Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

IFA

Global Conference 2019

Global Conference 2019

Łączność, sztuczna inteligencja, sterowanie głosem i 5G to najważniejsze trendy napędzające innowacje w elektronice użytkowej i sprzęcie AGD, a wszystkie one będą widoczne w całej sieci globalnych wydarzeń IFA w tym roku.

Punta Umbria – nadmorskie miasteczko w Andaluzji około godziny od Sewilli – gościło ponad 300 międzynarodowych dziennikarzy z ponad 55 krajów, wystawców i partnerów IFA przez 4 dni od 25 do 28 kwietnia. Na ten czas hotel Barceló Punta Umbría Beach Resort zmienił nazwę na „Villa IFA”, stając się miejscem globalnej promocji tegorocznych targów IFA. Pierwszy dzień konferencji zgromadził fi rmy z elektroniki konsumenckiej i AGD z różnych dziedzin: ochrony zdrowia (Philips), produkcji sprzętu RTV (TCL, Matz, Skyworth, Hisense, Sennheiser) i AGD (Gorenje, Candy, Hoover, Safera) oraz badające rynki RTV i AGD (IHS Markit i GfK).

TCL Electronics – dynamiczny wzrost produkcji

TV Najwięcej informacji o planach na ten rok przedstawiła firma TCL, która odnosi coraz więcej sukcesów. Frederic Langin, dyrektor sprzedaży i marketingu w Europie, powiedział, że firma TCL jest drugim na świecie producentem telewizorów i w 2018 r. wyprodukowała ich 28,6 mln sztuk, co stanowi wzrost rok do roku o 23,1 proc. Firma TCL Electronics ma ambitne plany rozwoju, aby w Europie do 2020 r. zająć trzecie miejsce, znacząco rozwinąć sprzedaż sprzętu audio, głównie soundbarów i słuchawek, do 2022 r. Zatrudnienie Neymara jako ambasadora marki przyczyniło się do wzrostu rozpoznawalności marki TCL na świecie. Marek Maciejewski, dyrektor rozwoju produktów w Europie, omówił strategię Aixiot, czyli wprowadzania do urządzeń AGD, RTV i IT rozwiązań sztucznej inteligencji i Internetu rzeczy. TCL jest producentem największych paneli Gen 11 (3 x 3,3 m) – T6, T7 (6 × 75 cali i 8 × 65cali) oraz Gen 8.5 (6 × 55 cali i 8 × 49 cali). Wydajności produkcyjna obu linii to 100 000 sztuk substratów szkła miesięcznie w wypadku GEN 11 i 140 000 sztuk miesięcznie w wypadku Gen 8.5. W swoich telewizorach klasy premium na 2019 r. TCL stosuje najnowsze rozwiązania techniczne: wyświetlacze QLED z kropkami kwantowymi, zapewniające szeroki zakres kolorów, i podświetlenie „Mini LED” z 1000 stref (20 000 LED), wytwarzające światło o luminancji 1500 nt, z możliwością dynamicznego sterowania światłem każdej strefy, co zwiększa kontrast i efekt HDR. Jakość obrazu podkreśla dźwięk w systemie Dolby Atmos z wbudowanego sounbara firmy Onkyo. Są to telewizory z systemem Android TV (Android 9) z Asystentem Google, współpracujące także z asystentem Alexa. W przyszłości mikrofon w pilocie będzie zastąpiony mikrofonami w telewizorze. Jesienią na targach IFA jest planowana premiera pierwszego telewizora 8K z HDR – X10S, zawierającego te wszystkie nowości.

IFA 2019

Frederic Langin, dyrektor sprzedaży i marketingu TCL w Europie, powiedział, że firma TCL jest drugim na świecie producentem telewizorów.

Metz i Skyworth – Metz blue

Niemiecka Marka Metz CE powstała w 1938 r. Telewizory premium tej marki cieszą się dużą popularnością na rynku niemieckim. Druga marka, Skyworth, powstała w 1988 r. Swoją siedzibę ma Shenzen w Chinach. Należy do 5 marek największych producentów telewizorów na świecie. Dzięki połączeniu w 2018 r., siły i kapitału firmy Skyworth, globalnego gracza na rynku telewizorów, i 80-letniego doświadczenia firmy Metz, niemieckiego producenta z tradycją, w ramach nowej marki Metz blue, skierowanej do szerokiego segmentu rynku, jest planowane zdobywanie rynków nie tylko europejskich ale także Stanów Zjednoczonych, Ameryki Południowej, Afryki, Australii i dalszych obszarów Azji i Europy. Na stoisku marki Metz blue można było zobaczyć najlepszy z telewizorów – 65-calowy S9A MW z wyświetlaczem OLED UHD TV i soundbarem z 2-drożnym systemem bass reflex i 6 głośnikami emitującymi dźwięk do przodu oraz systemami dźwięku DTS TruSurround i Dolby Digital.

IFA 2019

Najlepszy z telewizorów – 65-calowy S9A MW z wyświetlaczem OLED UHD TV był prezentowany na stoisku marek Metz i Skyworth.

Hisense z Gorenje – Euro 2020

Julian Lietzau, dyrektor marketingu Hisense i Gorenje DACH, ogłosił, że obie marki będą oficjalnymi partnerami Euro 2020. Chińska firma Hisense jest znana z produkcji telewizorów, smartfonów, tabletów, a słoweńska marka Gorenje z lodówek, zamrażarek, pralek, klimatyzacji i produktów SDA. Loga marek znajdą się na tablicach wyników na wszystkich meczach, a Hisense będzie wyłącznym dostawcą tablic do wyświetlania wyników na stadionach w całym turnieju Euro 2020. Na stoisku zaprezentowano najnowszy telewizor 8K Hisense z serii U9 ULED Premium TV, który zostanie oficjalnie pokazany na targach IFA we wrześniu. 75-calowy 75U9E wyróżnia wyświetlacz LCD ULED z 33 177 600 pikselami, 5376 strefami lokalnego podświetlenia (LED 2000 nt), sterowanych algorytmami sztucznej inteligencji, oraz kropkami kwantowymi, zapewniającymi szeroki zakres kolorów. Sprzęt AGD Gorenje reprezentowały lodówka side by side BCD486W a także pralka i suszarka.

IFA 2019

Na stoisku Hisense Gorenje można było zobaczyć najnowszy telewizor 8K Hisense z serii U9 ULED Premium TV, a także lodówkę BCD486W side by side i pralkę z suszarką.

Haier i grupa Candy Hoover

Globalna konferencja prasowa IFA 2019 była pierwszym oficjalnym wydarzeniem prasowym, w którym uczestniczył dyrektor generalny Haier Europe, Yannick Fierling, po niedawnym przejęciu grupy Candy Hoover. Obecnie Haier zajmuje piąte miejsce w Europie Zachodniej pod względem łącznych przychodów. Haier zamierza stać się jedną z trzech największych grup do 2022 r., budując swój sukces na strategicznym zaangażowaniu w innowacje, branding, badania i rozwój oraz „inteligentną” produkcję.

Sennheiser – pokaz soundbara Ambeo

Doskonałe, realistyczne wrażenia akustyczne zapewnia najnowszy soundbar Ambeo marki Sennheiser w systemie 5.1.4 z basami o częstotliwości 30 Hz. Soundbar Ambeo (zdjęcie poniżej) wyposażono w 13 głośników i najnowszą technikę wirtualizacji dźwięku, opracowaną wspólnie z Fraunhofer IIS. Urządzenie optymalizuje dźwięk dla poszczególnych pomieszczeń oraz preferowanego miejsca odsłuchu dzięki kalibracji za pomocą zewnętrznego mikrofonu. Soundbar Ambeo jest kompatybilny z Dolby Atmos, MPEG-H i DTS: X. Dzięki technice Upmix może również odtwarzać stereo i 5.1 z efektem 3D. Z systemem Ambeo można połączyć się za pośrednictwem Google Chromecast, Bluetooth i HDMI eARC/CEC.

Sennheiser

Safera Sense – czujnik gotowania

Na stoisku firmy Safera można było zobaczyć inteligentny czujnik gotowania, który pomaga w gotowaniu, monitoruje jakość powietrza i zapobiega pożarowi w domu. Czujnik Safera Sense jest mocowany nad płytą kuchenną, a specjalna przystawka monitoruje jej moc. Współpracuje on z aplikacją na smartfonie. Czujnik automatycznie rozpoznaje zdarzenia związane z gotowaniem i ustawia czasomierze, monitoruje jakość powietrza, informuje, kiedy trzeba użyć wentylatora, i alarmuje, jeśli piec został przypadkowo pozostawiony włączony.

IFA 2019

Safera Sense – czujnik i aplikacja do bezpiecznego gotowania.

Philips – teledentysta i golarka z aplikacją

Marlies Gebetsberger, personal health leader market DACH w firmie Philips, przedstawiła, w jaki sposób jej przedsiębiorstwo wprowadza innowacje w dziedzinie dotyczącej zdrowia. Przykładem jest przedstawiona na IFA GPC usługa Philips Sonicare Teledentistry, która zapewnia pacjentom zdalną konsultację stomatologiczną od licencjonowanych dentystów w ciągu 24 godzin. Aplikacja Philips Sonicare działa jako „wirtualny hub” dla osobistej opieki zdrowotnej w jamie ustnej. Użytkownicy mogą zarządzać codzienną pielęgnacją jamy ustnej i udostępniać dane swoim lekarzom. Philips S7000 to z kolei pierwsza golarka na świecie z osobistym planem golenia, aby poradzić sobie z problemami skórnymi, takimi jak np. zaczerwienie skóry. Pomaga w tym aplikacja Groom Tribe, która umożliwia analizę golenia, aby uzyskać najlepszy efekt bez podrażnienia skóry. Kolejne wystąpienia dotyczyły zachowań konsumentów oraz obecnej i przyszłej sytuacji na rynkach elektroniki konsumenckiej.

IFA 2019

Teledentysta i golarka z aplikacją na smartfon to najnowsze usługi i produkty marki Philips przedstawione przez Marlies Gebetsberger z firmy Philips.

IHS Markit i GfK – badania rynku

Według agencji IHS Markit telewizory Ultra HD w czwartym kwartale ubiegłego roku stanowiły ponad połowę sprzedawany modeli. W Europie zachodniej aż 63 proc. Zwiększa się liczba kanałów TV 4K. Na świecie są nadawane 142 kanały 4K, w tym 130 komercyjnych, 9 demo i 3 zakupowe. W Europie zachodniej jest ich najwięcej – ponad 45. Kupując telewizor 4K, klienci zwracają uwagę, czy jest to telewizor smart TV dołączany do Internetu, na wielkość ekranu, energooszczędność, dostęp do materiałów wideo 4K i markę. Pierwsze dostawy telewizorów 8K w 2018 r. wyniosły 18 600 sztuk. Największym producentem są Chiny. Duże znaczenie dla rozwoju sprzętu mają asystenci cyfrowi. Pojawiły się pierwsze badania o ich przydatności i popularności rozwiązań. Rolą domowego asystenta jest pomoc konsumentom w obsłudze urządzeń smart i łatwym dostępie do informacji. Według badań IHS Markit asystenci są wykorzystywani:

  • do szukania odpowiedzi na pytania (ponad 50 proc.),
  • do sprawdzania pogody/wiadomości (ok. 43 proc.),
  • jako alarm i timer (ok. 33 proc.),
  • do wykonywania połączeń telefonicznych i wysyłania wiadomości (ok. 30 proc.),
  • do wyszukiwania muzyki (ok. 29 proc.),
  • do sterowania różnymi domowymi urządzeniami (ok. 16 proc.),
  • do robienia zakupów (ok. 14 proc.),
  • do poszukiwania treści wideo (13 proc.).

Użytkownicy najczęściej wybierają Asystenta Google (48 proc.), Siri (32 proc.), Alexę (26 proc.), Cortanę (15 proc.), Bixby (8 proc.), na inne wskazuje 5 proc. Konsumenci są gotowi płacić więcej, kiedy widzą produkt innowacyjny, funkcjonalny. Według stowarzyszenia gfu Consumer & Home Electronics potwierdzają to przytoczone przykłady: pralki z funkcją pary sprzedają o 53 proc. lepiej, duże chłodziarki połączone z funkcją no frost do 22 proc., płyty grzejne ze zintegrowanymi okapami do 35 proc. Także małe urządzenia gospodarstwa domowego zaawansowane techniczne stają się bardziej atrakcyjne dla konsumentów. Ekspresy do kawy, roboty ssące i odkurzacze akumulatorowe mają dwa do trzech razy większe tempo wzrostu w porównaniu ze standardowymi produktami swoich segmentów.

Konferencja prasowa

Na konferencji prasowej szereg prelegentów odniosło się do sytuacji bieżącej na rynkach AGD, RTV i roli IFA w rozwoju handlu, zaprezentowano także najważniejsze wydarzeniach towarzyszących, które odbędą się na jesiennych targach IFA 2019.

Łączność jest kluczowa

Hans-Joachim Kamp, przewodniczący rady nadzorczej gfu Consumer & Home Electronics, organizator IFA, powiedział, że: Przemysł elektroniki użytkowej i AGD stale koncentruje się na łączności i wymianie danych. Coraz więcej produktów wykorzystuje sztuczną inteligencję, która pozwala im zwiększyć funkcjonalność. Ponadto systemy sterowane głosem ułatwiają obsługę urządzeń. W związku z tym obie branże są bardzo innowacyjne, na najważniejszych targach elektroniki użytkowej i sprzętu gospodarstwa domowego na świecie prezentowane są wszystkie innowacje. Co więcej, IFA jest idealną wspólną platformą dla przemysłu, handlu, odwiedzających i mediów, ponieważ wartość zamówień przekracza 4,7 mld euro. [...] W 2018 r. światowy rynek dóbr konsumpcyjnych (TGC Technical Consumer Goods) po raz pierwszy wygenerował obrót w wysokości ponad biliona euro, co stanowi wzrost o 3,3 proc. W 2019 r. spodziewamy jest wzrost obrotów o 1 proc. – do 1,052 biliona euro. Szczególnie Europa, Ameryka Północna, Bliski Wschód i Afryka są rynkami wzrostu. W przypadku elektroniki użytkowej przewidujemy stabilny rozwój, podczas gdy rynki urządzeń gospodarstwa domowego będą szybciej rosnąć – podsumował .

IFA 2019

Hans-Joachim Kamp omówił wyniki na rynkach elektroniki konsumenckiej i AGD.

Przewidywane obroty na rynku elektroniki konsumenckiej i AGD na 2019 r.

Według organizacji gfu Consumer & Electronics przewidywane są następujące w wyniki sprzedaży w poszczególnych rodzajach sprzętu:

  • Telewizory – 214 mln sztuk (±0 proc.), 90 mld EUR (-3 proc.);
  • Telewizory UHD –108 mln sztuk (+18 proc.), 64 mld EUR (+5 proc.);
  • Telewizory OLED – 4,1 mln sztuk (+45 proc.), 7,6 mld EUR (+45 proc.);
  • Smartfony – 1,4 mld sztuk (–1 proc.), 460 mln EUR (±0 proc.);
  • Głośniki smart – 75 mln sztuk (+41 proc.), 4,6 mld EUR (+28 proc.);
  • Duże AGD – 183 mld EUR (+2,8 proc.);
  • Małe urządzenia AGD – 90 mld EUR (+7,2 proc.).

Sukces targów IFA

Dyrektor generalny Messe Berlin, dr Christian Göke, podkreślił powody międzynarodowego sukcesu targów IFA. – Żadna branża nie działa w izolacji, ale tylko na IFA można zobaczyć prawdziwy zasięg współpracujących ze sobą innowacyjnych firm. Inteligentne domy jutra są dziś wyposażane przez firmy z branży elektroniki użytkowej, AGD, zdrowia i wiele innych, a jedynym miejscem, gdzie można je zobaczyć, jest IFA Berlin.

Innowacyjność potrzebuje platformy jako wizytówki, której można ufać, inspirować innych i być postrzeganym przez ludzi, którzy w przeciwnym razie nigdy nie spotkaliby innowacyjnych biznesowych partnerów. – I to jest dokładnie to, co IFA robi: jesteśmy zaufaną platformą, która rośnie wraz z rozwojem wszystkich naszych partnerów. [...] IFA Berlin jest obecnie częścią globalnej sieci łączącej sprzedawców detalicznych, media i konsumentów, jak żadna inna konwencja w naszej branży – powiedział dr Göke.

IFA 2019

Dr Christian Göke, przedstawił powody międzynarodowego sukcesu targów IFA.

Sennheiser – globalny partner audio IFA 2019

Organizatorzy IFA i firma Sennheiser wspólnie ogłosiły, że specjalista ds. audio, firma Sennheiser, stanie się oficjalnym globalnym partnerem audio IFA 2019. – Po wielu latach członkostwa w społeczności IFA cieszymy się, że możemy zostać globalnym partnerem audio IFA – powiedział dr Andreas Sennheiser, współdyrektor Sennheiser Electronic GmbH & Co. KG. – Ta współpraca jest szczególnie ekscytująca, ponieważ nie tylko będziemy uczestniczyć w IFA Berlin, ale również będziemy dumni z wspierania międzynarodowych działań IFA

Wydarzenia towarzyszące targom IFA 2019

IFA Next to globalne centrum innowacji skupiające naukowców, specjalistów z branży, start-upów i detalistów w celu dynamicznego transferu wiedzy, informacji i pomysłów biznesowych. W tym roku Japonia będzie pierwszym krajem partnerskim na konferencji IFA Next w dowód uznania za osiągnięcia w świecie rozwoju elektroniki użytkowej. Ważnym wydarzeniem na targach IFA będzie także konferencja Keynote. Organizatorzy IFA ogłosili, że Richard Yu, dyrektor generalny Consumer Business Group Huawei, przedstawi osiągnięcia marki Huawei w dziedzinach sztucznej inteligencji, łączności 5G i IoT oraz zaprezentuje innowacyjne urządzenia. Drugim ważnym gościem będzie prezes Qualcomm, Cristiano Amona, który omówi, jak komercjalizacja 5G od 2019 r. zmieni branżę mobilną i przekształci globalną gospodarkę.

2019-05-28

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2019 InfoMarket