Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

IFA

Global Press Conference 2018

Global Press Conference

W Rzymie odbyła się globalna konferencja prasowa poprzedzająca targi IFA 2018, na której firmy przedstawiały najnowsze produkty, omawiane były wyniki sprzedaży, trendy rozwojowe rynków elektroniki konsumenckiej oraz odbyła się konferencja prasowa kierownictwa IFA.

W tym roku dziennikarzy gościł hotel Sheraton Parco de’ Medici Rome z terenami golfowymi. Pierwszego dnia odbyły się prezentacje produktów poświęcone urządzeniom audio-wideo, smartfonom, zdrowiu i sprzętowi AGD.

Urządzenia audio-wideo oraz smartfony

Pierwszy telewizor 8K

Na konferencji odbyła się europejska premiera 70-calowego monitora 8K marki Sharp LV-70X500E. Monitor prezentował Sasha Lange – vice president marketing and sales. Jest to ekran o rozdzielczości 7680 × 4320 pikseli, co oznacza 33,18 mln pikseli i odpowiada aż 4 ekranom 4K, a 16 ekranów 2K. Według badań firmy GfK rośnie zapotrzebowanie na duże ekrany: od 55 do 59 cali – o 23 proc., 60 – 69 cali – o 37 proc. i ponad 70 cali – o 35 proc. Na razie praktycznie brak jest materiałów wideo 8K, dlatego materiały wideo 2K i 4K będą skalowane do rozdzielczości 8K (złącze HDMI 2.0). W czasie prezentacji można było zobaczyć filmy demonstracyjne 8K ze specjalnego odtwarzacza, z którego sygnały wideo były dostarczane jednocześnie do czterech wejść HDMI. Zdjęcia i filmy wideo 4K mogą być odtwarzane poprzez złącze USB.

Materiały wideo 8K zamierzają produkować telewizje: japońska NHK i France TV, za 2 lata pojawią się materiały wideo 8K także na YouTubie. Planowana jest transmisja 8K na żywo z tenisowego turnieju Roland Garros z satelity Eutelsat 5° W, realizowana przez France TV. W praktyce monitor prezentował Adrian Wysocki z firmy UMC Poland, która będzie dystrybutorem urządzenia w Polsce.

TCL telewizja przyszłości

TCL Multimedia to trzeci co do wielkości producent telewizorów i jedna z najszybciej rozwijających się marek elektroniki użytkowej na świecie. Firma wprowadza wiele innowacji, aby zapewnić użytkownikom w Europie i poza nią znakomitą jakość obrazu i dźwięku, funkcjonalność i wygląd w topowych modelach telewizorów. Marek Maciejewski, dyrektor ds. rozwoju produktu w Europie, zaprezentował na IFA 2018 gamę innowacji TCL, które integrują zaawansowane formy sztucznej inteligencji z wykorzystaniem asystenta głosowego. W telewizorach rozwijany jest system Android TV, umożliwiający korzystanie z wielu aplikacji internetowych. Firma TCL od 2015 r. stosuje w swoich wyświetlaczach kropki kwantowe (Quantum Dot). Marek Maciejewski uważa, że kropka kwantowa jest kluczem do naturalnych kolorów, wpływającym na jakość obrazu.

Nowa era radia

Firma Radionovelli zaprezentowała radio 4G. To innowacyjne urządzenie audio łączy w jednym urządzeniu klasyczne radio FM i DAB, mobilną łączność 4G, funkcjonalność systemu operacyjnego Android i odtwarzacz CD/DVD. Na uwagę zasługują dotykowy wyświetlacz 6,3 cala, system audio o mocy 30 W na kanał z innowacyjnym pasywnym systemem głośnikowym bass refl eks i stereo K-array z aktywnymi głośnikami. Są też dwa mikrofony i dwa wejścia USB. Do pobierania muzyki z domowej lub internetowej sieci służą łącza Wi-Fi i Bluetooth oraz 4G/ LTE (szybkość pobierania danych do 150 Mbit/ s). Jest możliwość zainstalowania karty SIM. System Android umożliwia pobieranie aplikacji muzycznych i wideo. Na uwagę zasługuje komercyjny przycisk, który umożliwia np. kupowanie muzyki. Kupiwszy bilet pay per view, można uczestniczyć także w koncertach na żywo.

Huawei P20 Pro – doskonały do fotografii

W nowej generacji smartfonów P20 Pro poprawiano jakość aparatu fotograficznego. Według badań przeprowadzonych przez firmę Huawei znaczna liczba konsumentów chciałaby mieć aparat fotografi czny, który pozwoli im wykonać zdjęcia o najlepszej jakości. Dlatego stworzono smartfon Huawei P20 Pro z przetwarzaniem obrazu przy pomocy elementów sztucznej inteligencji, który łączy w sobie zaawansowany system trzech obiektywów marki Leica z 5-krotnym hybrydowym zoomem z systemem stabilizacji obrazu (AI Image Stabilisation) oraz 40-megapikselowym przetwornikiem obrazu z czujnikiem Black &White, który zwiększa liczbę szczegółów przy słabym świetle. Do wyboru jest 19 scen i tematów z dobranymi optymalnymi parametrami fotografowania. Jest też możliwość filmowania z szybkością 960 kl,/s (tryb Super Slow Motion). Dźwięk może być nagrywany w systemie Dolby Atmos. Smartfon ma wyświetlacz 6,1 cala Full View FHD. W użytkowaniu pomocne są akumulator o pojemności 4000 mAh i system ładowania Super Charge.

Urządzenia audio-wideo 2

Adrian Wysocki z firmy UMC Poland, która będzie dystrybutorem monitora w Polsce prezentował zalety monitora 8K marki Sharp.

Urządzenia audio-wideo 3

Marek Maciejewski z firmy TCL uważa, że kropka kwantowa jest kluczem do naturalnych kolorów decydujących o jakości obrazu.

Zdrowie i komfort życia

Dużym zainteresowaniem wśród dziennikarzy cieszyły się prezentacje związane z innowacyjnymi produktami zwiększającymi komfort życia i kontrolujące stan zdrowia użytkownika.

Philips – dobry sen i czyste powietrze

Jako lider w dziedzinie urządzeń medycznych na całym świecie firma Philips ma wyjątkową pozycję, umożliwiającą łączenie badań klinicznych i najnowszych technik cyfrowych, aby tworzyć urządzenia, które pomagają konsumentom dbać o zdrowie, w tym szczególnie o wypoczynek w czasie snu. Nowatorska opaska na głowę SmartSleep, emitująca specjalne dźwięki, tzw. white noise, pozytywnie oddziałuje na umysł i jakość snu, likwiduje zmęczenie i zły nastrój tuż po przebudzeniu. Opaska SmartSleep wraz z aplikacją na smartfonie, która przetwarza dane z czujników, pozwala również na głębszą analizę snu i za pomocą indywidualnie dobranych fal dźwiękowych wprowadza użytkownika szybciej w odpowiednią fazę snu.

Komfort wypoczynku można poprawić także za pomocą oświetlenia. Somneo Connected to specjalna lampa do sypialni, która terapią świetlną ma ułatwić zasypianie i budzenie. Przy pomocy aplikacji na smartfon można symulować wschody i zachody słońca, a czujniki w lampie śledzą wilgotność, temperaturę, jasność i hałas w pomieszczeniu.

Bardzo ważny wpływ na zdrowie ma czyste powietrze, które można filtrować przy pomocy oczyszczaczy powietrza, których firma Philips ma liczną ofertę.

Od termometrów do opasek sportowych Firma

Beurer jest firmą rodzinną, istniejącą od 100 lat i zatrudniającą ponad 1000 pracowników i oferująca ponad 500 produktów do kontroli i poprawy zdrowia oraz samopoczucia. W ofercie ma ciśnieniomierze, glukometry, termometry, nebulizatory, pulsometry, aparaty słuchowe, aktywne bransoletki, wagi, suszarki, podgrzewane materace i wiele innych. W 2020 r. za pomocą aplikacji będzie połączonych do sieci 50 miliardów urządzeń. Wiele urządzeń marki Beurer związanych ze zdrowiem można obsługiwać i analizować dane pomiarowe z nich za pomocą aplikacji na smartfonie, np. badać serce (ECG), mierzyć ciśnienie krwi, poziom tlenu, śledzić fazy snu.

Smartwatche na każdą okazję

Firma Fitbit koncentruje się na tworzeniu smartwatchy i opasek treningowych do różnych zadań, pomagając w ten sposób kontrolować zdrowie użytkowników. Najnowszy smartwatch Versa może pracować 4 dni bez ładowania, jest wodoodporny, śledzi statystyki dla 15 różnych ćwiczeń, mierzy tętno, spalane kalorie, kontroluje sen, odtwarza muzykę, realizuje płatności.

Zdrowie i komfort życia 2

Lampa Philips Somneo Connected ma ułatwić zasypianie i budzenie symulując zachody i wschody słońca.

Miele – innowacje i elegancja

Od wielu dziesięcioleci firma Miele jest znana jako lider jakości i innowacji w pralkach. Ostatnie lata to innowacyjne rozwiązania w branży kuchennej – piekarniki, zmywarki i sprzątającej – np. odkurzacze. Urządzenia kuchenne wyróżniają się wzornictwem, znane są linie TwoInOne, ArtLine, SmartLine. Miele rozwija dynamicznie produkty smart. Pierwsze modele sieciowe pojawiły się w 1998 r. Obecnie ma ich w ofercie 400. Są one obsługiwane za pomocą aplikacji Miele@mobile app. Najnowsze mogą współpracować z asystentką głosową Amazon Alexa. Rewolucyjne rozwiązania techniczne dotyczą z pewnością piekarnika Dialog. Urządzenie jest wyposażone w dwie anteny emitujące fale elektromagnetyczne o precyzyjnie określonych parametrach, dzięki czemu żywność zostaje idealnie przyrządzona. Piekarnik mierzy ilość energii pochłoniętej przez żywność, a jednocześnie odpowiednio reguluje intensywność emisji, uwzględniając dokonane pomiary. Rewolucyjność tego rozwiązania polega na tym, że w odróżnieniu od klasycznego piekarnika, który powoli przekazuje ciepło z zewnątrz do wnętrza potrawy, piekarnik Dialog jednocześnie gotuje ją objętościowo, a nie powierzchniowo. Jeśli na przykład przyrządzimy w ten sposób polędwicę, będzie ona równomiernie zaróżowiona aż do samego środka. Zaletą jest także krótszy czas przyrządzania potraw, o około 50–70 proc., np. ciasto piecze się 35 zamiast 70 min, a pulled pork (wolno gotowana wieprzowina ) 2,5 zamiast 8 godz.

Miele – innowacje i elegancja 2

W czasie prezentacji dr. Reinharda Zinkanna z firmy Miele można było się dowiedzieć jak działa innowacyjny piekarnik Dialog.

Chris – asystent samochodowy

Przed nami rewolucja samochodowa, która obejmuje elektryczne pojazdy autonomiczne, a także korzystanie z głosowego asystenta jako źródła wielu informacji. Firma German Autolabs zaprezentowała asystenta głosowego Chrisa – głośnik z wyświetlaczem i obsługą gestami. Wraz ze smartfonem są obsługiwane aplikacje: wiadomości, e-maile, nawigacja, muzyka, można prowadzić rozmowy telefoniczne. Asystent słucha kierowcy i odpowiada na jego pytania. Gdy przychodzą wiadomości, czyta tekst na głos. Zmieniając położenie dłoni względem wyświetlacza, można nim sterować, np. ściszać muzykę, zmieniać stacje muzyczne.

Kilka prezentacji było poświęconych rynkowi sprzętu AGD.

Rynek domowych urządzeń według GFK

Natalia Andrievskaya, dyrektor ds. globalnych głównych urządzeń gospodarstwa domowego (MDA), poinformowała, że rynek AGD wskazuje zrównoważony wzrost, lecz zróżnicowanie między regionami i różnymi produktami jest bardzo duże.

Przewiduje się, że w 2018 r. nastąpi wzrost produkcji urządzeń AGD MDA o od 3 do 7 proc., a w 2019 r. o od 2 do 6 proc.

Zwiększa się rynek sprzedaży internetowej, już 25 proc. produktów, kupowanych jest tą drogą, w tym najwięcej urządzeń IT (36 proc.), a najmniej (20 proc.) telekomunikacyjnych, audio-wideo i MDA.

Podała także, jak na sprzedaż działają akcje sprzedażowe takie jak Black Friday. W Europie sprzedaż rośnie o ok. 31 proc. w porównaniu ze średnim tygodniem.

Rynek małych urządzeń wykazuje dobry wzrost w wielu kategoriach produktów. Innowacje są kluczem do napędzania tego wzrostu dzięki coraz większej liczbie nowych produktów wprowadzanych w celu zaspokojenia potrzeb konsumentów. Dodatkowo istnieje ogromny potencjał w rozwoju regionów na całym świecie – od Chin i Azji Południowo-Wschodniej do Ameryki Łacińskiej. Coraz więcej jest entuzjazmu dla „inteligentnych” sieciowych produktów – 50 proc. badanych uważa, że są stylem życia, zapewniają wygodę i oszczędność czasu za przystępną cenę. Rynek małych urządzeń AGD to 65 mld dolarów. W 2017 r. zanotował wzrost o 8 proc.

Konferencja prasowa z zarządem IFA – wyniki i plany

Drugi dzień był poświęcony konferencji prasowej z zarządem targów, zorganizowanej w kinie niedaleko hotelu, w którym mieszkali dziennikarze. Wzięli w niej udział Hans Joachim Kamp – przewodniczący rady nadzorczej gfu Consumer& Home Electronics GmbH, Jürgen Boyny – dyrektor ds. globalnej elektroniki użytkowej, badacz rynku GfK Retail and Technology i dr Christian Göeke – CEO Messe Berlin.

Według Hansa Joachima Kampa w 2018 r. na elektronikę konsumencką zostanie wydana rekordowa suma ponad 1 biliona dolarów (+3,9 proc ), w porównaniu z 976 mld dolarów w 2017 r.

Trzy regiony: Europa, Północna Ameryka i Chiny stanowią 70 proc. rynku elektroniki konsumenckiej. 75 proc. elektroniki konsumenckiej stanowią smartfony – 1480 mln sztuk (2017 r.) i 1527 mln sztuk (przewidywania na 2018 r.), PC/PC tablet – 294 mln sztuk (2017 r.), 283 mln sztuk (2018 r.) i telewizory – 223 mln sztuk (2017 r.) 236 mln sztuk (2018 r.). Kluczowe dla wzrostu sprzedaży będą w smartfonach udoskonalenie aparatów fotograficznych, wykonujących coraz lepsze zdjęcia, duże ekrany i wprowadzanie nowych modeli w krótkich terminach. Dla PC, które konkurują ze smartfonami, istotne będzie zmniejszenie obudowy. Telewizory będą się rozwijać dzięki coraz większym ekranom, lepszej jakości obrazu, i kupowaniu telewizorów do każdego pokoju.

Przewiduje się w 2018 r. wzrost sprzedaży telewizorów o 38 proc. (ok. 98,4 mln sztuk).

Trendy w elektronice konsumenckiej omówił Jürgen Boyny. Jednym z najważniejszych jest rozwój urządzeń smart home wspomaganych przez cyfrowego asystenta i wprowadzanie sztucznej inteligencji. Ciekawostką jest to, że 2/3 użytkowników cyfrowego asystenta wykorzystuje go do wyszukiwania i słuchania muzyki. Pozostałe zastosowania to odtwarzanie wideo, odpowiedzi na różne pytania, słuchanie wiadomości, pogody i komunikatów o ruchu drogowym, korzystanie z kalendarza z listą zadań. Konsumenci wydają coraz więcej pieniędzy na innowacyjne produkty, takie jak telewizory, home audio, cyfrowe kamery, smartfony, pralki i odkurzacze.

O roli targów IFA i ich rozwoju na zakończenie opowiadał dr Christian Göke. Podkreślił znaczenie rozwijających się targów CE China, które odbywają się w maju, i CE Week w Nowym Jorku w czerwcu.

W targach IFA 2017 roku wzięło udział 1800 wystawców z 51 krajów i 5800 dziennikarzy z 70 krajów reprezentujących 160 mediów.

W tym roku kontynuowane będą targi IFA Global Markets i rozwijać się będzie innowacyjna platforma dla startupów IFA Next, instytutów badawczych i firm. Nowością będzie Shift Automotive konferencja o przyszłości mobilności i wpływu na nasze życie.

Konferencja prasowa z zarządem IFA – wyniki i plany 2

W swoim wystąpieniu na konferencji prasowej Hans Joachim Kamp powiedział, że na tragach IFA 2017 ustanowiono rekord zamówień o wartości 4,7 mld euro.

Konferencja prasowa z zarządem IFA – wyniki i plany 3

Konsumenci są gotowi zapłacić za innowacyjne produkty, które przynoszą im wygodę użytkowania i zapewniają szybki dostęp do rozrywki – powiedział Jürgen Boyny.

Konferencja prasowa z zarządem IFA – wyniki i plany 4

Dr Christian Göke zwrócił uwagę, na fakt, że w tworzeniu innowacyjnych produktów bierze udział nie jedna branża, a wiele działów przemysłu, które się wzajemnie inspirują.

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2018 InfoMarket