AMICA

Nowa prezes Amica Handel i Marketing

Nowa prezes

Dotychczasowa wiceprezes zarządu Grupy Amica ds. logistyki i zarządzania towarami – Alina Jankowska-Brzóska – została mianowana nowym prezesem spółki zależnej Amica Handel i Marketing.

Alina Jankowska-Brzóska z największym polskim producentem AGD związana jest już od ponad 14 lat, bo od marca 2005 r. Od trzech lat pracuje w zarządzie Grupy Amica. W 2016 r. objęła posadę wiceprezes ds. zakupów, a następnie – po dwóch latach – wiceprezes ds. logistyki i zarządzania towarami. Alina Jankowska-Brzóska ukończyła zarządzanie i marketing na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Prywatnie jest szczęśliwą żoną i mamą trójki dzieci. Amica Handel i Marketing, za którą odpowiada nowa prezes, to spółka powołana w celu koordynacji działań marketingowych i budowania wartości marki Amica oraz marek należących do Grupy (Hansa, Gram, CDA i Sideme). W obszarze funkcjonowania spółki, za którą odpowiada Alina Jankowska-Brzóska, znajdują się także opracowanie i przeprowadzanie kompleksowego procesu badań marketingowych, na podstawie których tworzone są strategie wprowadzania i promocji produktów. Do pierwszych wyzwań nowej prezes będzie należało wdrożenie na poszczególne rynki nowych linii produktów Amica X-type i Q-type, które zostały zapowiedziane na niedawnej konferencji prasowej. Alina Jankowska-Brzóska wskazuje na potrzebę wsparcia wdrożenia rozwiązań e-commerce w całej Grupie, zarówno jeżeli chodzi o poszczególne spółki, a także działania ukierunkowane przede wszystkim na klientów. Amica, która realizuje ponad 70 proc. swojego obrotu na rynkach zagranicznych, w ostatnich latach skupiała się na rozwoju sprzedaży w krajach Europy Zachodniej. Alina Jankowska-Brzóska deklaruje, że rynki europejskie nadal będą stanowiły główny obszar zainteresowań sprzedażowych firmy. Amica zamierza jednak mocniej niż do tej pory skupić się na rozwoju na rynkach pozaeuropejskich. W ocenie zarządu Grupy mają one duży potencjał. Do głównych zadań nowej prezes będzie więc należało m.in. wzmocnienie działań zmierzających do geograficznej ekspansji sprzedaży, która powinna znaleźć odzwierciedlenie w realizacji założeń finansowych spółki.

2019-04-25
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket