Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

SHARP

Oczyszczacz powietrza UJ-GC20E-P

Oczyszczacz powietrza

Czyste powietrze w samochodzie

To najmniejsze urządzenie marki Sharp przeznaczone do generowania jonów Plasmacluster i oczyszczania powietrza polecane do samochodów i jako nabiurkowe.

Obudowa urządzenia wielkości kubka o wysokości 162 mm, średnicy dolnej 65 i górnej 74 mm zawiera dwa filtry (zdjęcie 1) wstępne powietrza, generator jonów Plasmacluster (zdjęcie 2) oraz niewielki silnik z wentylatorem. Urządzenie jest zasilane prądem o napięciu 12 V lub 5 V, w zestawie jest 1,5-metrowy przewód USB, który należy dołączyć do gniazda USB w samochodzie lub adaptera USB zasilanego np. z gniazda zapalniczki samochodowej.

Niewielki pulpit zawiera duży przycisk obsługowy i trzystrefowy kolorowy (dwa odcienie niebieskiego i fioletowy) wskaźnik (zdjęcie 3) wyboru trybu pracy: Low, Med i Turbo, odpowiadających za emisję różnej ilości jonów – odpowiednio 7000, 25000 i 75000/cm3. W trybach Low i Med urządzenie pracuje bardzo cicho – 19 i 23 dB(A), tryb Turbo to poziom szumu 36 dB(A), spowodowany szybszymi obrotami silnika. W samochodzie jedynie w trybie Turbo słychać nieznaczny szum, na biurku najlepiej używać trybu Low. Strumień jonów kieruje się za pomocą ręcznej prowadnicy, która może być odchylona pod katem 20° i 50° (zdjęcie 4). Po wyłączeniu zasilania urządzenie pamięta ostatnie ustawienie trybu pracy, co jest zaletą.

Kształt obudowy jest dopasowany do uchwytu na napoje w samochodzie. Utrudnieniem przy filtrowaniu powietrza może być umieszczenie filtru PM10 w dolnej części obudowy, przez co otwory doprowadzające powietrze mogą być zasłonięte przez uchwyt. Tak było w samochodzie Honda Civic, w którym był testowany oczyszczacz. Nie ma to znaczenia, gdy uchwyt jest ażurowy lub urządzenie stoi na biurku (zdjęcie 5). Urządzenie wymaga okresowego czyszczenia filtru wstępnego PM10 za pomocą szczoteczki (zdjęcie 6), która jest schowana w obudowie. Sam moduł generatora jonów Plasmacluster jest wymienny. Według danych producenta powinien działać przez ok. 6 lat przy 8-godzinnej pracy na dobę. Moment wymiany jest sygnalizowany przez pulsującą czerwoną LED oznaczoną napisem „Unit”.

W kabinie samochodowej niewielki filtr PM10 nie usunie najgroźniejszych zanieczyszczeń PM2,5, które przepuszcza filtr kabinowy, ale większe zanieczyszczenia. Główna korzyść z używania oczyszczacza to wytwarzanie jonów dodatnich i ujemnych przez generator jonów Plasmacluster, które w samochodzie będą usuwać nieprzyjemne zapachy, np. dymu papierosowego lub po jedzeniu. W sezonie wiosennym urządzenie przydatne będzie dla alergików. Obniża także ładunki elektrostatyczne, gdy powietrze jest suche. O czyszczacz najlepiej się sprawdzi w kabinie samochodowej, jej mała przestrzeń powoduje, że duża emisja jonów powinna usunąć wirusy, bakterie i zarodniki grzybów, których źródłem może być klimatyzacja samochodowa, jeśli nie czyścimy jej regularnie, ale trzeba oczyszczacz użytkować stale. W czasie testów w samochodzie odczuwalne było zmniejszenie zapachu z klimatyzacji lub spalin, które dostawały się do kabiny. Urządzenie jest dostępne w kolorach czarnym, złotym i czerwonym.

Oczyszczacz powietrza

(zdjęcie 1)

Oczyszczacz powietrza

(zdjęcie 2)

Oczyszczacz powietrza

(zdjęcie 3)

Oczyszczacz powietrza

(zdjęcie 4)

Oczyszczacz powietrza

(zdjęcie 5)

Oczyszczacz powietrza

(zdjęcie 6)

2019-03-06

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2019 InfoMarket