Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

Targi CES 8K i sztuczna inteligencja w praktyce

Targi CES 8K

Targi CES to dla producentów telewizorów, urządzeń mobilnych, IT, audio, a nawet AGD okazja do zaprezentowania prototypów i przyszłościowych rozwiązań oraz nowości, które w 2019 r. zobaczymy w sklepach.

Tegoroczne targi CES zadominowały telewizory 8K i zastosowania sztucznej inteligencji w przetwarzaniu obrazu i obsłudze telewizora. Można było zobaczyć prototypy nowej generacji wyświetlacza modułowego Micro LED firmy Samsung do telewizorów i monitorów wielkoekranowych oraz zwijanego ekranu OLED LG Display, który ma pojawić się w sklepach w tym roku. Na wystawie dużym zainteresowaniem cieszyły się urządzenia wykorzystujące sztuczną inteligencję, które są coraz bardziej funkcjonalne dzięki głosowemu asystentowi, a także roboty, które mogą być domowymi pomocnikami.

Wyświetlacze modułowe Micro LED 75 i 213 cali

Firma Samsung, lider w produkcji telewizorów LCD 8K, pierwsze modele wprowadziła do sklepów pod koniec 2018 r. Na CES firma zaprezentowała innowacyjne wyświetlacze modułowe Micro LED, które premierę miały na ubiegłorocznych targach. W tym roku na pokazie First Look można było zobaczyć gigantyczny The Wall 219-calowy (4K) i 75-calowy (6K). Modułowa koncepcja wyświetlaczy Micro LED pozwoli w przyszłości tworzyć ekrany o nieregularnych proporcjach (9 × 3, 1 × 7 czy 5 × 1). Dodatkowo Micro LED są w stanie wyświetlać treści w standardowych rozmiarach (16:9), filmy szerokoekranowe (21:9), obrazy o niekonwencjonalnych proporcjach (32:9 czy nawet 1:1) bez jakiegokolwiek uszczerbku dla jakości obrazu. Wyświetlacze Micro LED nie mają ramek, w wyniku czego uzyskujemy efekt gładkiej powierzchni, która pozwala na wkomponowanie wyświetlacza w każdą przestrzeń mieszkalną. W konstrukcji wyświetlacza wykorzystuje się LED-y (o wielkości ok. 100 μm), znacznie mniejsze niż typowe. Budowane są z nich moduły Micro LED, które stanowią źródło obrazu. Modułowa budowa daje możliwość tworzenia wyświetlaczy o dowolnych rozmiarach przez zwiększanie ich liczby, co zmniejsza koszty produkcji. Nowy wyświetlacz nie wykorzystuje kryształów LCD i nie potrzebuje podświetlenia LED oraz filtrów kolorów. Uzyskuje się obraz porównywalny z OLED pod względem poziomu czerni i kolorów, ale jaśniejszy (luminancja 2000 nt, tak jak w LCD) przy znacznie mniejszym poborze energii niż OLED i większej trwałości. Układy przetwarzania obrazu optymalizują obraz bez względu na wielkość i kształt ekranu. Nawet po dodaniu większej liczby modułów wyświetlacz Samsung Micro LED można przeskalować i zwiększyć jego rozdzielczość, utrzymując jednocześnie stałe zagęszczenie pikseli.

Targi CES 8K

Innowacyjne wyświetlacze modułowe Micro LED marki Samsung będą konkurować w przyszłości z wyświetlaczami OLED jakością obrazu.

Telewizory i monitory 8K Główny trend

Podwojenie liczby linii poziomych i pionowych sprawia, że obraz 8K zawiera cztery razy więcej pikseli (7680 × 4320 px, czyli około 33,2 Mpx) niż w standardzie 4K i 16 razy w porównaniu z Full HD. Tak zwiększona rozdzielczość staje się źródłem bardziej intensywnych wrażeń dla widzów, zwłaszcza że pojedyncze piksele na wielkim ekranie są praktycznie niewidoczne. Ubiegły rok to pojawienie się w sklepach pierwszych telewizorów i monitorów LCD 8K marek Samsung i Sharp. Do producentów telewizorów 8K dołączają kolejni producenci: TCL, Sony, LG.

Sharp 8K i AIoT

Kompleksowe podejście do urządzeń 8K i AI przedstawiła na CES firma Sharp, która wystawiła się po czterech latach nieobecności. Stoisko marki Sharp na CES 2019 było odzwierciedleniem realizowanej przez firmę wizji „Zmienić świat dzięki 8K i AIoT”. Skrót „AIoT” łączy dwa najnowsze trendy w technice: AI (sztuczną inteligencje) i IoT (Internet rzeczy). AIoT to wizja tego, jak wszystkie rodzaje produktów połączą się ze sztuczną inteligencją za pośrednictwem chmury i zyskają nowe możliwości. AIoT jest zastrzeżonym znakiem towarowym firmy Sharp Corporation. Cztery strefy były poświęcone kluczowym obszarom rozwoju techniki: 8K, sztucznej inteligencji, rozwiązaniom dla domu i biznesu. Odwiedzający mieli okazję zapoznać się z systemem 8K zbudowanym na sprzęcie, komponentach i rozwiązaniach pozwalających uzyskać największą rozdzielczość obrazu. Prezentowany sprzęt 8K obejmował monitory wideo, multiwyświetlacze, kamery, komponenty do przetwarzania obrazu 8K: czujniki obrazu CMOS CIS, transmisji IP, 5G i edukacji. Sharp zaprezentował szereg zastosowań sztucznej inteligencji w urządzeniach domowych, robotyce, czujnikach i wielu innych urządzeniach. Na stoisku prezentowano także innowacje dla sektora B2B. Rozwiązania do „inteligentnego” domu zostały wzbogacone o usługę Cocoro+, dostępną dotychczas na japońskim rynku. Na targach CES firma Sharp ogłosiła również współpracę z Google w Europie. Modele we wszystkich kategoriach cenowych linii Sharp Smart TV na rok 2019 będą wyposażone w Android TV. Najnowsze partnerstwo oraz dalsza współpraca z czołowymi specjalistami w dziedzinie projektowania (Pininfarina), dźwięku (Harman Kardon) reaktywują pozycjonowanie Sharpa jako marki premium TV.

Targi CES 8K

Kompleksowe podejście do urządzeń 8K i AIoT przedstawiła firma Sharp.

Sony Master 8K

Po raz pierwszy na CES telewizory 8K pokazała firma Sony. Flagowa rodzina Master powiększa się o telewizory ZG9 Full Array LED 8K HDR z ekranami 98 i 85 cali. Aby modele z serii Master jak najlepiej odtwarzały obraz źródłowy, wprowadzono w nich tryb kalibracji aplikacji Netflix i obsługę materiałów IMAX Enhanced. Najnowszy procesor obrazu X1 Ultimate z „inteligentnym” algorytmem wykrywania i analizowania oraz przetwarzania materiałów wideo w rozdzielczości 8K, nadaje obrazowi większy realizm, szczegółowość i kontrast. W obu modelach wykorzystano nową technikę odtwarzania dźwięku Sound-from-Picture Reality. Precyzyjnie umiejscawia ona źródła dźwięku na ekranie, dzięki czemu kwestie wypowiadane przez aktora wydają się dobiegać prosto z jego ust, a nie z głośnika pod telewizorem. Telewizory współpracują ponadto z „inteligentnymi” głośnikami – takimi jak Sony LF-S50G i SRS- -XB501G, Google Home czy Amazon Echo w celu realizacji funkcji głosowego asystenta.

TCL – 75-calowy telewizor 8K w drugiej połowie roku

Na targach CES firma TCL zaprezentowała swój najnowszy, flagowy telewizor 8K ze zintegrowaną sztuczną inteligencją – 75-calowy TCL X10 QLED 8K. Wprowadzenie pierwszego w ofercie TCL telewizora QLED 8K Android TV na rynek europejski jest przewidziane na drugą połowę roku. W tym nowym produkcie połączono wyświetlacz 8K QLED (z kropkami kwantowymi) marki TCL z systemem audio Dolby Atmos, dostarczającym dźwięk o jakości zbliżonej do efektu kina domowego. Telewizor ma wbudowaną funkcję Google Assistant. Smukły, elegancki kształt jednego z najcieńszych w branży, 75-calowych urządzeń z bezpośrednim podświetlaniem udało się uzyskać dzięki skróceniu „optycznej ścieżki” emitowanego światła do 4 mm. Firma TCL ogłosiła także, że planuje wspólnie z innymi czołowymi dostawcami technik wyświetlania powołać do życia Stowarzyszenie 8K. Misją stowarzyszenia będzie zdefiniowanie standardów jakości wyświetlania w rozdzielczości 8K oraz propagowanie tej techniki wśród konsumentów i partnerów z branży, np. dostawców usług streamingowych. Działania te mają przyspieszyć spodziewane przyjęcie 8K jako standardowej rozdzielczości w telewizorach wielkoekranowych.

Targi CES 8K

75-calowy TCL X10 QLED 8K z Androidem TV i asystentem głosowym pojawi się w sklepach w drugiej połowie roku. Firma TCL ogłosiła też wprowadzenie wielu nowych produktów z segmentu audio.

Targi CES 8K

Panasonic z OLED 4K z HDR HLG Photo

GZ2000 to najnowszy telewizor 4K z odwzorowaniem kolorów optymalizowanym ze specjalistami z Hollywood. Jest to pierwszy na świecie telewizor OLED obsługujący zarówno standard HDR10+, jak i Dolby Vision HDR oraz HLG Photo, nowy format obrazów nieruchomych, który przenosi fotografię do świata HDR.

Telewizory lifestyle’owe

The Frame i Serif TV marki Samsung to przedstawiciele linii lifestyle’owych telewizorów firmy Samsung, które wykraczają poza tradycyjną koncepcję ekranu i stają się elementem wystroju wnętrza podnoszącym jego walory estetyczne. Podczas styczniowych targów CES 2019 pokazano nowe modele: The Frame i Serif TV w specjalnej strefie. The Frame zmienił rolę i sposób wykorzystania telewizora we wnętrzu za sprawą trybu Sztuka (Art Mode), który nie jest używany do oglądania filmów, a np. dzieł malarstwa światowego. Modele z 2019 r. cechuje zwiększona jakość obrazu wyświetlacza QLED, który wyróżnia się głębszymi kontrastami, intensywniejszą czernią oraz 100-procentowym natężeniem kolorów. Telewizor Serif TV został opracowany we współpracy z paryską firmą braci Ronan & Erwan Bouroullec, którzy zaliczani są do grona najsłynniejszych na świecie projektantów przemysłowych specjalizujących się w produkcji mebli. Serif TV został uhonorowany nagrodami „iF Design Award 2016”, statuetką 2016 „Wallpaper Design Award” w Wielkiej Brytanii oraz nagrodą „Good Design Award 2016” w Japonii, co czyni go pierwszym telewizorem firmy Samsung, który zdobył te prestiżowe wyróżnienia. Telewizor Serif TV 2019 jest również wyposażony w wyświetlacz QLED i tryb Ambient, który dostarcza informacji z serwisów newsowych czy pogodowych, a ponadto ma możliwość wyświetlania obrazów i „wtapiania się” w każdą przestrzeń, gdy telewizor jest wyłączony.

Targi CES 8K

The Frame i Serif TV marki Samsung to przedstawiciele linii lifestyle’owych telewizorów, które zmieniają wnętrze pokoju.

Rolowany wyświetlacz LG OLED TV

Wizytówką technicznych możliwości LG był zwijany wyświetlacz 65-calowy LG Signature OLED R. To nowe podejście do oglądania telewizji. Wyjątkowe funkcje sztucznej inteligencji oraz jakość obrazu i dźwięku zapewniana przez procesor wideo Alpha 9 drugiej generacji oraz algorytm uczenia się deep learning sprawiają, że telewizor ten jest klasą sam w sobie. Można na nim wyświetlać obraz różnej wielkości. W trybie Full View ekran jest całkowicie rozwinięty, a w trybie Line View, w którym jest częściowo rozwinięty, zyskuje nowe możliwości. W trybie tym są dostępne różne funkcje, takie jak Clock (zegar), Frame (ramka ze zdjęciami), Mood (budowanie nastroju), odtwarzacz muzyczny czy panel sterowania Home Dashboard. W trybie Zero View jest całkowicie zwinięty i ukryty w podstawie urządzenia. Gdy ekran jest schowany, użytkownicy mogą nadal korzystać z 4.2-kanałowych głośników o mocy 100 W i systemu Dolby Atmos, aby odtwarzać muzykę lub inne materiały audio.

Roboty nam pomogą

Sztuczna inteligencja znajduje wiele zastosowań w sprzęcie AGD i RTV – do tworzenia asystentów głosowych, ale także robotów pomocnych w domu i w pracy. Po raz pierwszy domowe roboty pokazała firma Samsung. Łączą one platformę AI Samsunga, asystenta głosowego Bixby z jej najnowszymi osiągnięciami w dziedzinie sprzętu, oprogramowania i doświadczenia użytkownika (UX). Metrowej wysokości robot Bot może przekazywać informacje o pogodzie, wiadomości, kontrolować stan zdrowia, mierzyć ciśnienie czy puls, przypominać o braniu lekarstw, zawiadomić rodzinę lub wezwać karetkę w razie zagrożenia zdrowia. Drugi z robotów – Samsung Air ma za zadanie oczyszczać powietrze w każdym pokoju. Bot retail, przydatny w sklepie, pomoże klientom znaleźć potrzebne przedmioty, rejestrując ich mimikę i głosy. Świadomość otoczenia pozwala mu nawigować i kierować klientów do obszaru lub przedmiotów, których szukają. Restauracje i sklepy mogą również używać robota do dostarczania żywności lub przedmiotów swoim klientom za pomocą półek na plecach robota. Firma LG rozwija linie robotów usługowych i przemysłowych LG CLOi. Robot SuitBot wspomaga dolną część ludzkiego ciała podczas podnoszenia ciężkich przedmiotów lub schylania się. Roboty usługowe PorterBot, ServeBot i CartBot są przeznaczone do zastosowań w portach lotniczych, hotelach, supermarketach lub centrach handlowych i potrafią pomagać klientom, np. udzielając informacji, wskazując drogę, transportując bagaż lub zakupy czy dostarczając posiłki. Dzięki algorytmom sztucznej inteligencji roboty LG CLOi analizują zachowania klientów, aby stale uczyć się oraz doskonalić swoje funkcje. Duże zainteresowanie wzbudzały niewielki robot RoBoHoN marki Sharp (robot, smartfon i projektor w jednym urządzeniu) i urządzenia dla zwierząt domowych monitorujące funkcje życiowe dla psów i kotów.

Targi CES 8K

Firma Samsung po raz pierwszy pokazała domowe roboty, które mogą kontrolować stan zdrowia i oczyszczać powietrze.

Targi CES 8K

RoBoHoN marki Sharp to połączenie robota, smartfona i projektora w jednym urządzeniu.

Rozwiązania dla samochodów i domów przyszłości

Możliwości, jakie oferuje IoT (Internet rzeczy), a także SI (sztuczna inteligencja), zaprezentowała na targach CES firma Bosch. Można było zobaczyć m.in. samochód koncepcyjny do przewozu osób. Na jego przykładzie koncern demonstrował swoje rozwiązania w dziedzinach automatyzacji, integracji z Internetem oraz elektryfikacji. Pojazd pozwalał doświadczyć mobilności w nowym wydaniu – bez kierowcy. Bosch nieustannie pracuje również nad integracją sprzętu gospodarstwa domowego z Internetem. Nie mogło więc zabraknąć m.in. innowacyjnych lodówek, które wysyłają użytkownikowi wskazówki dotyczące przechowywanej żywności. A wszystko to za pośrednictwem odpowiedniej aplikacji i z wykorzystaniem obrazu z kamery zamontowanej wewnątrz urządzenia, która rozpoznaje ok. 60 rodzajów owoców i warzyw. Nowością Boscha jest także projektor PAI, który wyświetla na blacie kuchennym wirtualny panel obsługowy. Zintegrowany czujnik 3D rejestruje dotknięcia powierzchni blatu przez użytkownika, umożliwiając sterowanie przyciskami. Dzięki temu podczas gotowania lub pieczenia użytkownicy mogą wygodnie szukać przepisów kulinarnych lub rozmawiać przez Internet. Panel obsługowy PAI ma przy tym solidniejszą konstrukcję niż smartfon czy tablet i jest przystosowany do pracy w środowisku kuchennym. Można go obsługiwać nawet zabrudzonymi palcami. Bosch to także innowacyjne kosiarki. Podczas targów koncern zaprezentował zintegrowaną z Internetem kosiarkę automatyczną Indego S+ z funkcją samodzielnego uczenia się. Jest to jedna z pierwszych kosiarek automatycznych na rynku, którą można sterować głosowo, za pomocą systemu Amazon Alexa. Urządzenie może na podstawie prognozy pogody pobieranej z sieci internetowej automatycznie ustalić optymalny termin następnego koszenia trawy.

„Inteligentny” dom Gorenje

W 2019 r. na targach CES pod egidą grupy Hisense swój sprzęt zaprezentowało Gorenje. Słoweński producent skupił się przede wszystkim na promocji nowej „inteligentnej” platformy ConnectLife, która pozwala na komunikację miedzy wykorzystywanymi w „inteligentnym” domu różnorodnymi urządzeniami marek należących do grupy Hisense. Rozwiązanie to umożliwia zdalne sterowanie m.in. kompatybilnymi piekarnikami, zmywarkami, pralkami i lodówkami za pomocą jednego urządzenia mobilnego z zainstalowaną odpowiednią aplikacją. Wizja domu przyszłości zaprezentowana przez Hisense i Gorenje pokazuje olbrzymie kompetencje tych dwóch przedsiębiorstw, których współpraca przynosi wymierne rezultaty w postaci innowacyjnego sprzętu gospodarstwa domowego. Warto dodać, że platforma ConnectLife jest również zintegrowana z cyfrowymi asystentami opracowanymi przez Gorenje, a także usługami i produktami oferowanymi przez partnerów zewnętrznych. Jest również kompatybilna z popularnymi cyfrowymi asystentami, takimi jak Alexa, Google czy Siri.

Kompleksowe rozwiązanie

Innowacyjne i kompleksowe podejście do „inteligentnego” domu pokazała na targach CES firma Netatmo. W jej ofercie znajdziemy zarówno stacje pogodowe, jak i urządzenia do monitoringu wideo, termostaty, głowice termostatyczne, a nawet miernik jakości powietrza. Wszystkie modele mogą współpracować bezprzewodowo i zarządzane są z wykorzystaniem aplikacji mobilnej. Najnowszym „dzieckiem” Netatmo, zaprezentowanym podczas tegorocznej imprezy w Las Vegas, jest nowoczesny i praktyczny Smart Video Doorbell, czyli po prostu „Wideodzwonek”. Dzięki niemu możemy łatwo dowiedzieć się, kto dzwoni do drzwi, ponieważ obraz z kamery zintegrowanej z urządzeniem można wyświetlić na ekranie smartfona, a do tego od razu odezwać się do odwiedzającego nas gościa, nawet jeśli nie ma nas w domu. Dodatkowo Doorbell informuje użytkownika, gdy wykryje ruch przed drzwiami. Jest to pierwsze tego typu urządzenie kompatybilne z Apple HomeKit i z możliwością kontroli głosowej za pomocą asystenta Siri.

Targi CES 8K

Innowacyjny Smart Video Doorbell to znacznie więcej niż tylko dzwonek do drzwi. Urządzenie to wyposażone zostało w kamerę o rozdzielczości Full HD 1080p i może być elementem „inteligentnego” domu marki Netatmo.

„Inteligentne” AGD

Podczas targów kolejną generację lodówek Family Hub zaprezentował Samsung. Wśród nowych rozwiązań użytkownicy znajdą m.in. ekran Family Board, za pomocą którego członkowie rodziny mogą się wygodnie komunikować. Ekran pełni także funkcję wirtualnej tablicy, do której użytkownicy mogą dodawać notatki, zdjęcia czy rysunki. Lodówka została wyposażona w dynamiczny wygaszacz ekranu, który może służyć nie tylko do wyświetlania zdjęć, ważnych informacji czy rodzinnego kalendarza. Może być również centrum rozrywki lub doskonale komponować się z kuchennym wystrojem. „Słoneczniki” van Gogha we własnej kuchni? Nic prostszego. Family Hub coraz mocniej wpisuje się w trend Connected Living, czyniąc kuchnię miejscem rodzinnych spotkań, a także odciążając domowników w niektórych obowiązkach, m.in. dzięki asystentowi głosowemu Bixby. Szykując śniadanie, użytkownik może poprosić Bixby o podsumowanie najnowszych wiadomości ze świata, prognozę pogody czy podanie kursu walut. Wszystko to wyświetli się także na ekranie lodówki Family Hub. Na podstawie identyfikacji głosowej Bixby rozpozna domownika i dopasuje wyświetlane informacje do jego preferencji. Dzięki rozmowie z lodówką można np. zamówić taksówkę, wyszukać wakacyjne loty czy zaprogramować piekarnik. Family Hub to jednak przede wszystkim lodówka, więc przechowywanie żywności wciąż jest jej podstawowym zadaniem. Użytkownicy znajdą tu jednak szereg innowacyjnych rozwiązań. Na przykład będąc w sklepie, dzięki funkcji View Inside, można „zajrzeć” do lodówki i zobaczyć, jakich produktów brakuje. Można także stworzyć listę zakupów czy wprowadzić daty ważności produktów. Z kolei opcja Meal Planner znacząco ułatwia przygotowywanie smacznych i zdrowych posiłków. Program dostosowuje przepisy do preferencji i potrzeb żywieniowych domowników, uwzględniając produkty znajdujące się w lodówce. W 2019 r. Samsung planuje rozszerzyć platformę Family Hub o kolejne modele, aby jeszcze lepiej dopasować produkty do potrzeb użytkowników. Na CES 2019 r. innowacyjny sprzęt zaprezentował również Whirlpool. Mamy tu na myśli m.in. piekarnik nablatowy Smart Countertop, który powstał dzięki inkubatorowi WLabs. Urządzenie rozpoznaje rodzaj potrawy, która jest umieszczona w piekarniku, a następnie optymalnie dobiera parametry pieczenia. Dostępna jest również aplikacja mobilna, która pozwala na śledzenie obrazu z kamery umieszczonej w piekarniku, a także obserwację temperatury i odczyt rozmaitych powiadomień, jakie mogą pojawić się w trakcie przygotowywania potrawy. Piekarnik wyposażono również w obsługę za pomocą asystenta głosowego Google lub Amazona (Alexa).

Sprzęt audio na CES

Na targach nie mogło zabraknąć sprzętu audio, w tym tego hi-endowego. Trudno byłoby tu wspomnieć o wszystkich wyjątkowych urządzeniach, jakie w tym roku można było zobaczyć w Las Vegas, dlatego też skupiamy się na wybranych modelach. Wśród hi-endowych urządzeń nie sposób było przejść obojętnie obok sprzętu z serii Delta marki Classe. W jej skład wchodzą 3 urządzenia – Delta Pre, Delta Mono i Delta Stereo. Na CES można było zobaczyć wciąż jeszcze prototypowe wersje dwóch ostatnich. Delta jest wciąż rozwijana w Montrealu, a jej produkcja ma odbywać się w renomowanych fabrykach Shirakawa Audio Works w Japonii. Oficjalna premiera zapowiedziana została na lato 2019 r. Na wystawie obecna była również firma DALI i jej seria Callisto – zdobywczyni „CES 2019 Innovation Awards” w kategorii „high performance home audio- video”. W skład serii Callisto wchodzą 3 modele – kolumna podłogowa Callisto 6 C, kolumna podstawkowa Callisto 2 C oraz moduł Sound Hub, który pełni funkcję jednostki centralnej, do której użytkownik może podłączyć rozmaite źródła dźwięku. Urządzenie obsługuje standard Bluetooth z aptX i aptX HD. Zostało wyposażone w cyfrowe i analogowe złącza audio. Umożliwia przetwarzanie sygnału z rozdzielczością 24 bity i częstotliwością próbkowania 96 kHz. Zestaw audio oparty na urządzeniach z serii Callisto może zostać włączony do domowego multiroomu wykorzystującego system BluOS. Swój sprzęt zaprezentował również Technics. Wśród nowości można było zobaczyć m.in. słuchawki bezprzewodowe EAH-F50B i EAH-F70N. Nie mogło również zabraknąć gramofonów marki Technics, z których jest ona szczególnie znana. Tym razem zaprezentowano DJ-ski model SL-1210MK7 z napędem bezpośrednim i doskonałą stabilizacją obrotów. Wśród wystawców obecna była również MEE Audio, amerykańska marka oferująca wyjątkowej jakości słuchawki do różnych zastosowań. Producent ma w ofercie rozwiązania zarówno profesjonalne (m.in. odsłuchy dla muzyków), jak i konsumenckie (m.in. słuchawki sportowe, w tym modele bezprzewodowe, a także konstrukcje dla najmłodszych użytkowników). Na CES można było więc sprawdzić w praktyce przekrój oferty MEE Audio, w tym m.in. model EarBoost EB1, wykorzystujący innowacyjną aplikację mobilną, która pozwala na dostosowanie brzmienia do charakterystyki słuchu użytkownika.

Targi CES 8K

Sercem systemu DALI Callisto jest Sound Hub – moduł z wbudowanym wzmacniaczem klasy D, obsługujący również bezprzewodowe odtwarzanie muzyki i kompatybilny z techniką BluOS.

TCL z ofertą audio

Podczas targów wprowadzenie wielu nowych produktów z segmentu audio zapowiedziała firma TCL. Będą to m.in. słuchawki nauszne i douszne oraz soundbary. Pierwsze modele mają trafić do sprzedaży już w pierwszej połowie 2019 r. Nowe urządzenia zaprojektowano przede wszystkim z myślą o młodych odbiorcach oraz tych konsumentach, którzy śledzą najnowsze trendy. Nowa gama słuchawek TCL – od dousznych po nauszne – podzielona została na cztery odróżniające się linie, przeznaczone dla osób, które słuchając muzyki chcą wyrazić swoją indywidualność (model SOCL), pozostać sobą (MTRO), żyć zdrowo (ACTV) lub dążyć do doskonałości (ELIT). Z kolei w ofercie soundbarów TCL dodaje dwie nowe serie: TS 5 o łatwej konfiguracji i świetnej jakości dźwięku, przeznaczoną dla telewizorów o przekątnej od 43 cali, a także TS 7 o rozszerzonej funkcjonalności i jeszcze lepszej jakości dźwięku, przeznaczoną dla telewizorów o przekątnej od 55 cali. W każdej linii dostępne są dwa modele. Soundbary TCL wykorzystują specjalnie zaprojektowane tryby dźwiękowe i bezprzewodowe subwoofery. Po rewelacyjnym soundbarze zaprezentowanym już podczas Audio Video Show firma Creative przedstawiła na CES kolejne innowacyjne produkty. W Las Vegas demonstrowała możliwości, jakie daje opracowana przez inżynierów firmy technika Super X-Fi. Pozwala ona na odtworzenie w słuchawkach sceny dźwiękowej charakterystycznej dla wielogłośnikowego systemu surround i personalizuje ją, skanując głowę i uszy użytkownika. Dzięki temu możliwe jest indywidualne dopasowanie dźwięku do jego preferencji. Wspomnianą technikę wykorzystuje model SXFI AMP – kompaktowy wzmacniacz słuchawkowy, który może zapewnić wyjątkowe przestrzenne wrażenia dźwiękowe we współpracy z różnorodnymi modelami słuchawek.

2019-01-29

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2019 InfoMarket