APPLiA POLSKA

Kongres Serwisów AGD

Kongres

Ekskluzywny hotel Ambasador Premium w Łodzi był miejscem 6. edycji Kongresu Serwisów AGD zorganizowanego przez APPLiA Polska. Współorganizatorami wydarzenia były firmy Amica, Beko, BSH, Candy, Electrolux, Jura, Samsung, Gorenje, Vorwerk oraz Whirlpool.

Na spotkaniu poruszono wiele tematów istotnych zwłaszcza z punktu widzenia małych firm serwisowych. Podczas tegorocznej edycji Kongresu Serwisów AGD wiele uwagi poświęcono przepisom odnoszącym się do praw konsumenta, a w szczególności reklamacjom sprzętu z tytułu rękojmi i gwarancji. Inna z prelekcji związana była z przepisami RODO i nowym rozporządzeniem unijnym dotyczącym ochrony danych osobowych. Nowe przepisy nie ominęły także punktów serwisujących AGD. Na tę okazję, na zlecenie APPLiA Polska, powstał nawet specjalny „Przewodnik po RODO dla serwisów sprzętu AGD”, który został opracowany przez kancelarię prawniczą WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr.

Kolejnym ważnym tematem poruszanym na tegorocznym kongresie była nowelizacja ustawy F-gazowej. Z prelekcji, jaka miała miejsce podczas kongresu, przedstawiciele serwisów AGD mogli dowiedzieć się czego tak naprawdę spodziewać powinny się punkty serwisowe w tej tematyce, gdzie należy raportować i jakie uprawnienia, bądź certyfikaty uzyskać w związku z wejściem w życie nowelizacji ustawy o F-gazach i SZWO (substancjach zubażających warstwę ozonową), które wykorzystywane są m.in. w urządzeniach chłodniczych i pompach ciepła.

Podczas kongresu mogliśmy również dowiedzieć się więcej o prężnie działającym Polskim Stowarzyszeniu Serwisów Urządzeń Domowych (PSSUD). Jak zdradził wiceprezes stowarzyszenia – Krzysztof Pokłacki – wraz z APPLiA stowarzyszenie PSSUD planuje m.in. wydanie publikacji książkowej, która miałaby przysłużyć się edukowaniu pracowników serwisów AGD, a takiej pozycji na polskim rynku z pewnością brakuje. Krzysztof Pokłacki zapowiedział też pierwsze krajowe spotkanie zarządu PSSUD z dyrektorami serwisów i producentów AGD w Polsce. Jest ono zaplanowane na 12 października, wiceprezes nie zdradził jednak miejsca spotkania.

Wiele wątpliwości i pytań zadawanych przez publiczność, a także burzliwe dyskusje, jakie niejednokrotnie wywiązywały się podczas prelekcji przygotowanych przez prelegentów kongresu pokazują, że tego typu inicjatywy mają sens i pozwalają wyjaśnić wiele kluczowych kwestii, ważnych z punktu widzenia punktów serwisowych i ich relacji ze sprzedawcami i klientami bezpośrednimi.

2018-10-03
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket