Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

Partner AGD RTV

Kolejna edycja targów za nami!

Kolejna edycja targów

Centrum kongresowe Ossa nieopodal Rawy Mazowieckiej to jeden z największych i najbardziej przestronnych tego typu obiektów w kraju. Jego atutem, poza znakomitą bazą noclegowo-konferencyjną, jest także centralne położenie na mapie kraju. I tutaj właśnie miała miejsce kolejna odsłona targów wystawienniczo-handlowych, które zorganizowały krakowska spółka Tajmax i należąca do niej sieć handlowa Partner AGD RTV.

Warto w tym miejscu dodać, że Tajmax organizuje swą imprezę już od ponad dziesięciu lat. Niezależnie od jej charakteru, miejsca i oprawy zawsze towarzyszą jej rodzinny, przyjazny charakter i wyjątkowo miła atmosfera. Atrybuty te są swego rodzaju rozpoznawalną wizytówką spółki, i tak było również tym razem. Jako firma rodzinna i zarazem jeden z najstarszych i najbardziej doświadczonych podmiotów na rynku AGD-RTV, Tajmax stawia przede wszystkim na międzyludzkie relacje i więzi. Oczywiście, ważne są liczby czy definiowane i realizowane wspólnie z dostawcami lub sklepami cele, ale najistotniejsze jest partnerstwo.

Ciekawa formuła, intrygujący program

Ciekawa formuła,

Tegoroczne targi poprzedziła niezwykle ciekawa prezentacja poświęcona motywacji i kreatywności w biznesie. Zaprezentował ją z pasją i humorem znany dziennikarz Marcin Prokop.

Ogromny hotel Ossa Congress & SPA to miejsce, w którym odbywały się i odbywają największe imprezy branżowe w kraju. Są tu znakomite warunki do realizacji przestronnych targów, gromadzenia znacznej liczby gości, ich wyżywienia i organizacji wymagających przestrzeni pokazów czy koncertów. W tym roku Partner AGD RTV wykorzystał wszystkie te możliwości w pełni i przy okazji zawiesił poprzeczkę i sobie, i konkurencji wyjątkowo wysoko. Zarówno poziom imprezy, obszerna lista wystawców, liczne grono zwiedzających (łącznie ponad 300 partnerów), a także wyjątkowi konferansjerzy i legendy polskiego rocka na czele z Urszulą zrobiły imponujące wrażenie. Na imprezie pojawili się przy tym zarówno partnerzy związani z siecią od lat, jak i znaczne grono nowych firm i kontrahentów, którzy nawiązują dopiero relacje z szybko rozwijającą się siecią Partner AGD RTV. Targi były świetną okazją do zaprezentowania przez czołowe firmy sektora AGD-RTV swojej oferty, szeregu nowości czy wyjątkowych rozwiązań i innowacji. Przy okazji firmy i sklepy współpracujące ze spółką Tajmax mogły dowiedzieć się o licznych promocjach czy aktualnych programach lojalnościowych. W kuluarach dużo dyskutowano przy tym nie tylko o mających miejsce na rynku trendach, ale i zmianach, jakich obecnie on doświadcza. Wielu rozmówców zwracało uwagę na fakt, że Partner AGD RTV znakomicie wykorzystuje obecnie swój potencjał i możliwości nie tylko na południowej ścianie Polski, ale także w innych, ważnych jej regionach. Obecna skala i topografia sieci jest już ukonstytuowana i w praktyce nie powinna być pominięta przez żadną z firm, dla której pełna i szczelna dystrybucja na polskim rynku ma istotne, strategiczne znaczenie.

5

Na część targową zaprosił i zarazem uroczyście ją zainaugurował p. Jacek Liszka, współwłaściciel spółki Tajmax i zarazem jeden z założycieli sieci Partner AGD RTV.

Postaw na kreatywność i relacje

Tegoroczne targi to niezwykle bogaty i ciekawy program. Wśród zaproszonych gości znalazł się m.in. Marcin Prokop, popularny dziennikarz i prezenter telewizyjny, który opowiedział o jakże ważnej na co dzień motywacji oraz o tym, jak istotną rolę w odniesieniu do sukcesu odgrywa praca zespołowa. Jego prelekcja, którą rozpoczął od odpowiedzi na słynne już pytanie o… wzrost (dokładnie 207 cm), była niezwykle zabawna, ale i pouczająca. Bez wątpienia Marcin Prokop, prezentując wiele ciekawych anegdot i historii z życia gwiazd, ale i rozwoju biznesu w ogóle – w tym własnej kariery, postawił niezwykle celną i ważką tezę – dziś o sukcesie decydują przede wszystkim kreatywność, otwartość, doświadczenie oraz wypracowane relacje. Co ciekawe, wszystkie te cechy mogą stać się znakomitym orężem dla prowadzących biznes pod szyldem Partner AGD RTV. Prozaicznie, wszyscy dziś bowiem mają wysublimowaną, porównywalną ofertę, te same warunki ratalne, zbliżone opusty, programy i akcje promocyjne, trafioną lokalizacje czy dopracowany wystrój sklepu. Ale o preferencjach i wyborze przez klienta danego, konkretnego sklepu decydowały i decydować będą owe relacje oraz zaufanie i postrzeganie danego sklepu. Sklepy rodzinne często mają więc w ręku niezwykle silny i fenomenalny wręcz atut. Niestety, rzadko go wykorzystują. I na ten aspekt chciał uczulić znany dziennikarz telewizyjny, mówiąc o pracy zespołowej, ale i kreatywności i pomysłowości.

3

Na targach pojawiły się czołowe marki reprezentujące zarówno segment dużego, jak i drobnego AGD oraz elektroniki użytkowej. Są one od wielu już dekad związane z siecią Partner AGD RTV.

Znane twarze, głosy i … melodie

Po niespełna godzinnej prezentacji Marcina Prokopa i krótkiej przerwie nastąpiło uroczyste otwarcie targów przez Jacka Liszkę, reprezentującego spółkę Tajmax i sieć Partner AGD RTV. Oficjalną część handlową poprowadził zaś charyzmatyczny Irek Jakubek z RMF MAXXX. Tego dnia znane i wyjątkowe zarazem głosy oraz twarze spotkać można było podczas oficjalnych prezentacji czy pokazów. Między innymi swój zaskakujący zapachem i smakiem pokaz na stoisku firmy Amica miał znany mistrz kuchni Adam Polan. Towarzyszyła mu przebojowa Ania Wojtkowiak – także z RMF MAXXX. Trzeba podkreślić, że para ta nie tylko tworzy znakomity duet i świetnie się uzupełnia, ale i rewelacyjnie i z polotem prowadzi pokazy na żywo, wciągając w nie przy okazji towarzyszącą zawsze licznie widownię. Jeśli mowa o wyjątkowych osobowościach i głosach (ale także melodiach), to tego wieczoru na scenie centrum kongresowego Ossa pojawiła się Urszula – znana i lubiana wokalistka, występująca obecnie samodzielnie, ale swego czasu debiutująca z legendą polskiego rocka – Budką Suflera. Urszula wykonała wiele znanych przebojów, które odśpiewała w towarzystwie kilkusetosobowego chóru złożonego z… reprezentantów sieci Partner AGD RTV. Magiczna to była chwila i tak znane przeboje jak „Dmuchawce, latawce wiatr”, „Malinowy król” czy „Konik na biegunach” zabrzmiały w wyjątkowej, jedynej jak dotąd takiej wersji. Notabene, cały wieczór i uroczysta kolacja były niezmiernie udane i zarówno organizatorzy, wystawcy i zwiedzający ich ekspozycje goście spędzili wspólnie miło i aktywnie czas nie tylko przed sceną, ale i na parkiecie.

4

Coraz częściej ekspozycje wystawców i firm zachęcają niekonwencjonalnymi prezentacjami, konkursami bądź oferują wyjątkowe usługi. Chętnie korzystają z nich zwiedzający.

Partnerski model, przyjazne relacje

Sieć handlowa Partner AGD RTV dynamicznie rozwija swoją działalność w całej Polsce. Obecnie liczy już ponad sto placówek. W ich skład wchodzą zarówno własne sklepy spółki Tajmax, jak i samodzielne sklepy partnerskie oparte na współpracy franczyzowej, której trzon stanowi wyjątkowa wartość – wzajemne zaufanie oraz wieloletnie relacje i partnerski charakter biznesu. Jak podkreśla zarząd firmy, najistotniejszymi elementami wprowadzonymi przez Tajmax w biznesie jest wspomniane wyżej partnerstwo, które wpływa na przyjacielską i niemalże rodzinną atmosferę między współpracującymi ze sobą firmami. Najważniejsi są ludzie oraz codzienna, otwarta współpraca między nimi. Bez wątpienia ważnym elementem jest także prowadzenie wspólnej, jednolitej i przewidywalnej polityki handlowej, za którą odpowiada i której gwarantem jest jedna firma (Tajmax sp. j.). Dodajmy, że krakowska firma jest przy okazji jedynym dziś właścicielem prawa do znaku „Partner AGD RTV”. Wszystko to wpływa na stabilność i przewidywalność firmy i sprzyja dynamicznemu rozwojowi sieci.

6

Warto podkreślić, że ważną rolę w ofercie Tajmaxu i Partner AGD RTV odgrywa wysokiej klasy sprzęt do zabudowy, w tym okapy, a także zlewozmywaki, baterie i armatura kuchenna.

Nowa identyfikacja, nowe możliwości

W 2017 r. spółka Tajmax wyznaczyła nową strategię rozwoju sieci Partner AGD RTV i jej funkcjonowania. Ma ona tworzyć strukturę sklepów opartą o mniejsze miejscowości, w których punkty handlowe są blisko konsumentów, są im doskonale znane i są z nimi na co dzień zaprzyjaźnione. W ramach nowej strategii zmianie uległ nie tylko wizerunek sklepów, ale i ich identyfikacja. Obecne logo ma nowoczesny wygląd i dobrze kontrastuje z barwami granatu, bieli i czerwieni. Umieszczono w nim znak „Q” (z ang. quality), odnoszący się do jakości obsługi, która była i jest wyróżnikiem sieci Partner AGD RTV. Co ciekawe i ważne, pozostawiono biel z czerwienią, która ma być kojarzona z polskimi korzeniami firmy. Bez wątpienia atutami sieci Partner AGD RTV jest jej miękka, racjonalna franczyza, znany i przewidywalny właściciel oraz szereg elementów wspierających codzienne prowadzenie biznesu. Warto tu wymienić choćby zunifikowany sklep internetowy, wparcie reklamowe i promocyjne, rozbudowany transport i logistykę, serwis posprzedażny, utylizację starego sprzętu czy całą gamę usług i inicjatyw dodatkowych, takich jak ujednolicone programy systemów ratalnych, poszerzonej gwarancji czy Karty Dużej Rodziny. Na marginesie warto podkreślić, że sieć Partner AGD RTV była pierwszym na rynku podmiotem, który wprowadził tę znaną i praktyczną kartę wspierającą rodziny wielodzietne. Dzięki niej nabywcy z wieloosobowych rodzin mogą skorzystać przy zakupie urządzeń gospodarstwa domowego oraz elektroniki użytkowej ze znacznych zniżek.

7

Ania Wojtkowiak (RMF MAXXX) wspólnie z mistrzem kuchni Adamem Polanem i marką Amica przygotowywali znakomite dania z wykorzystaniem szerokiej palety urządzeń naszego rodzimego producenta.

Teraźniejszość i przyszłość

Polski rynek AGD-RTV, mimo wielu lat konstytuowania się i licznych, często burzliwych faz przeobrażeń, nadal charakteryzuje się wyjątkową w Europie strukturą dystrybucji. Ważne miejsce zajmują w niej liczne samodzielne placówki handlowe, tzw. sklepy rodzinne. Ocenia się, że nadal pozostaje ich na rynku ok. 1100 i z jednej strony mimo ogromnej konkurencji znakomicie sobie one radzą na rynku, z drugiej wraz z dalszym rozwojem rynku i zacieśnieniem łańcucha dostaw, ale i kolejnymi, znacznymi przemianami w kanałach sprzedaży (w tym e-commerce) będą musiały rozważyć stałą i stabilną współpracę z wybranym partnerem o skali globalnej, patrząc z pespektywy całego kraju. Sieć Partner AGD RTV mimo nie zawsze przychylnych wiatrów budowała z niebywałą ambicją i uporem przez cały czas swoją silną dziś pozycję. Wypracowała sobie przy tym jakże ważne dziś zaufanie i markę samą w sobie. I bez wątpienia kapitał ten jest nie tylko największą wartością firmy, ale dobrze wykorzystany i stale rozwijany może zdecydować o niezwykle udanej i świetlnej przyszłości całej sieci. Nie wszystko bowiem na rynku zostało ostatecznie zdefiniowane i ukonstytuowane. Proces ten trwa.

8

Targom towarzyszyło wiele konkursów i akcji z wyjątkowymi nagrodami, których  oficjalne wręczenie miało miejsce podczas uroczystej gali. Zwieńczeniem wieczoru był występ Urszuli z zespołem.

2018-07-04

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2018 InfoMarket