Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

AB

Udane 5 lat innowacji

Udane 5 lat innowacji

Rozmowa z Patrycją Gawarecką dyrektorem sprzedaży i marketingu AB SA.

Redakcja: Targi AB Innovation Days na trwałe wpisały się w kalendarz imprez branżowych w naszym kraju. Tegoroczna edycja była wyjątkowa, bowiem odbyła się już 5. raz z rzędu. Jak ją Pani ocenia?

Patrycja Gawarecka: Przez te pięć edycji staraliśmy się, aby każdego roku wystawcom i gościom targów stworzonych dla branży RTV/AGD zaproponować nowe atrakcje, interesującą formułę czy pokazać jako pierwsi rynkowe nowości. Idea „zobacz już dziś, co inni pokażą jutro” przejawia się także w tym, że w jednym miejscu spotykają się dostawcy RTV/AGD oraz klienci kanału niezależnego, co jest doskonałą okazją do wymiany doświadczeń i oczekiwań. Tak samo było w tym roku, a rekordowa liczba uczestników potwierdza, że były to najlepsze do tej pory targi AB Innovation Days.

Bez wątpienia ważną rolę w rozwoju Państwa targów, ale i ich wyjątkowym dziś postrzeganiu odegrały od początku takie elementy jak innowacyjna formuła, wyjątkowe miejsca spotkań czy czołowi wystawcy. Co jeszcze Pani zdaniem zadecydowało o sukcesie AB Innovation Days?

Bardzo nas cieszy, że wydarzenie to jest odbierane w kategoriach sukcesu, ponieważ targi AB Innovation Days są tak naprawdę zwieńczeniem naszych starań i całorocznej pracy. Ponadto co roku staramy się pokazać coś nowego, i tak było tym razem. Nasi dostawcy zaproponowali nowe rozwiązania w segmentach AGD, innowacyjne technologie oraz wyjątkowe wzornictwo. W kategorii RTV można było zobaczyć telewizory w technologii 8K. Każdego roku zapraszamy także do uczestnictwa dostawców nowych kategorii produktowych, w tym roku były to m.in. rozwiązania smart home.

Warto w tym miejscu podkreślić, że impreza przez Was wykreowana była i jest ważnym elementem Waszej kompleksowej strategii budowania wizerunku spółki AB jako ważnego dostawcy w segmencie AGD i RTV.

Naszym celem jest pokazanie wszystkich korzyści wynikających ze współpracy z nami. W kategoriach AGD i RTV działamy od 7 lat, budując m.in. ofertę produktów wyłącznościowych, które z założenia generują wyższą marżę dla naszych partnerów. Ponadto budujemy najszerszą na rynku ofertę w kategorii małego AGD. Targi to też doskonała okazja do bezpośredniego spotkania się, rozmów i wymiany doświadczeń. Wsłuchujemy się w potrzeby naszych klientów i przekładamy to na propozycje i rozwiązania, które doceniają nasi klienci. Od samego początku zdecydowaliśmy, że sukces dystrybucji RTV i AGD budować będziemy w oparciu o wyspecjalizowany zespół handlowy AB, który jak co roku jest obecny na targach.

Rodzimy rynek AGD/RTV mocno ewoluuje i stale, dynamicznie się rozwija. Państwa model z jednej strony obejmuje obszar dostaw do sieci retailowych, z drugiej budujecie własną sieć franczyzową?

Strategią AB jest budowanie sprzedaży w wielu kanałach. Jednym z nich jest rzeczywiście kanał sklepów tradycyjnych i niezależnych. Naszą odpowiedzią na jego potrzeby jest sieć Kakto. Kiedy powstawało Kakto, przyświecała nam idea stworzenia sieci, która przyniesie korzyści wszystkim stronom uczestniczącym w tym projekcie: klientom, partnerom, dostawcom oraz AB. Widać, że idea sprawdza się, sieć ma bardzo dużą rzeszę partnerów, a dzięki wspólnej pracy sukcesywnie zwiększa się jej skala biznesu.

Co Pani zdaniem jest Waszą najsilniejszą stroną jako dostawcy AGD i RTV? Jakiego wsparcia udzielacie Waszym partnerom i na jaką politykę handlową mogą oni liczyć z Waszej strony?

Zapewniamy naszym klientom najszerszą ofertę w obszarach RTV/ AGD, w tym posiadamy ponad 2000 indeksów drobnego AGD – 80 marek. Jesteśmy partnerem dla większości światowych marek. Dzięki temu jesteśmy w stanie zaoferować naszym partnerom pełne i komplementarne portfolio produktowe, umożliwiające im generowanie wyższych marż. Kluczowy jest fakt, że produkty są dostępne w naszym magazynie od ręki. W branży dystrybucyjnej wyróżniamy się też tym, że nie budujemy własnej sieci sprzedaży. Wynika to bowiem z naszej strategii działania, nastawionej na współpracę, a nie na rywalizację z partnerami.

2018-07-26

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2018 InfoMarket