SAMSUNG

Innowacyjność i funkcjonalność

Innowacyjność

Rozmowa z Grzegorzem Staniszem szefem działu Visual Display w Samsung Electronics Polska

Redakcja: Panie Grzegorzu, objął Pan w ubiegłym roku stanowisko szefa działu Visual Display w Samsung Electronics Polska. Jakimi produktami się Pan zajmuje?

Grzegorz Stanisz: Od 16 lat pracuję w Samsung Electronics Polska, a od 10 w dziale zajmującym się produktami RTV i audio. Od sierpnia 2018 r. odpowiadam za wszystkie aspekty związane z działaniami dywizji Visual Display w Polsce, czyli za rynek RTV.

Pracował Pan także w Londynie. Czym różni się brytyjski rynek RTV od polskiego?

W Wielkiej Brytanii od 10 lat ceny telewizorów rosną, w Polsce w tym samym czasie można powiedzieć, że są stabilne. W Zjednoczonym Królestwie jest też bardzo widoczny podział rynku na Londyn i aglomerację oraz resztę kraju pod względem zasobności i tego, jakie telewizory i gdzie są kupowane. W Polsce nie widzimy aż tak wyraźnego zróżnicowania siły nabywczej przy zakupie elektroniki. Ponad połowa brytyjskich gospodarstw domowych wydaje ok 50 GBP (tj. ponad 300 zł) na abonament telewizji Sky, zaś dynamika korzystania z serwisów VoD, takich jak HBO czy Netflix, jest o wiele mniejsza niż w Polsce.

W tym roku przypada 50. rocznica powstania Samsung Electronics. To dobra okazja do przypomnienia milowych kroków, jakie firma wykonała w rozwoju wyświetlaczy i telewizorów.

Od 13 lat telewizory marki Samsung są najczęściej wybierane przez konsumentów na całym świecie, co potwierdzają dane IHS Markit TV Sets Intelligence Service. Przez wszystkie te lata Samsung miał ogromny wkład w kreowanie i definiowanie nowej roli ekranu w domu. Dlatego dziś, wybierając nasze telewizory, widzowie otrzymują nie tylko świetną jakość obrazu i moim zdaniem najlepszego na rynku „smarta”, ale także szereg rozwiązań, dzięki którym telewizor staje się jeszcze bardziej osobisty i dopasowany do współczesnego stylu życia. Ostatnie kilkanaście lat przyniosło prawdziwą rewolucję w tej kategorii produktów. Jako widzowie przeszliśmy transformację od rozdzielczości SD, HD przez Full HD do nowego standardu, jakim jest UHD 4K, czy przyszłości, którą już teraz możemy oglądać w 8K. Samsung był tu zawsze na czele stawki innowatorów i stanowił wzór dla wielu naśladowców. Wraz z premierą linii telewizorów QLED w 2017 r. pokazaliśmy, że innowacje to efekt konsekwentnej pracy i ciągłych inwestycji w rozwój. Dzięki wykorzystaniu technologii kropek kwantowych (Quantum Dots) nasze telewizory zaoferowały nie tylko pełniejszą paletę barw i lepsze ich nasycenie, ale także większą jasność, niezależnie od poziomu oświetlenia w pomieszczeniu. Dla widzów oznacza to, że filmy dobrze ogląda się także w ciągu dnia. Telewizory QLED mają jeszcze jedną zaletę – długą trwałość. Nasze ekrany QLED są wolne od wypaleń i powidoków.

2019-04-25
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket