Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

TARGI

Ambiente - światowe centrum stylu i wzornictwa

Organizowane rokrocznie targi Ambiente są czołowymi targami dóbr konsumpcyjnych na świecie. W tym roku w dniach od 8 do 12 lutego Frankfurt stał się światowym centrum stylu i wzornictwa.

Wydarzenie stale rozwija się, o czym świadczą coraz lepsze wyniki pod względem wielkości wystawy czy liczby gości. Tegoroczna edycja Ambiente zajęła przestrzeń wystawienniczą o powierzchni 306,5 tys. m2 oraz zgromadziła 136 tys. zwiedzających z branży. Liczba wystawców wyniosła 4451 i reprezentowali oni 92 kraje na świecie, aż 85 proc. odwiedzających pochodziło spoza Niemiec.

Na targach Ambiente nadal odczuwamy zgiełk światowego handlu pomimo sygnałów o nadchodzącym spowolnieniu gospodarczym. Producenci dóbr konsumpcyjnych z całego świata traktują targi Ambiente jako doskonałą platformę biznesową. Potwierdza to imponująca liczba zamówień oraz jakość prezentowana zarówno przez niemieckie, jak i międzynarodowe firmy – wyjaśnia Detlef Braun, dyrektor Messe Frankfurt.

Ambiente - światowe centrum stylu i wzornictwa

Międzynarodowa obsada

Z Polski przybyło 1941 gości, a wśród wystawców znalazło się 60 rodzimych firm. Wśród branżystów, oczywiście, dominowali Niemcy, jednakże poza nimi najwięcej gości pojawiło się z Włoch, Chin, Francji, Wielkiej Brytanii, Holandii, Stanów Zjednoczonych, Hiszpanii, Szwajcarii, Rosji i Korei Południowej. Choć odnotowano wzrost liczby gości ze wszystkich stron świata, to interesującym trendem jest coraz większa reprezentacja odwiedzających z Ameryki Południowej i Środkowej, zwłaszcza z Ekwadoru, Brazylii i Meksyku. Większa liczba gości pojawiła się także z europejskich krajów: Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Holandii, Rosji. Zwiększyła się także liczba gości z krajów azjatyckich: z Chin, Tajlandii i Indii. Wskaźnik satysfakcji wśród odwiedzających utrzymuje się na stabilnym, wysokim poziomie – 94 proc.

Targi

Nowa struktura

Organizatorzy zmienili strukturę targów Ambiente. Sekcja „Giving” zajęła całą halę 11 oraz część poziomu 9.3. Pozostała przestrzeń wystawiennicza hali 9 oraz cała hala 8 zostały poświęcone sekcji „Living”. Asortyment z grupy „Dining” został zaprezentowany w halach: 1,3, 4, 5, 10 oraz po raz pierwszy – w hali 12, gdzie odwiedzający mogli odkryć szeroki wachlarz artykułów dla gospodarstw domowych oraz magazynów. Zmiany strukturalne na targach Ambiente 2019 spotkały się z pozytywnym odzewem ze strony branżystów.

W indyjskich klimatach

Od kilku lat tradycją jest, że targi organizowane są wraz z krajem partnerskim. W zeszłym roku była nim Holandia. W tym roku wystawa w dużym stopniu została zdominowana przez produkty i tradycje z Indii. Twórcą i kuratorem wystawy, odbywającej się jak zwykle w Galerii 1, był pochodzący z Jaipuru projektant Ayush Kasliwal. Absolwent prestiżowego Narodowego Instytutu Projektowania w Ahmedabadzie jest jednym z czołowych teoretyków, adeptów i orędowników tradycyjnego rzemiosła w Indiach. Wraz ze swoją żoną Geetanjali, Ayush Kasliwal pełni funkcję dyrektora kreatywnego i współzałożyciela AKFD & Anan Taya – interdyscyplinarnej firmy projektowej z siedzibą w Jaipurze. Jego firma zajmuje się produkcją oraz wykańczaniem produktów rzemieślniczych, jak również elementów wyposażenia wnętrz. Kolejnym z indyjskich akcentów była kawiarnia zaprojektowana przez wszechstronnego projektanta Sandeepa Sangaru. Kraje partnerskie towarzyszyły imprezie przez 8 ostatnich edycji. Jednak na przyszły rok organizatorzy zapowiedzieli imprezę pod hasłem „The world comes to Ambiente”.

Nowości w powłokach nieprzywierających

Na tegorocznej edycji, podobnie jak na poprzednich wydarzeniach, nie zabrakło firmy Chemours – wynalazcy i pioniera w produkcji powłok zapobiegających przywieraniu używanych w naczyniach kuchennych. Firma zaprezentowała efekty wprowadzenia nowej formuły wykorzystywanej w produkcji powłok, pozwalającej na udoskonalenie właściwości użytkowych systemów Teflon.

Nowa formuła to przede wszystkim większa odporność. Przeprowadzone testy wykazały nawet o 200 proc. większą odporność na zarysowania i o 100 proc. większą na ścieranie. W przeciwieństwie do zwykłych powłok 2-warstwowych nowa, zaawansowana wersja powłoki Teflon Classic pozytywnie przechodzi testy wytrzymałościowe typu „shaker” (np. LGA), a naczynia, w których została zastosowana, wyróżniają się na tle wielu innych naczyń kuchennych z podstawowego segmentu rynku. Inne prezentowane rozwiązania to solidna powłoka Teflon Select, przeznaczona do naczyń intensywnie używanych w domowych kuchniach. Nowa formuła z mineralnie wzmocnionym podkładem zapewnia niemal diamentową twardość. Poszczególne odmiany tej powłoki, jak Teflon Radiance, Colour Collection czy Teflon Infinity, oferują liczne możliwości w obrębie wzornictwa, pozwalające dopasować wygląd naczyń do gustów i wymagań użytkowników. Z kolei Teflon Platinum Plus to powłoka o największej odporności na zarysowania i ścieranie wśród dotychczas oferowanych systemów Teflon. Dwie wzmocnione warstwy zwiększają odporność na ścieranie o 200 proc., co pozwala na osiągnięcie profesjonalnych parametrów nawet w naczyniach przeznaczonych dla domowych szefów kuchni.

Innowacją jest także prezentowana technika roller coat. To ekonomiczna metoda nakładania powłok, sprawdzająca się przy masowym wytwarzaniu naczyń kuchennych w podstawowym segmencie rynku. Od 2019 r. powłoki Teflon Classic roller coat są oferowane w modnych kolorach, pozwalających nadać naczyniom do gotowania i pieczenia charakter harmonizujący ze stylem życia użytkownika. Dodatkowo w wypadku powłok nakładanych metodą roller coat stosowana jest obecnie technologia Teflon Rock. Zapewnia ona niezliczone możliwości indywidualnego opracowania wyglądu naczyń kuchennych przez łączenie 6 podstawowych kolorów i 8 barwników nadających produktom ponadczasową i trwałą estetykę naturalnego kamienia.

Cała nasza oferta jest jeszcze lepsza niż kiedykolwiek wcześniej. Znakomite wyniki testów odporności udoskonalonych systemów Teflon pozwolą naszym partnerom biznesowym, wytwórcom naczyń kuchennych podnieść wartość swoich produktów bez konieczności podwyższania cen, a w połączeniu z nowymi propozycjami z obszaru stylistyki, efekt końcowy w postaci naczyń z pewnością będzie wielką pokusą dla domowych pasjonatów gotowania – powiedział Wilbert Broeksmit, global marketing manager Teflon Branded Coatings.

Targi

Polskie firmy na targach Ambiente

Jak wspomnieliśmy, na targach nie zabrakło licznego grona polskich przedsiębiorstw. Wśród nich znalazła się firma Adler sp. z o.o., która prezentowała m.in. ofertę sprzętu kuchennego swoich marek (Adler, Camry, Mesko) na 2019 r. Targowe spotkania są także dla firmy okazją do poznania oczekiwań klientów i branżowych trendów. Na targach znalazła się także wyjątkowo liczna reprezentacja producentów wyrobów szklanych. Wśród nich są takie firmy jak Trend Glass, Krosno Glass, Wrzesniak Glassworks, Glass Studio Habrat. Nie zabrakło również grona producentów porcelany i ceramiki, np. Zakładów Ceramicznych Bolesławiec, Zakładów Porcelany Stołowej Lubiana, Polskich Fabryk Porcelany Ćmielów i Chodzież SA.

Ambiente 2020

Przyszłoroczna edycja targów odbędzie się w dn. od 7 do 11 lutego. Jedną z już zapowiedzianych nowości będzie przeznaczenie jednego z poziomów hali w sekcji „Dining” dla wystawców z sektora hotelarskiego i gastronomicznego (HoReCa).

2019-03-29

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2019 InfoMarket