Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

AUDIO VIDEO SHOW

Wystawa pełna gwiazd

Wystawa pełna gwiazd

Fot. Horn Distribution

22. edycja wystawy Audio Video Show już za nami. Wydarzenie z roku na rok bije kolejne rekordy. Druga co do wielkości tego typu impreza na świecie przyciąga tłumy miłośników dobrego brzmienia i wyjątkowej jakości obrazu. Po raz kolejny wystawa Audio Video Show połączona była z targami Dom Inteligentny.

Już tradycyjnie impreza odbyła się na PGE Narodowym oraz w hotelach Radisson Blu Sobieski i Golden Tulip i trwała 3 dni. Z przyczyn niezależnych od organizatora w piątek wyjątkowo nieczynne były ekspozycje w hotelu Golden Tulip.

Imprezę otworzyła oficjalna konferencja prasowa. Podczas niej o atrakcjach Audio Video Show opowiadał sam pomysłodawca i organizator wystawy – Adam Mokrzycki. Nie zabrakło również specjalistów z branży – Paula Millera (EISA), Andrzeja Puczyńskiego (ZPAV) oraz Piotra Gmerka (HDTV Polska). Konferencję poprowadził legendarny dziennikarz radiowej Trójki – Piotr Metz. Gościem specjalnym na spotkaniu prasowym była Anna Maria Jopek. Łącznie we wszystkich trzech lokalizacjach wynajęto 174 sale, a więc rekord wynajętej powierzchni wystawienniczej ponownie został pobity. Odwiedzający nie mogli więc narzekać na brak wrażeń i wyjątkowych atrakcji dla oka i dla ucha. Trudno byłoby tutaj wszystkie z nich opisać, a więc skupimy się na wybranych ekspozycjach, urządzeniach i wydarzeniach, jakie miały miejsce podczas Audio Video Show 2018.

Oprócz setek wystawców z dziedziny perfekcyjnego dźwięku i obrazu na wystawie obecni byli również eksperci oraz najlepsi producenci rozwiązań pozwalających na zautomatyzowane zarządzanie nowoczesnym domem. Hasłem przewodnim tegorocznej edycji Domu Inteligentnego była „integracja” automatyki budynkowej ze sprzętem RTV i AGD.

Wystawa pełna gwiazd2

Konferencję prasową otwierającą Audio Video Show uświetniła obecność Anny Marii Jopek, która otrzymała złotą płytę za najnowszy album „Ulotne”. Na wystawie pojawił się też Jean-Michel Jarre, który prezentował najnowsze dzieło – „Equinox Infinity”.

Wystawa pełna gwiazd3

Fot. Darek Kawka/ZPAV

Jubileusze, debiuty, zapowiedzi

Imponującą przestrzeń wystawową miała na Audio Video Show firma Horn Distribution. Jednym z najważniejszych pomieszczeń była Loża Książęca, w której zaprezentowano skonsolidowaną ofertę marek należących do Sound United. Nie zabrakło w niej zatem sprzętu Denona, Marantza, Polk Audio oraz Definitive Technology. Pojawił się również model marki Classe z nowej, przygotowywanej do sprzedaży serii Delta. Obecność tych modeli na wystawie to jednocześnie zapowiedź przejęcia dystrybucji marki Classe przez Horn Distrubution. Szczegółów produktowych należy się jednak spodziewać dopiero w połowie pierwszego kwartału 2019 r.

To właśnie w Loży Książęcej można było spotkać gościa specjalnego – Kena Ishiwatę, który obchodził 40-lecie pracy w firmie Marantz. W innej sali królowała marka własna Horn Distribution, czyli Wilson. W tym roku zwiedzający mogli skorzystać z przygotowanego specjalnie na wystawę systemu kina domowego w konfiguracji Dolby Atmos zbudowanego na bazie głośników Wilson serii Raptor.

Pod egidą Horn Distribution prezentowano również kolumny podłogowe QA 3050i brytyjskiej marki Q Acoustics. Kolumny współpracowały z elektroniką Marantza. W sali obok dumnie prezentowały się kolumny Sonus faber Sonetto VII, które zasilane były potężnym zestawem marki Audio Research. Sąsiednie pomieszczenie skrywało natomiast system stereo niemieckiej marki Canton. W innym swoje najnowsze konstrukcje kolumn głośnikowych wyeksponowało też duńskie DALI. Strefę otwartą Horn Distribution przeznaczył na ekspozycję mobilnych i bezprzewodowych głośników i słuchawek marki B&O Play by Bang&Olufsen.

Jubileusze, debiuty, zapowiedzi2

Na PGE Narodowym można było zobaczyć sprzęt m.in. marek Monitor Audio, Cambridge Audio, Roksan, Moon, The Chord Company, Wireworld oraz Nordost. Wszystko dostępne w ofercie Audio Center Poland.

Jubileusze, debiuty, zapowiedzi3
Jubileusze, debiuty, zapowiedzi4
Jubileusze, debiuty, zapowiedzi5
Jubileusze, debiuty, zapowiedzi6

Światowy debiut

Na wystawie nie mogło zabraknąć jednego z największych polskich dystrybutorów hi-endowego sprzętu audio, czyli firmy Audio Center Poland i jej partnerów – firm Monitor Audio, Cambridge Audio, Audiovector, Roksan, Moon by Simaudio, The Chord Company, Wireworld oraz Nordost.

W pomieszczeniach zajmowanych przez krakowskiego dystrybutora można było zobaczyć m.in. system stereo składający się z modelu Moon 390 i dwóch wzmacniaczy mocy Moon 330A pracujących jako monobloki. Urządzenia te współpracowały z kolumnami Audiovector QR5. Była to jednocześnie światowa premiera tego podłogowego modelu. Okablowanie zapewniła marka Nordost. Warto dodać, że system ten otrzymał nagrodę „Best Sound Audio Video Show 2018” magazynu „High Fidelity” (HighFidelity.pl). Swoją polską premierę miały też urządzenia firmy Cambridge Audio z hi-endowej serii Edge, zaprojektowanej specjalnie na 50-lecie marki Cambridge. Komponenty te podłączone były do kolumn głośnikowych Monitor Audio Platinum PL200II.

W kolejnym pomieszczeniu odsłuchowym grała brytyjska klasyka – elektronika firmy Arcam z serii HDA (wzmacniacz SA20 oraz odtwarzacz CDS50), gramofon Roksan Radius 7 oraz kolumny Monitor Audio Studio 50. Takiego systemu stereo można było posłuchać po raz pierwszy w Polsce.

Premiera kolumn… Premier

W hotelu Radisson Blu Sobieski można było zobaczyć m.in. sprzęt dystrybuowany przez firmę Polpak Poland, w tym kolumny i wzmacniacze TAGA Harmony. O czystość zasilania zadbał najnowszy filtr PF-2000.

Wielbiciele najczęściej nagradzanej serii Platinum mogli posłuchać kolumn podłogowych F-100 v.3. Ich doskonałym kompanem był wzmacniacz lampowy klasy A – TTA-1000.

TAGA Harmony zaprezentowała także system stereofoniczny przeznaczony do pomieszczeń o średniej wielkości, pokazując, jak przystępny cenowo zestaw może generować świetny dźwięk. Tutaj o wrażenia zadbał wzmacniacz hybrydowy HTA- -25B wraz z kolumnami podstawkowymi TAV-808B. Prezentowano również serię kolumn głośnikowych Azure v.2. W pomieszczeniu TAGA Harmony nie zabrakło również kolumn z linii TAGA Audio-Video. Premierowo prezentowano podłogowy model TAV- -506F SE oraz najnowszą wersję popularnego subwoofera TSW-90 v.4.

W sąsiednim pomieszczeniu swoją premierę miał model 800F z serii Premier marki Paradigm. Para tych kolumn współpracowała z elektroniką marki Anthem – przedwzmacniaczem i końcówką mocy z linii STR. W systemie wykorzystano okablowanie marki XLO. W tym samym pomieszczeniu można było również zobaczyć inną serię marki Paradigm – Monitor SE oraz modele z serii Persona, a także najnowsze elektrostatyczne systemy głośnikowe marki Martin Logan. Nie mogło zabraknąć również kolumn elektrostatycznych marki Martin Logan.

Podłogowe i podstawkowe Triangle

Zarówno na PGE Narodowym, jak i w hotelu Radisson Blu Sobieski swoją dystrybucyjną ofertę prezentowała firma Rafko. W tym roku na PGE Narodowym dystrybutor wyeksponował m.in. kolumny głośnikowe francuskiej manufaktury Triangle, które wsparte zostały elektroniką marki Musical Fidelity. W systemie stereo doskonale prezentowały się największe z całej linii Signature kolumny Alpha.

Kolumn marki Triangle można było również posłuchać w Radisson Blu Sobieskim. Tym razem postawiono na kompaktowy model podstawkowy Esprit EZ i elektronikę marki NuPrime.

Kino domowe na wystawie

Audio Video Show to nie tylko systemy stereo, ale również zaawansowane rozwiązania i urządzenia do kina domowego. Niektórzy producenci zdecydowali się nawet na zaaranżowanie w swoich pomieszczeniach wystawowych niewielkich sal kinowych.

Melodika, jeden z największych polskich producentów kabli i kolumn głośnikowych, zaprezentowała rozbudowany system kina domowego Dolby Atmos zbudowany w oparciu o głośniki instalacyjne. Łączna wartość głośników użytych w kinie domowym pracującym w konfiguracji 7.2.4 to koszt blisko 8,5 tys. zł. Zastosowano tutaj m.in. głośnik BLI6 LCR, głośnik sufitowy BLI8 i ścienny BLI6W.

Innowacyjny model soundbara z dźwiękiem Dolby Atmos zaprezentowała firma Creative. Mamy tutaj na myśli model X-fiSonic Carrier, kompatybilny z systemem Dolby Atmos. Była to jednocześnie europejska premiera tego urządzenia, dodajmy – zwycięzcy nagrody „CEDIA 2017”. Urządzenie jest zwieńczeniem 30 lat pracy inżynierów firmy Creative nad dźwiękiem i tworzeniem autorskich procesorów dźwięku Sound Blaster. Nad skomplikowanym procesem tworzenia przestrzeni dźwiękowej w modelu X-fiSonic Carrier pracuje 8 procesorów sygnałowych, a efekty są niewiarygodne. Potwierdzało to zresztą wiele osób odwiedzających stoisko Creative i słuchających prezentacji brand managera Creative Technology – Paula Seowa. Produkt nie jest jeszcze dostępny na rynku polskim. Nie jest też oficjalnie znana data jego polskiej premiery. Na rynku singapurskim cena tego systemu audio wynosi 4 tys. dolarów.

Kino domowe na wystawie2

Jedną z największych powierzchni wystawienniczych miała spółka Horn Distribution. Prezentowane przez nią systemy audio charakteryzowały się dużą różnorodnością zarówno funkcji, cen, jak i wzornictwa.

Kino domowe na wystawie3
Kino domowe na wystawie4
Kino domowe na wystawie5
Kino domowe na wystawie6

Fot. Horn Distribution

Kino domowe na wystawie7
Kino domowe na wystawie8
Kino domowe na wystawie9

Imponujące systemy klasy hi-end

Na wystawie, jak co roku, nie zabrakło ekskluzywnych, wyjątkowych systemów audio. Najdroższym spośród prezentowanych był warty ok. 3 mln zł referencyjny system niemieckiej manufaktury MBL Akustikgeräte z wyjątkowymi omnipolarnymi głośnikami Radialstrahler MBL 101 X-treme. Na wystawie nie mogło zabraknąć również hi-endowego sprzętu legendarnej marki Tonsil. Po raz pierwszy na Audio Video Show oferta polskiego producenta została zaprezentowana wspólnie z marką Sounddeco, która została przejęta przez Tonsil. Eksponowano m.in. model Sigma 4.

Strefa słuchawkowa

Po raz kolejny na targach nie zabrakło specjalnej strefy dla miłośników mobilnego sprzętu audio.

W strefie słuchawkowej prezentowano m.in. wyjątkowe modele marki HiFiMan. Na uwagę zasługują m.in. słuchawki planarne Sundara oraz Ananda tego amerykańskiego producenta, które można było zobaczyć na stoisku sklepu rms.pl, gdzie współpracowały one z elektroniką marki Nu Prime. Tutaj prezentowano również modele z oferty marek MEE Audio oraz Acoustic Research.

W strefie słuchawkowej na PGE Narodowym można było też przetestować również wyjątkowe i rewelacyjnie brzmiące słuchawki Edition 15 niemieckiej marki Ultrasone.

Słuchawki eksponowano jednak nie tylko w specjalnej strefie słuchawkowej. Niektórzy wystawcy prezentowali je bezpośrednio na swoich stoiskach, a niektórzy mieli nawet wydzielone własne ministrefy słuchawkowe. Taki muzyczny „zakątek” miała na PGE Narodowym m.in. marka B&O Play, której słuchawki ma w ofercie firma Horn Distribution.

Strefa słuchawkowa2

W strefie słuchawkowej można było skupić się przede wszystkim na brzmieniu mobilnego sprzętu audio.

Strefa słuchawkowa3
Strefa słuchawkowa4

„Winyle” i gramofony

Podczas największych w Polsce targów sprzętu audio-wideo odwiedzający mieli niepowtarzalną możliwość nabycia najlepszych płyt winylowych w atrakcyjnych cenach. Wszystko za sprawą olbrzymiej strefy winylowej, która podzielona została na dwie części. Stoiska z czarnymi płytami zlokalizowano na PGE Narodowym i w hotelu Radisson Blu Sobieski. Na wystawie nie brakowało też gramofonów z różnej półki cenowej – od podstawowych modeli po hi-endowe konstrukcje, prezentowane m.in. przez firmę Pro-Ject.

Znane osobistości na targach

Na wystawie pojawiło się wielu wyjątkowych artystów. Podczas targów odbyło się też kilka premier płytowych. Oprócz wspomnianej już premiery płyty „Ulotne” Anny Marii Jopek, która odbyła się w piątek, gościem specjalnym wystawy był Jean Michel Jarre, legendarny pionier muzyki elektronicznej, który osobiście prezentował swój najnowszy album „Equinoxe Infinity”. Prezentację przeprowadzono na wspomnianym już najdroższym systemie tegorocznego Audio Video Show marki MBL Akustikgeräte.

Sobotę i niedzielę wypełniły odwiedzającym spotkania z Darią Zawiałow, Marceliną, zespołami KAMP! i Laboratorium. Swoją obecnością zaszczycił targi również polski producent muzyczny – Bartosz Dziedzic (twórca przebojowych płyt Brodki, Artura Rojka i Dawida Podsiadły), który opowiadał o kulisach polskiego rynku wydawniczego, a także dzielił się swoimi doświadczeniami. W hotelu Golden Tulip wystąpił znakomity basista jazzowy Wojtek „Bartozzi” Wojciechowski.

Znane osobistości na targach2

W hotelu Radisson Blu Sobieski swoją ofertę dystrybucyjną prezentowała firma Polpak Poland. Nie mogło tutaj zabraknąć wyjątkowej jakości sprzętu marki TAGA Harmony i jej najnowszych kolumn podstawkowych.

Znane osobistości na targach3
Znane osobistości na targach4
Znane osobistości na targach5
Znane osobistości na targach6
Znane osobistości na targach7
Znane osobistości na targach8

Wideo na Audio Wideo Show

Na wystawie nie mogło zabraknąć sprzętu wideo, który prezentowany był głównie na PGE Narodowym. Wśród wystawców byli m.in. tacy producenci jak LG, Sony, Philips, Panasonic, Loewe, JVC, Epson czy Bang & Olufsen. Tutaj królowały przede wszystkim telewizory OLED i modele obsługujące rozdzielczość 4K (Ultra HD). Popularność telewizorów obsługujących obraz tej jakości rośnie, ponieważ materiałów w 4K Ultra HD stale przybywa i są one coraz łatwiej dostępne, czy to za pośrednictwem platform VoD, czy kanałów telewizyjnych (np. Canal+ 4K Ultra HD). Do odbiorników telewizyjnych wkracza również sztuczna inteligencja, umożliwiająca sterowanie głosowe. Na Audio Video Show można zresztą było przekonać się, jak działa taki sposób obsługi telewizora, nie tylko w języku angielskim, ale również po polsku.

Rozmowa z Kenem Ishiwatą, ambasadorem Marantza

Rozmowa z Kenem Ishiwatą,

Podczas Audio Video Show 2018 swoje 40-lecie pracy w firmie Marantz świętował Ken Ishiwata, ambasador marki i twórca jej największych sukcesów. Mieliśmy okazję porozmawiać z tym wyjątkowym i przesympatycznym człowiekiem na specjalnym, zamkniętym pokazie, jaki odbył się w salonie Marantza przy ul. Poznańskiej w Warszawie.

Redakcja: Specjalnie na 40-lecie Pańskiej współpracy z Marantzem powstały komponenty KI Ruby – wzmacniacz i odtwarzacz CD. Czy są to następcy dotychczasowych modeli, czy kompletnie nowe urządzenia? Ile czasu powstawały?

Ken Ishiwata: Są to zupełnie nowe modele. Nie miały one żadnych poprzedników, a prace na nimi zajęły ok. 6 lat. W pewnym sensie urządzenia te bazują jednak na zdobywanym latami doświadczeniu i olbrzymiej wiedzy inżynierów Marantza. Można zatem powiedzieć, że seria KI Ruby to taka kumulacja naszych dotychczasowych osiągnięć.

Przez lata pracy z Marantzem z pewnością pojawiło się wiele ciekawych i zaskakujących momentów w Pańskiej karierze zawodowej. Co było dla Pana największym zaskoczeniem?

W niedługim czasie po dołączeniu do Marantza zostałem zaproszony do Japonii. Kiedy tam się pojawiłem, byłem zszokowany tym, jak dokładnie przeprowadzana jest kontrola jakości, w dodatku każdej sztuki. Powstające w Japonii urządzenia były testowane i sprawdzane już na etapie produkcji, a następnie wysyłane do Ameryki i Europy, gdzie były ponownie kontrolowane. Co ważne, używano do tego wtedy bardzo restrykcyjnych standardów wojskowych określanych jako AQL (Acceptable Quality Limit – przyp. red.). Wówczas żadna firma w Japonii tak nie postępowała.

Które z urządzeń Marantza uważa Pan za swój największy sukces?

Marantz poprosił mnie o to, żebym zaprojektował dla nich coś cyfrowego i odtwarzającego płyty CD. W rezultacie w latach 90. ubiegłego wieku, powstał model CD-63, należący do serii KI Signature. Ten odtwarzacz płyt miał w sobie coś wyjątkowego, wyróżniał się świetnym, muzykalnym brzmieniem, a jednocześnie – jak na tamte czasy – nie był aż tak drogi.

Marantz odniósł w branży niebywały sukces. Olbrzymia w tym również Pańska zasługa. Jaka jest zatem Pana recepta na sukces w dzisiejszych czasach?

To, co powiem, nie dotyczy tylko Marantza, a ogólnie pojętego postępowania. Cokolwiek robisz, musisz w to wierzyć. Musisz angażować się całym swoim sercem i dawać z siebie nie 100 proc., bo to nie wystarczy, musisz dawać 120 proc. Wtedy masz znacznie większą szansę, że to, co robisz, sprawi, że osiągniesz sukces.

▼Prawdziwą gratką dla odwiedzających wystawę były systemy audio, których cena liczona jest w milionach złotych. Audio Video Show to dla wielu jedyna okazja, by posłuchać brzmienia tak zaawansowanego technicznie sprzętu.

Rozmowa z Kenem Ishiwatą,
Rozmowa z Kenem Ishiwatą,
Rozmowa z Kenem Ishiwatą,

▼Targi są świetną okazją do tego, by posłuchać nie tylko systemów stereo, ale też nacieszyć oczy doskonałym obrazem czy to z telewizorów, czy zaawansowanych technicznie projektorów.

Rozmowa z Kenem Ishiwatą,
Rozmowa z Kenem Ishiwatą,
Rozmowa z Kenem Ishiwatą,
Rozmowa z Kenem Ishiwatą,
Rozmowa z Kenem Ishiwatą,
Rozmowa z Kenem Ishiwatą,
Rozmowa z Kenem Ishiwatą,
2019-01-07

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2019 InfoMarket