Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

RAVANSON

Zgrany zespół, sprawdzone produkty

Zgrany zespół,

Rozmowa z Jackiem Kaszubowskim – dyrektorem handlowym Ravanson LTD Sp. z o.o.

Redakcja: Ravanson to marka znana nad Wisłą już od ponad 15 lat. W ostatnim okresie towarzyszyło jej wiele ważnych zmian. Proszę o ich przybliżenie naszym czytelnikom.

Jacek Kaszubowski: Od momentu przejęcia marki Ravanson dwa lata temu przez nowego udziałowca i stworzenia spółki Ravanson LTD rzeczywiście miało u nas miejsce wiele ważnych i pozytywnych przemian. Przede wszystkim marka zyskała nowego właściciela, uporządkowaliśmy sprawy prawne, ale także organizacyjne, logistyczne i te związane z codzienną działalnością nowej firmy. Oczywiście, marka Ravanson pozostała jako sprawdzony, rozpoznawalny brand i zarazem godny zaufania dostawca AGD. Zmieniliśmy natomiast znacznie politykę handlową, strategię marketingową i odświeżyliśmy nasze portfolio, zachowując przy tym sprawdzone od lat grupy produktowe. W znacznej mierze mamy obecnie nie tylko nowe, bogate i ciekawe od strony innowacji czy funkcjonalności portfolio, ale i wdrożyliśmy nową komunikację i identyfikację marketingową. Pojawiła się też nowa strona internetowa, zmieniliśmy opakowania produktów, usprawniliśmy serwis. Krótko mówiąc, był to okres bardzo ciężkiej i żmudnej pracy, ale jesteśmy z jej efektów niezwykle usatysfakcjonowani, i co najważniejsze, zmiany te zostały przychylnie przyjęte przez rynek.

Jak obecnie pozycjonowana jest marka Ravanson?

Ravanson zawsze był postrzegany jako solidny, rzetelny i sprawdzony dostawca urządzeń AGD z niższej i średniej półki. Z założenia była i jest to marka masowa z akcentami rozłożonymi na produkty sezonowe, choć oczywiście nie tylko. Cechami, które wyróżniają markę, były i pozostają dobry stosunek jakości do ceny i funkcjonalności oraz tzw. powtarzalność serii. To niezmiernie ważne aspekty, zwłaszcza jeśli wiele lat z rzędu wprowadza się np. setki tysięcy urządzeń, z którymi często związane jest postrzeganie samej sieci handlowej, która owe produkty oferuje.

Jak wygląda obecne portfolio marki Ravanson?

Od lat trzonem oferty Ravansona pozostają urządzenia z segmentu dużego i małego AGD, w tym znane, sprawdzone i cenione serie asortymentu chłodzącego, urządzeń kuchennych i domowych, sprzętu grzejnego czy klimatyzacji i wentylacji. Poszerzamy przy tym naszą ofertę o wiele nowych kategorii, począwszy od urządzeń ogrodowych, przez sprzęt turystyczny, a na rozwiązaniach gastronomicznych kończąc.

Ravanson kojarzony był zawsze z niszami rynkowymi, ale także z silną pozycją w pewnych sektorach rynku, jak choćby w grzejnictwie. Rozpropagowanie przenośnych konwektorów nad Wisłą to bez wątpienia w dużej mierze Wasza zasługa.

Zdecydowanie tak. Produkty te są dobrym przykładem pomysłowości, ale i skuteczności marki i jej polityki handlowej, w tym w odniesieniu do sezonowości. Proszę zauważyć, że rozwiązanie to zdominowało nasz rynek na wiele lat. Był to produkt innowacyjny, relatywnie tani, a z drugiej strony cieszący się przyzwoitą marżą. Niezwykle przy tym efektywny i niemal bezawaryjny. Czego chcieć więcej? Łącznie sprzedaliśmy setki tysięcy sztuk. Proszę zwrócić uwagę na ważny fakt – za sukcesem stała i stoi tutaj nie tylko atrakcyjna cena, ale dobrze przygotowany jakościowo produkt, wsparty odpowiednią logistyką i usługami posprzedażnymi. Dziś staramy się, aby nasze produkty, mimo że są pozycjonowane w niższej i średniej półce, swą jakością dorównywały wyrobom z wyższych półek. I tak też się dzieje. Obecnie naszą sprzedaż opieramy także na jak najlepszym doborze produktów do konkretnego zapotrzebowania rynku oraz oczekiwań klientów danej sieci. Znacznie wyspecjalizowaliśmy się w tym obszarze i to nasz wyjątkowy wyróżnik. Od tej strony Ravanson ma bardzo duże kompetencje i obok ciekawej, nowoczesnej oferty stanowi to o naszej sile.

Zgrany zespół,

Aktualna oferta marki Ravanson w segmencie AGD obejmuje zarówno duże urządzenia wolnostojące, jak i szeroki wachlarz drobnych sprzętów domowych i kuchennych.

Co jeszcze jest Waszym największym kapitałem poza wspomnianą specjalizacją i bogatym doświadczeniem w wymagających segmentach rynku?

Bez zastanowienia powiem, że jest to doświadczenie, specjalizacja i zgrany, wyjątkowy na naszym rynku zespół ludzi. Przez dwie dekady zmieniali się właściciele, trendy, mijały rynkowe mody, standardy i upodobania. Ewoluowały znacznie sam rynek i oczekiwania konsumentów. My wszystkie te burze i zawieruchy przetrwaliśmy, ponieważ zawsze wsłuchiwaliśmy się solidnie w potrzeby naszych odbiorców oraz kanały dystrybucji, które z nami współpracują. Nie tworzyliśmy oferty dla siebie czy „parzystości” stron w katalogu, ale dla naszych partnerów.

Trzon naszej firmy od wielu lat tworzą przy tym ci sami ludzie. Łączy nas pasja, wzajemne zrozumienie, zaufanie i pełen profesjonalizm, to cieszy i przynosi efekty.

Przeżyliśmy wspólnie bardzo wiele dobrych, ale także i tych nie do końca miłych chwil, jak to bywa w codziennym życiu. W tym branżowym niezwykle cementuje to zespół i sprawia, że jest on niezwykle pracowity, kreatywny i odporny na czynniki zewnętrzne. Sam w sobie stanowi na rynku ogromną wartość. Nasza firmowa empatia, jeśli mogę posłużyć się takim terminem, różni się od wielu firm, gdzie zmieniają się stale pomysły, strategie czy ludzie na różnych, także najwyższych stanowiskach. Nierzadko nie w pełni identyfikują się oni z marką, jej działaniami czy produktami, traktując dany projekt czy markę jako jedynie przejściowy epizod. My tworzymy prawdziwą rodzinę i traktujemy markę Ravanson jak własne dziecko, w pełni z nią s ię identyfikując i w pełni oddając jej czas i serce.

Z Pana wypowiedzi wyłania się obraz zespołu, który nie boi się wyzwań i jest w stanie sprostać każdemu zamówieniu, choćby najbardziej trudnemu i złożonemu.

Jak najbardziej. Nasza specjalizacja oraz wspomniane doświadczenie uchroniły wiele firm handlujących AGD przed nieoczekiwanymi niespodziankami, które zwykle słono kosztują. Nie tylko materialnie, ale przede wszystkim wizerunkowo. O zgrozo, wiele osób uważa dziś w handlu, że wprowadzenie własnej marki, takiego czy innego produktu „promo” czy artykułów sezonowych na tzw. „strzał” pod własnymi auspicjami to proces łatwy, prosty i przyjemny. Wystarczy jedynie policzyć, zrobić mały benchmark, wymyślić nazwę i udać się, ewentualnie zadzwonić do Chin. Wiele sieci i wiele osób przekonało się już, że tak nie jest i że warto zaufać tym, którzy się w tym specjalizują i na tym naprawdę znają. Oczywiście, przekonać z założenia już przekonanego jest bardzo trudno. Tym niemniej w ostatecznym rozrachunku rzekome parę oczek marży wyżej, straconej potem w procesie wdrażania i utrzymania produktu na półce czy złudny w długiej perspektywie atrybut własnej marki, jako as negocjacyjny wobec innych brandów sprawia, że miraż ten wcześniej czy później ukazuje całe swe oblicze. Zwykle pytanie brzmi nie „czy”, ale „kiedy”. Wiedzą o tym ci, którzy „przerobili” już ten model.

Krótko mówiąc, chce Pan powiedzieć, że warto postawić na takie firmy jak Wasza, budując swoją półkę, tak?

Tak, ponieważ wiemy, jak to się robi, umiemy to robić i szybko i sprawnie i bierzemy za to pełną odpowiedzialność. Także finansową. W trójnasób to się po prostu opłaca. Tylko tyle i aż tyle. Dziękujemy za rozmowę i trzymamy kciuki za dalszy rozwój Państwa marki.

Zgrany zespół,

Ważną pozycję w ofercie stanowi także sprzęt sezonowy oraz specjalistyczny. Znajdują się tu zarówno urządzenia grzejne, klimatyzacyjne, turystyczne ale także ogrodowe czy gastronomiczne.

2019-05-27

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2019 InfoMarket