelowego parkingu. Dzięki Max Expo po raz kolejny kontrahenci Galicji Tomaszek mieli możliwość spotkać się z handlowcami i przedstawicielami firm i marek oferowanych w sieciach Max Kuchnie i Max Elektro. Wydarzenie było więc okazją nie tylko do zademonstrowania najnowszych produktów i usług, ale też do spotkań biznesowych i rozmów na temat aktualnych trendów rynkowych czy kierunku rozwoju branż RTV, AGD, multimediów oraz sektora meblowego, aranżacji i wyposażenia wnętrz. A wszystko to w wyjątkowej, wręcz rodzinnej atmosferze.

„InfoMarket”, jako patron medialny tego wydarzenia, po raz kolejny miał okazję w nim uczestniczyć. Z branżowego punktu widzenia nas szczególnie interesowała część targowa imprezy. Podczas niej można było dowiedzieć się wielu szczegółów na temat eksponowanych tego dnia urządzeń, naszpikowanych często innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi. Tradycyjnie nie zabrakło również muzycznych akcentów, a więc koncertów gwiazd sceny muzycznej.

Ekspozycje marek Galicji Tomaszek

Galicja Tomaszek to rodzinna firma z blisko 30-letnim doświadczeniem w branży. Oprócz sieci sklepów Max Elektro i Max Kuchnie ma w swoim portfolio dwie liczące się na rynku marki – Kernau oraz Verle Küchen.

Marka Kernau rozwija się dynamicznie, co zresztą można było zobaczyć, przechadzając się po jej pokaźnych rozmiarów stoisku, z pewnością jednym z największych na Max Expo 2019. Podczas targów zaprezentowano niezwykle szeroki asortyment produktowy marki Kernau. Było to zarówno duże AGD – lodówki, winiarki, piekarniki oraz pralki i suszarki, jak i stylowe zlewozmywaki i baterie kuchenne. Warto dodać, że wiele produktów oferowanych pod marką Kernau pochodzi z polskich fabryk.

Z kolei Verle Küchen to marka oferująca wyjątkowej jakości meble kuchenne – jakości „Made in Germany”. Jej potwierdzeniem jest 5-letnia gwarancja przyznawana przez producenta. Każda kolekcja mebli jest tworzona z największą precyzją. Projekty są także dopasowywane do preferencji i potrzeb klienta. Wszystko po to, aby w pełni wykorzystać potencjał każdego wnętrza, niezależnie od jego rozmiarów.

Marka Verle Küchen, a przede wszystkim sieć Max Kuchnie przyciągają klientów hasłem „Cała kuchnia w jednym miejscu”. Warto wspomnieć, że Max Kuchnie to również katalog i magazyn ilustrowany wydawany pod tym samym tytułem. Znajdziemy w nim mnóstwo inspiracji do urządzenia i aranżacji kuchennych wnętrz.

Ekspozycje marek Galicji Tomaszek

Na targach można było zobaczyć m.in. ewaporacyjne nawilżacze powietrze marki Stadler Form oraz oczyszczacze Sharpa, a firma Aquaphor demonstrowała możliwości dzbanków filtrujących.

Ekspozycje marek Galicji Tomaszek
Ekspozycje marek Galicji Tomaszek

Innowacyjne duże AGD

Podczas targów swoje produkty prezentowali najwięksi producenci z sektora AGD. Dużym zainteresowaniem cieszyły się lodówki marki Samsung, w tym m.in. model z linii Family Hub z dużym, dotykowym i wielofunkcyjnym wyświetlaczem LCD, na którym można nawet oglądać telewizję. Lodówka współpracuje z aplikacją Samsung SmartThings.

Marka Siemens przedstawiła z kolei urządzenia kompatybilne z platformą Home Connect. Pokazano m.in. piekarniki, ekspres do kawy, płytę indukcyjną i okap sterowane za pomocą aplikacji mobilnej. Rozwiązanie Home Connect jest stale rozwijane przez inżynierów pracujących dla BSH, a dzięki temu sukcesywnie wzbogacane o nowe rozwiązania techniczne i funkcje. To nie koniec innowacji! Także marka Bosch ma serię urządzeń AGD kompatybilną z Home Connect. Na swoim stoisku zaprezentowała dużą i wszechstronną ofertę urządzeń, zarówno wolnostojących, jak i do zabudowy. Prym wiodły zwłaszcza najnowsze modele pralek z serie | 8 z wbudowanym Wi-fii techniką 4D Wash System, wpływającą na wydajność i skuteczność prania przez wykorzystanie do maksimum możliwości dozowanego detergentu. Obojętnie nie można było przejść również koło najnowszych suszarek bębnowych tego producenta. Wykorzystują one pompę ciepła i technikę ActiveAir, która zapewnia efektywne suszenie ubrań. Dzięki łączności bezprzewodowej pralka i suszarka mogą się ze sobą komunikować. Wówczas pralka przesyła do suszarki parametry ostatniego prania, a dzięki temu suszarka może automatycznie dobrać optymalne parametry suszenia.

Stylowym wzornictwem, m.in. pralek, suszarek, ale także płyt grzewczych i piekarników do zabudowy, przyciągało uwagę stoisko marki Zelmer. Dziś należy ona, podobnie jak Siemens i Bosch, do grupy BSH i oferuje właśnie duży sprzęt AGD.

Pokaźne i bogate w sprzęt stoisko miała też polska firma Amica. Jej najnowsze modele zostały zaprojektowane na podstawie kompleksowych badań rynkowych, aby precyzyjnie zdefiniować potrzeby i oczekiwania klientów. W piekarnikach znajdziemy tutaj rozmaite funkcje, m.in. OpenUp! – ułatwiającą otwieranie drzwi. Na uwagę zasługuje również system BakingPro. Jest to w praktyce szereg rozwiązań technicznych zapewniających m.in. szybkie nagrzewanie się komory piekarnika i równomierne pieczenie na wielu poziomach.

Amica prezentowała również praktyczny i innowacyjny okap. Mamy tu na myśli model z funkcją Touchless, czyli obsługiwany za pomocą prostych gestów. Dzięki temu można włączyć lub wyłączyć oświetlenie, a także zmodyfikować tryb pracy okapu, nie dotykając go.

System automatycznego dozowania AutoDose w swoich najnowszych pralkach i zmywarkach prezentowała firma Beko. Takie rozwiązanie sprawia, że detergentu niezbędnego do prania czy zmywania nie trzeba aplikować za każdym razem, kiedy uruchamiamy urządzenie. Raz uzupełniony pojemnik na detergent może wystarczyć nawet na miesiąc użytkowania sprzętu, co jest znacznie wygodniejszym, ale też tańszym w eksploatacji rozwiązaniem. Na stoisku tego producenta można było zobaczyć również innowacyjne chłodziarkozamrażarki wykorzystujące technikę EverFresh+ z charakterystycznym niebieskim podświetleniem komory przeznaczonej na owoce i warzywa oraz regulacją wilgotności w niej panującej. Prezentowano także model z systemem MultiZone, a więc strefą, która w zależności od potrzeb użytkownika może pełnić funkcję komory chłodzenia lub zamrażania.

Na stoisku marki Elica oprócz szerokiego asortymentu wyjątkowych wzorniczo okapów prezentowano możliwości płyty indukcyjnej NikolaTesla Libra, której projektantem jest Fabrizio Crisa. Jest to wyjątkowy na rynku model zintegrowany z okapem i... wagą kuchenną. Centralnie umieszczony otwór wentylatora wydajnie pochłania opary, wykorzystując podciśnienie, i zatrzymuje je w pochłaniaczu lub kieruje do kanałów wentylacyjnych wyciągu. Płytę zintegrowaną z okapem miała na swoim stoisku również firma Franke. Mamy tutaj na myśli model Mythos 2gether, którego nowoczesną stylistykę uzupełniają liczne zaawansowane technicznie rozwiązania, np. automatyczne systemy rozpoznawania obecności naczyń i aktywacji wyciągu. Cechą szczególną modelu Mythos 2gether jest kratka ochronna wykonana z żeliwa, co zapewnia jej odporność na zadrapania i uderzenia. Ponadto wszystkie komponenty elektroniczne są wodoszczelne – na wypadek, gdyby podczas gotowania doszło do nieoczekiwanego zalania urządzenia.

Duże stoisko miała na targach także marka Gorenje, obecnie należąca do koncernu Hisense. Znany i ceniony słoweński producent prezentował urządzenia z wielu topowych linii wzorniczych, które ma w swojej ofercie. Oprócz modeli przystępnych cenowo nie zabrakło więc AGD klasy premium, chociażby chłodziarkozamrażarek z linii Ora Ito czy modeli należących do Retro Collection, w tym lodówki stylizowanej na słynnego Volkswagena. Na stoisku Gorenje można było zobaczyć ponadto bogatą linię przystępnych cenowo kuchni wolnostojących oraz urządzeń z segmentu pralniczego.

Na Max Expo po raz pierwszy obecna była firma Dom Bianco. Nie zabrakło więc wyjątkowych wzorniczo okapów Faber i funkcjonalnych chłodziarkozamrażarek doskonale znanego na światowych rynkach japońskiego koncernu Hitachi.

▼Ekspozycje producentów udowodniły, że duże AGD może być wyjątkowo funkcjonalne. Na niektórych stoiskach zaproszeni goście mogli wziąć udział w pokazach gotowania przygotowywanych przez cenionych na rynku szefów kuchni.

Innowacyjne duże AGD
Innowacyjne duże AGD
Innowacyjne duże AGD
Innowacyjne duże AGD
Innowacyjne duże AGD
Innowacyjne duże AGD
Innowacyjne duże AGD

▼Galicja Tomaszek to również innowacje i innowacyjny sprzęt. Mamy tu na myśli m.in. urządzenia, które mogą być częścią „inteligentnego” domu i ułatwiać wykonywanie codziennych obowiązków. W zmywarkach coraz popularniejszym rozwiązaniem staje się automatyczne dozowanie detergentu, a w piekarnikach systemy ułatwiające otwieranie drzwi i przygotowywanie potraw.

Innowacyjne duże AGD
Innowacyjne duże AGD
Innowacyjne duże AGD
Innowacyjne duże AGD
Innowacyjne duże AGD

Drobne AGD i sprzęt do pielęgnacji

Max Expo obfitowały również w małe AGD. Wyjątkowe pod względem jakości wykonania i funkcjonalności modele prezentowała firma DLF, dystrybutor takich marek jaki Breville czy FoodSaver. W ofercie pierwszej ze wspomnianych marek mogliśmy zobaczyć m.in. designerskie tostery, czajniki, a także opiekacze. FoodSaver to natomiast producent przede wszystkim kompaktowych systemów do próżniowego pakowania żywności. Producenci zdają sobie sprawę z tego, jak ważne jest zdrowe odżywianie i przygotowywanie zdrowych i pożywnych potraw. Na wielu stoiskach prezentowane były więc różnego rodzaju blendery, tostery, ale także urządzenia do gotowania na parze. Tego typu sprzęt mogliśmy zobaczyć m.in. w ofercie takich marek jak Amica, Gorenje, Adler czy Russell Hobbs, a także Philips oraz Lafe.

Na targach nie zabrakło również firm prezentujących urządzenia do pielęgnacji urody – równie niezbędne w każdym domu. Jednym z takich producentów był Remington, który ma w ofercie modele zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn. Panowie na firmowym stoisku mogli nawet skorzystać z usług profesjonalisty, który dbał nie tylko o zarost, ale też o fryzury odwiedzających targi.

Na imprezie obecna była też firma BaByliss. Jej ekspozycja i prezentowane modele udowodniły, że producent ten nieustanie podąża za trendami, rewolucjonizując branżę produktów do pielęgnacji urody. Licznie odwiedzające targi Max Expo panie mogły skorzystać z usług profesjonalistki obecnej na stoisku firmy BaByliss i spróbować nowej fryzury – stworzonej, oczywiście, z wykorzystaniem, urządzeń tej marki.

Drobne AGD i sprzęt do pielęgnacji

Drobne AGD to wiele przydatnych urządzeń ułatwiających wykonywanie prac domowych, nie tylko tych kuchennych. Widać doskonale, że producenci nieustannie podążają za ważnymi trendami. Mamy tu na myśli nie tylko wzornictwo, ale też troskę o ekologię, zdrowie i urodę użytkowników.

Drobne AGD i sprzęt do pielęgnacji
Drobne AGD i sprzęt do pielęgnacji

Zlewozmywaki i baterie kuchenne

Max Kuchnie to nie tylko sprzęt AGD, ale również funkcjonalne zlewozmywaki i baterie. Na targach obecni byli więc producenci tych, jakże niezbędnych w kuchennych wnętrzach, produktów.

Firma Franke podczas Max Expo celebrowała rozpoczęcie kampanii reklamowej „Kuchnia sercem domu”. Na targach nie mogło więc zabraknąć „bohaterów” nowego spotu reklamowego tego producenta, a więc innowacyjnych zlewozmywaków, baterii Vital, piekarnika pozwalającego na równomierne wypiekanie potraw na wielu poziomach oraz wspomnianej już płyty grzewczej zintegrowanej z okapem Mythos 2gether.

Kilka premierowych modeli pokazała firma Pyramis, specjalizująca się w zlewozmywakach i bateriach. Nowością jest m.in. model Siros 1B o wymiarach 47 × 51,5 cm, który można zamontować na jeden z trzech sposobów – jako zlewozmywak nablatowy, podblatowy lub podblatowy z wysuniętą „półką” zawierającą otwory na baterię i dozownik płynu do naczyń.

Swoją premierę na targach Max Expo miał ponadto model Sparta Plux Lux 1 B 1D o szerokości 78 cm i głębokości 48 cm. Model ten jest objęty 30-letnią gwarancją producenta. Nowością w ofercie firmy Pyramis jest ponadto ekspozytor, opracowany specjalnie z myślą o studiach mebli kuchennych i demonstrowaniu możliwości zlewozmywaków i baterii. Więcej o tym rozwiązaniu i ofercie specjalnej marki Pyramis dla kanału SMK piszemy w dziale „Informacje z kraju i ze świata”.

Stylowe i funkcjonalne modele zlewozmywaków i baterii marki Blanco prezentowała firma Comitor. Na ekspozycji można było zobaczyć m.in. zlewozmywak Etagon 6, wykonany z ceramiki PuraPlus z korkiem automatycznym i systemem odpływowym InFino.

Naszą uwagę przyciągnęła również bateria Blanco Evol-S Volume z wyciąganą wylewką i funkcją pomiaru ilości wody. Rozwiązanie to jest nie tylko praktyczne, ale pomaga również oszczędzać wodę, dozując jej dokładnie tyle, ile potrzebuje użytkownik.

Zlewozmywaki i baterie kuchenne

Filtrowanie i dozowanie wody to tylko jedne z wielu rozwiązań, jakie wykorzystują produkowane obecnie innowacyjne baterie kuchenne. Sprzęt ten dostępny jest, oczywiście, w sieci Max Kuchnie.

Zlewozmywaki i baterie kuchenne
Zlewozmywaki i baterie kuchenne

W trosce o zdrowie

Jakość i wilgotność powietrza w domu mają wpływ na stan dróg oddechowych domowników, szczególnie w sezonie grzewczym. O zdrowie można zadbać, wykorzystując nawilżacze i oczyszczacze oraz aromatyzery Stadler Form. Na stoisku firmy DLF, dystrybutora sprzętu marki Stadler Form, prezentowano m.in. ewaporacyjny, a do tego energooszczędny i cichy nawilżacz powietrza Oskar z dozownikiem zapachów. Jak przystało na sprzęt marki Stadler Form, Oskar urzeka również swoim wzornictwem. Jego zwarta i estetyczna bryła sprawia, że może być znakomitym dodatkiem w każdym pomieszczeniu. Na rynku są również dostępne mniejsza i większa wersja nawilżacza: Oskar Little i Oskar Big.

Ważne jest nie tylko to, czym oddychamy, ale też to, co pijemy. O czystość wody do picia pomagają troszczyć się dzbanki filtrujące, które mogliśmy zobaczyć m.in. na stoisku marki Aquaphor. Prezentowano tutaj m.in. możliwości modelu J.Shmidt JS 500, który skutecznie usuwa z wody zanieczyszczenia, takie jak metale ciężkie, toksyny i bakterie. Wydajność tego dzbanka, adekwatnie do nazwy modelu, wynosi 500 l. Więcej o JS 500 piszemy w dziale „Nowości AGD”. Jeśli już jesteśmy przy filtrowaniu wody, nie sposób nie wspomnieć również o baterii Franke Vital. Kapsułkowy filtr znajdujący się w dodatkowej wylewce usuwa do 99 proc. cząstek mikroplastiku, bakterii i wirusów. Wydajna bateria Vital może być więc źródłem czystej i łatwo dostępnej wody, z której można korzystać do picia i gotowania.

Odkurzacze, myjki i zamiatarki

W tym segmencie rynku swój mocny akcent miała na targach firma DLF, której roboty odkurzające marki iRobot są już w Polsce mocno rozpoznawalne i cenione za wyjątkowo praktyczne i wygodne rozwiązania oraz algorytmy sprzątania. Nowe modele marki iRobot wykorzystują technikę Imprint Link, aby wymieniać ze sobą informacje i automatycznie wykonywać swoje zadania po sobie, bez ingerencji użytkownika.

Popularność na rynku odkurzaczy zyskują kompaktowe urządzenia pionowe. Swoją nowość – zasilany akumulatorowo model Sopero VM 801 – prezentowała Amica. Jest to urządzenie o wszechstronnej konstrukcji, dzięki której może ono być wykorzystywane także jako odkurzacz ręczny. Model marki Amica wyposażony jest w turboszczotkę z dodatkowym zasilaniem dla lepszej skuteczności sprzątania. Na ekspozycji firmy Amica nie zabrakło także nowych modeli workowych – Sharq VM 7011 z filtrem HEPA13 oraz Sumam VM 6011, wyposażonego w filtr EPA12.

Przewodowy, ale również pionowy odkurzacz prezentowała firma Adler. Mamy tu na myśli model AD7036. Niewielkie gabaryty i duża moc zapewniają mu możliwość efektywnego i komfortowego sprzątania, nawet trudno dostępnych miejsc.

Na Max Expo nie mogło zabraknąć firmy Kärcher – czołowego światowego producenta urządzeń do sprzątania i czyszczenia. Na stoisku prezentowano m.in. mopy elektryczne i zamiatarki. Wśród wyjątkowych modeli wyeksponowane zostały bezprzewodowe modele FC3 Premium i FC5 Premium, które umożliwiają mycie podłóg bez ich wcześniejszego odkurzania, a tym samym zapewniają łatwe, niemal bezwysiłkowe czyszczenie. Demonstrowano również odkurzacz piorący SE 5.10 oraz odkurzacze workowe VC2 i VC3. Kärcher ma w ofercie również parownice SC 2 EasyFix i SC 3 EasyFix, które również można było zobaczyć na targach. Firma prezentowała ponadto urządzenia do sprzątana przydomowej przestrzeni. Mamy tu na myśli m.in. model do sprzątania tarasów i patio PCL 4, akumulatorowy wycinak do chwastów WRE 4 oraz dmuchawę do liści LBL 2, również wyposażoną w akumulator.

Odkurzacze, myjki i zamiatarki

Urządzenia ułatwiające sprzątanie to bardzo ważny element wyposażenia domu. Doskonale zdają sobie z tego sprawę również wystawcy, którzy prezentowali różnego rodzaju odkurzacze, a także mopy elektryczne. Trendem są przede wszystkim urządzenia pionowe i roboty sprzątające.

Odkurzacze, myjki i zamiatarki
Odkurzacze, myjki i zamiatarki
Odkurzacze, myjki i zamiatarki
Odkurzacze, myjki i zamiatarki
Odkurzacze, myjki i zamiatarki
Odkurzacze, myjki i zamiatarki

▼Wśród wielu urządzeń kuchennych pod względem wzornictwa wyróżniały się zwłaszcza okapy. Nie zabrakło również płyt grzewczych typu gaz na szkle oraz modeli zintegrowanych z wyciągiem.

Okapy i płyty
Okapy i płyty
Okapy i płyty
Okapy i płyty

Soundbary, telewizory i nie tylko

Galicja Tomaszek to także innowacyjny sprzęt audio-wideo, który oferowany jest przede wszystkim w salonach sprzedaży Max Elektro. Firma współpracuje z wieloma uznanymi i cenionymi na rynku producentami. Nie brakowało więc topowych telewizorów, innowacyjnych soundbarów czy drobnego sprzętu audio, który jest równie niezbędny w domu czy mieszkaniu.

Na targach wystawiali się tak renomowani producenci, jak choćby Samsung z telewizorami QLED i soundbarami. Tego typu asortyment prezentowała również firma Sharp. Tutaj można było zobaczyć m.in. nagrodzony w ubiegłym roku nagrodą EISA monitor LCD 8K oraz telewizory z Androidem. Na stoisku Sharpa nie zabrakło również soundbarów, głośników Bluetooth i stylowych radioodbiorników DAB+. Tego typu asortyment prezentował również Techni- Sat. Na stoisku niemieckiej marki, wyspecjalizowanej w segmencie audio i rozwiązaniach telewizyjnych oraz satelitarnych, można było zobaczyć także słuchawki bezprzewodowe, radiobudziki oraz stacje pogody. Największym hitem stoiska okazał się jednak model Sonata 1, a więc soundbar i dekoder satelitarny w jednym. Urządzenie było prezentowane wraz z zestawem dodatkowych głośników efektowych. Rozwiązanie to pozwala w domowym zaciszu stworzyć świetnie brzmiące kino domowe. Drobny sprzęt audio oraz najnowsze modele stacji pogody miała na swoim stoisku także grupa Adler Europe, do której należą marki Adler, Camry i Mesko. Wśród prezentowanych urządzeń można było zobaczyć kompaktowy głośnik Bluetooth z tunerem radiowym Camry CR1165 oraz stację meteo tej marki – model CR 1166.

Na Max Expo pojawiły się także firmy LG czy Panasonic, które prezentowały swój najnowszy sprzęt RTV. Firma LG demonstrowała możliwości telewizorów OLED oraz modeli NanoCell ze sztuczną inteligencją. Swój sprzęt audio-wideo wystawiali ponadto tacy producenci jak Blaupunkt czy Manta.

Na targach w Karpaczu obecni byli także przedstawiciele innych segmentów branży RTV. Tu znakomitym przykładem jest specjalista od nawigacji GPS, firma Navitel. Dzięki jej rozwiązaniom można podróżować, wykorzystując nie tylko klasyczne urządzenia samochodowe GPS, ale też aplikacje mobilne czy wideorejestratory.

Jeśli jesteśmy już przy samochodach, to na imprezie Galicji Tomaszek nie zabrakło również i klasycznych „czterech kółek”. Mamy tu na myśli ekspozycję, na której prezentowano stylowy czerwony Renault Clio. Było też coś dla miłośników nieco innych, mniejszych pojazdów, a mianowicie górskie rowery elektryczne Kawasaki czy hulajnogi elektryczne marki Blaupunkt.

Soundbary, telewizory i nie tylko

Na Max Expo nie mogło zabraknąć telewizorów, sprzętu audio oraz szeroko pojętej elektroniki użytkowej oferowanej w sieci sklepów Max Elektro. Prezentowano różnorodne modele – od klasycznych LCD, przez QLED, a na OLED-ach kończąc.

Soundbary, telewizory i nie tylko
Soundbary, telewizory i nie tylko

Nie tylko targi i wystawy

Poza dużą wystawą sprzętu gospodarstwa domowego w ramach targów Max Expo 2019 zaproszeni goście mogli uczestniczyć w uroczystych bankietach i koncertach. Już pierwszego dnia imprezy przygotowano kolację z wykwintną kuchnią hotelu Gołębiewski, której towarzyszył koncert znanej i cenionej polskiej wokalistki Margaret. W trakcie targów odbywała się także loteria targowa z cennymi nagrodami.

Prężny rozwój sieci Max Expo i Max Kuchnie, organizacja imprezy targowej na najwyższym poziomie i profesjonalne podejście Galicji Tomaszek do biznesu pokazują, że przyszłość należy właśnie do tego typu rynkowych i handlowych inicjatyw. Teraz pozostaje już tylko pytanie – gdzie Galicja Tomaszek zorganizuje kolejną odsłonę targów, aby pomieścić wszystkich swoich partnerów i ich ekspozycje, bo tych z roku na rok przybywa.

Doświadczenie i innowacyjność

Doświadczenie i innowacyjność

Rozmowa z Ewą Tomaszek – prezesem firmy Galicja Tomaszek Sp. z o.o.

Redakcja: Targi Max Expo z roku na rok rosną w siłę. Podczas tej edycji z pewnością padły kolejne rekordy. Proszę nam i naszym czytelnikom nieco przybliżyć tegoroczne Max Expo.

Ewa Tomaszek: Tak, to prawda. Być może trochę nieskromnie, ale muszę przyznać, że co roku mam to samo odczucie. Odczucie, że już nie da się więcej, nie da się lepiej. A jednak, rzeczywistość zaskakuje i każde kolejne targi to kolejne rekordy, które onieśmielają swoim rozmachem, frekwencją, efektem handlowym i oczywiście wizerunkowym. Tym razem gościliśmy podczas 3 dni imprezy prawie 1500 osób, a nasze powierzchnie ekspozycyjne zajęły 2000 m2. Już minęło trochę czasu od targów, a wciąż otrzymuję telefony z gratulacjami i pytania o plany na kolejny rok. Muszę przyznać, że to bardzo miłe i rekompensuje w stu procentach ogromny wysiłek, jaki ponoszę razem z moim zespołem przy organizacji tej imprezy.

Nowa formuła targów doskonale przyjęła się wśród Państwa kontrahentów. Czy dalej planują Państwo kontynuację imprezy w takiej właśnie, połączonej formie?

Tak, takie są plany. Ta nowa formuła, jak to Pan określił, faktycznie się sprawdza. Galicja Tomaszek to przecież dwa równoważne brandy: Max Elektro i Max Kuchnie. Nie mam serca któregokolwiek z nich bardziej faworyzować lub tym bardziej pomijać. Chcę, aby przy okazji eventu Max Expo zawsze występowały obok siebie, bo to faktycznie daje obraz ich wielkości, zasięgu i siły. Jedynym ograniczeniem, na które w zasadzie nie mam wpływu, jest brak alternatyw na bazę noclegową i wystawienniczą, która przyjmie w jednym miejscu tak wielką imprezę. Więc czuję mały niedosyt, bo chciałabym moich klientów i kontrahentów co roku zabierać w różne miejsca w Polsce, ale rzeczywistość jest w tej kwestii jeszcze nie do przeskoczenia. Z drugiej zaś strony Karpacz, w którym zorganizowaliśmy już trzy edycje targów, jest uroczy, a Hotel Gołębiewski ze swoim profesjonalizmem zawsze staje na wysokości zadania.

Jeśli targi będą się tak prężnie rozwijały jak dotychczas, hotel Gołębiewski w Karpaczu może okazać się niewystarczający, by pomieścić wszystkich wystawców i odwiedzających. Czy w związku z rozwojem imprezy biorą Państwo pod uwagę zmianę jej lokalizacji?

Tak jak wspomniałam wcześniej, jest to swojego rodzaju ograniczenie. Ale jestem dobrej myśli. Event z pewnością będzie rósł zarówno pod kątem osobowym, jak i ekspozycyjnym – już oswoiłam się z tą świadomością. Ale chociażby Hotel Gołębiewski szykuje dla nas w niedalekiej przyszłości ciekawą nadmorską alternatywę, więc nie mam powodów do jakichkolwiek obaw. W końcu każdy taki przyrost samych targów Max Expo oznacza dla mnie, że Galicja Tomaszek rośnie na rynku, że mamy więcej klientów, kontrahentów, że rośniemy obrotowo – zatem czym tu się martwić! (śmiech). Poza tym lubię ten nasz Karpacz, więc jeśli kolejny event miałby się też tam odbyć, to wciąż będę bardzo zadowolona. W końcu chodzi tutaj przede wszystkim o spotkania z ludźmi, budowę relacji biznesowych i przyjacielskich.

Pod Waszą egidą prężnie rozwija się także projekt o niemiecko brzmiącej nazwie Verle Küchen. Czym wyróżnia się on na tle konkurencji?

Nasz projekt Verle Küchen to dobrze przemyślany koncept franczyzowy, który jest idealnym rozwiązaniem dla studiów, które nie posiadają własnego zaplecza produkcyjnego, a chcą sprzedawać meble – nie tylko te kuchenne, ale i łazienkowe, pokojowe czy garderoby. Czym się wyróżniamy? Jako nr 1 podam niemiecką jakość, którą potwierdza chociażby 5-letnia gwarancja. Nasze kuchnie poddawane są w niemieckich fabrykach bardzo rygorystycznym testom, które ostatecznie zapewniają konsumentowi bezproblemowe użytkowanie mebli przez co najmniej 15 lat. Jako organizator franczyzy dostarczamy w zasadzie wszystko, począwszy od koncepcji, po wsparcie marketingowe, merytoryczne i techniczne. Zatem, aby przystąpić do franczyzy i osiągnąć w jej ramach sukces, nie trzeba być stolarzem z 20-letnim doświadczeniem, bo cały branżowy „know how” dostarczamy my. Dajemy w pakiecie również bardzo silne wsparcie od naszego partnera strategicznego – marki Siemens, która dostarcza do sieci swoje AGD. Nie muszę tutaj mówić o licznych zaletach tego brandu – to w końcu również niemiecka jakość, fantastyczny design i świetna marka sama w sobie. Reasumując, rozwijamy się z roku na rok coraz bardziej oraz konsekwentnie zdobywamy swój kawałek polskiego rynku.

Oferta produktowa, niezależnie już od tego, o jakiej sieci sklepów mówimy, musi być dostosowywana do potrzeb klientów i trendów panujących w branży. Jak Galicja Tomaszek sobie z tym radzi?

W branży AGD/RTV/multimedia funkcjonujemy już ponad 28 lat, zatem znacznie się nie pomylę, jeśli powiem, że o sprzęcie wiemy dosłownie wszystko. Razem z trendami rośliśmy i rozwijaliśmy się na przestrzeni lat i z pewną łatwością, bazując na doświadczeniu, estymujemy to, co wydarzy się w przyszłości. Poza tym stoją u naszego boku producenci, którzy kreując ten rynek i odpowiadając codziennie na potrzeby polskich konsumentów, dzielą się z nami swoimi spostrzeżeniami. Nasza branża to sieć powiązań i zależności, zatem mogę powiedzieć, że w zasadzie to wspólnie z nimi odpowiadamy na potrzeby polskiego konsumenta, zarówno jako dystrybutor, ale też jako producent sprzętu pod własną marką Kernau. Codziennie trzymamy rękę na pulsie, żeby czegoś nie przeoczyć i żeby być zawsze na bieżąco z panującymi trendami. A może nawet o krok dalej (śmiech).

Galicja Tomaszek to niezwykle doświadczona firma, co warte podkreślenia, już z blisko 30-letnim stażem. Jaka jest Pani zdaniem recepta na tę branżową długowieczność przedsiębiorstwa?

To dosyć złożone pytanie – pewnie nadawałoby się na zupełnie osobny wywiad, ale postaram się streszczać. Nie będę oryginalna, bo pewnie każdy lider z moim stażem użyłby tego samego splotu zależności, które muszą być spełnione, aby osiągnąć sukces. Chodzi oczywiście o przemyślaną strategię, która jest na bieżąco korygowana w odniesieniu do rynku. Później o bardzo umiejętne balansowanie między zyskiem a inwestycjami. Do tego dochodzi bycie otwartym na możliwości i szanse, jakie przynosi rynek. A na końcu o zespół, bo w pojedynkę sukcesy na taką skalę są nie do osiągnięcia. Mam szczęście do ludzi. Udało mi się otoczyć w każdym projekcie ludźmi z wiedzą, pasją, uczciwością i chęcią rozwoju. Mimo że zatrudniam ponad 300 osób, wciąż udaje mi się utrzymać rodzinny wymiar firmy. Nie byłabym zupełnie szczera, gdybym w tym miejscu skończyła swoją wyliczankę – oczywiście cały ten sukces musi być przyprawiony szczyptą szczęścia i sprzyjających wiatrów. Jednak nie liczę na nie w codziennym funkcjonowaniu, bo wolę postawić na twarde, namacalne dane i fakty. Niemniej jednak ono zawsze się przydaje, szczególnie jeśli potrafiod czasu do czasu miło zaskoczyć i poprawić humor (śmiech).

Rozmawiał Łukasz Sowiński

Doświadczenie i innowacyjność
Doświadczenie i innowacyjność
Doświadczenie i innowacyjność
2019-10-28

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2019 InfoMarket