SHARP

Innowacyjne produkty i japońska jakość

Innowacyjne produkty

Naszym rozmówcą jest Piotr Brandt – dyrektor sprzedaży CEE-UMC Poland

Redakcja: Marka Sharp jako producent telewizorów LCD obecna jest na polskim rynku od wielu lat, ale od 2015 r. przeszła pod skrzydła słowackiej firmy UMC. Proszę o przedstawienie samej firmy UMC oraz strategii jej rozwoju na europejskim rynku.

Piotr Brand: Firma UMC (Universal Media Corporation) od roku 2017 jest spółką zależną Sharp Corporation, co w praktyce oznacza, że jesteśmy oddziałem Sharpa w Europie zajmującym się produkcją, dystrybucją i serwisem sprzętu RTV pod marką Sharp. Dodatkowo prowadzimy również rozwój, produkcję i dystrybucję telewizorów marki Blaupunkt, szeroko rozpoznawanych i cenionych w Europie. Nasza strategia rozwoju zakłada stopniowe zwiększanie portfolio produktów Sharpa na rynkach europejskich, nie tylko w kategoriach RTV, ale również małego AGD, co można było już zaobserwować na zeszłorocznych targach IFA. Strategia globalna firmy Sharp to głównie rozwój techniki 8K, dostępnej od dwóch lat na rynku japońskim, a także AIoT, czyli internetu rzeczy połączonego ze sztuczną inteligencją.

Porozmawiajmy o telewizorach marki Sharp, które na polskim rynku są sprzedawane od wielu lat. Gdzie są produkowane?

Produkcja telewizorów marki Sharp, które są obecnie dostępne na europejskim rynku, odbywa się w fabryce w Łysomicach pod Toruniem. Niemniej jednak ten zakład produkcyjny jest tylko częścią całej międzynarodowej sieci, której placówki znajdują się m.in. w Azji, gdzie Sharp produkuje swoje innowacyjne panele 8K.

2019-03-28
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket