Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

ŁÓDŹ DESIGN FESTIVAL

Im dalej w przyszłość, tym bliżej siebie

Im dalej w przyszłość,

Przez 10 dni zarówno profesjonaliści, jak i goście z całego świata szukali odpowiedzi na hasło przewodnie 13. edycji Łódź Design Festival – „Dobre życie”. Inspirujące wystawy, spotkania, autorskie warsztaty i specjalna edycja Akademii Paradyż dla projektantów spotkały się z żywym zainteresowaniem uczestników, którzy licznie odwiedzili łódzką Fabrykę Sztuki.

Łódź Design Festival to wyjątkowa okazja, żeby nie tylko się inspirować i poznawać dobre praktyki we wzornictwie, ale również zrozumieć, skąd się biorą i na jakie potrzeby odpowiadają otaczające nas produkty. Podczas tegorocznej edycji wydarzenia szczególnie silnie podkreślono konieczność rozwoju stylu życia zrównoważonego i przyjaznego środowisku. Dużym zainteresowaniem cieszyła się m.in. wystawa „30” mecenasa festiwalu – Ceramiki Paradyż, inspirowana twórczością Bauhausu oraz obecnym, mocnym trendem logomanii. Goście chętnie podziwiali także prace finalistów plebiscytu „Must have” oraz „Make me” – konkursu dla młodych designerów, których do procesu projektowego zapala impuls wywołany dostrzeżeniem konkretnej potrzeby lub problemu. W ramach łódzkiego festiwalu odbyła się także specjalna edycja Akademii Paradyż dla projektantów. Miała ona formę spotkania edukacyjno- inspiracyjnego. Pozwoliła na kreatywny dialog o teraźniejszości i przyszłości wzornictwa między projektantami i obserwatorami trendów. Zaproszeni prelegenci wskazali, jak w nieodległej przyszłości rozwinie się świadomy, odpowiedzialny design. W wydarzeniu uczestniczyło liczne grono architektów i projektantów wnętrz oraz blogerów. Eksperci wspólnie przedstawili nieoczywistą rolę projektanta, który musi w sobie dziś łączyć umiejętności interpersonalne z dużym wyczuciem ukierunkowanym na dobro krajobrazu i jakość środowiska. Wskazali również na konieczność łączenia komfortu życia człowieka z dbałością o otaczające go środowisko.

2019-10-28

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2019 InfoMarket