Pierwszy na światowym rynku telewizorów wielkoformatowych

Pierwszy na światowym rynku

Rok 2018 jest dla firmy Samsung i linii telewizorów QLED przełomowy – tegoroczna oferta jest szersza, a urządzenia oferują jeszcze łatwiejszą obsługę, dopracowany design i zastosowane po raz pierwszy rozwiązania. Od nowojorskiego debiutu w marcu br. nowe QLED TV zajmują pozycję lidera na globalnym rynku wielkoekranowych telewizorów z ultrawysoką rozdzielczością.

Ciągły rozwój technologii i wzornictwa sprawia, że konsumenci coraz chętniej wybierają ekrany o większej przekątnej. Trend ten napędzany jest przez wzrost poziomu dochodów i zmieniające się oczekiwania użytkowników. W ostatnich latach zmianie uległa sama definicja odbiorników wielkoekranowych. W przeszłości urządzenie takie musiało mieć przekątną wynoszącą 55 cali. Dziś tym mianem określane są telewizory 65 lub nawet 75 cali, przy czym telewizory superwielkoekranowe, o przekątnej ponad 75 cali stanowią obecnie odrębną kategorię.     

Szybki wzrost rynku dużych telewizorów

Chociaż krzywa ogólnego wzrostu na globalnym rynku telewizorów się wypłaszczyła, sprzedaż odbiorników o przekątnej ekranu wynoszącej 65 i więcej cali zwiększyła się w ostatnich latach o ponad 30%. Z badań przeprowadzonych przez IHS Market wynika, że łączna liczba sprzedanych urządzeń 65‑calowych i większych wynosiła w roku 2016 8 milionów, a rok później – 11,4 miliona. W bieżącym roku szacuje się, że wzrośnie do 16 milionów.

Przewiduje się, że rynek telewizorów superwielkoekranowych, czyli o przekątnej przekraczającej 75 cali, osiągnie w tym roku jeszcze większy, plasujący się w granicach 47% wzrost, co jest głównym powodem, dla którego Samsung skupił uwagę na tym segmencie. W pierwszym kwartale tego roku firma zarejestrowała wzrost globalnej sprzedaży telewizorów o przekątnej ekranu 65 i więcej cali wynoszący 35% rok do roku. W tym samym okresie sprzedaż telewizorów Samsung na rynku południowoamerykańskim podskoczyła niemal czterokrotnie, a popyt na wielkoekranowe odbiorniki firmy w Korei praktycznie się podwoił. 

Niemal połowa sprzedawanych na świecie telewizorów 75‑calowych to urządzenia wyprodukowane przez Samsung

2018-05-10
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket