Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

PTAK WARSAW EXPO

Electronics Show – udany debiut targów

Electronics Show – udany debiut targów

Pierwsza edycja największych targów elektroniki użytkowej w Polsce już za nami. Trzydniowe Electronics Show w Ptak Warsaw Expo przyciągnęło wielu odwiedzających, na których czekało szereg atrakcji, konkursów i prelekcji. Można było sprawdzić w praktyce sprzęt największych polskich i światowych producentów z wielu gałęzi elektroniki użytkowej – od kompaktowych urządzeń mobilnych, przez AGD i RTV, po innowacyjne pojazdy elektryczne.

Już samo rozpoczęcie targów zapowiadało, że w ten słoneczny kwietniowy weekend w Ptak Warsaw Expo czeka nas coś absolutnie wyjątkowego. Spotkanie z dziennikarzami zainaugurował… humanoidalny robot Weegree One Pepper, który przywitał gości w języku polskim, krótko wprowadzając wszystkich w szczegóły trzydniowej imprezy, przygotowanej specjalnie dla miłośników nowoczesnych rozwiązań technicznych i innowacyjnej elektroniki.

Na oficjalnym otwarciu targów nie mogło zabraknąć przedstawicieli Ptak Warsaw Expo i partnerów Electronics Show. Swoją obecnością zgromadzonych zaszczycili: Tomasz Szypuła – prezes Ptak Warsaw Expo, Marcin Rosati – prezes Media Saturn Holding Polska, Wojciech Konecki – dyrektor generalny CECED Polska i Michał Kanownik – prezes ZIPSEE Cyfrowa Polska. Panel otwierający Electronics Show poprowadził, znany m.in. z programu „Galileo”, Paweł Orleański.

Organizatorzy podkreślali znaczenie targów dla polskich przedsiębiorstw, zwłaszcza tych mniejszych, tzw. startupów, które właśnie dzięki Electronics Show mogą pokazać swoje produkty i usługi większemu gronu zainteresowanych. To właśnie m.in. z myślą o tego typu producentach sprzętu elektronicznego powstało Electronics Show. Wielu młodych przedsiębiorców i inżynierów prezentowało swoje produkty i prototypy w strefie studenckich kół naukowych, a także dzięki projektowi Samsung Inkubator. Na wystawie pojawiło się oczywiście także wiele uznanych i światowych marek, takich jak choćby Samsung, LG, Sharp, Philips, Opticum, Panasonic, Sony, Denon, Bosch, Siemens, Candy, Whirlpool, JURA, Kärcher, BaByliss, Beko, Braun, MPM, Smile, Adler, Ariete, Hitachi, Faber, DeLonghi, Nespresso, Grundig, Medivon, Vordon czy Huawei.

W specjalnej strefie Elektromobilności prezentowano innowacyjne pojazdy elektryczne. Pojawiło się tu kilka marek, w tym dobrze znany wielu Polakom Romet, który zaprezentował nietypowe skutery i rowery. Część z nich można było sprawdzić w hali wystawienniczej na specjalnie wydzielonej przestrzeni, a większe pojazdy – korzystając z pięknej pogody – testowano na zewnątrz hali targowej. To wiele mówi nie tylko o naszej branży, ale i przyszłym potencjale takich imprez jak Electronics Show organizowanych w Ptak Warsaw Expo. Rozmach, pomysłowość i ambicje organizatorów widać także było w specjalnej „Strefie Kosmosu”. Dla fanów „Gwiezdnych wojen” przygotowano zaś specjalną ekspozycję, na której można było podziwiać m.in. gigantyczną replikę X-Winga naturalnej wielkości.

Electronics Show – udany debiut targów 2

Krótkie spotkanie organizatorów z dziennikarzami rozpoczął… humanoidalny robot. Podczas oficjalnego otwarcia dokonano symbolicznego przecięcia wstęgi. Targom towarzyszyły liczne odczyty i prelekcje.

Electronics Show – udany debiut targów 3
Electronics Show – udany debiut targów 4

Strefy MediaMarkt

Swoje stoisko miał również MediaMarkt, partner strategiczny Electronics Show, dzięki któremu pojawiło się na targach wielu uznanych producentów. Obok wystawy marek własnych MSH stworzono także specjalną strefę, w której przedstawiano rozmaite usługi dodatkowe oferowane przez sklep, w tym związane m.in. z gwarancją i serwisowaniem sprzętu elektronicznego.

MediaMarkt wraz z firmą Ikea przygotował także specjalną strefę dla firm, w której zostały zaprezentowane różne koncepcje wyposażenia biur. Można było przekonać się, jak w łatwy, a jednocześnie niedrogi sposób zaaranżować przestrzeń w firmie.

Strefy MediaMarkt 2

Dużym powodzeniem wśród odwiedzających targi cieszyły się Strefa Elektromobilności i Strefa Kosmosu. Można było na żywo obejrzeć m.in. przyszłościowe samochody elektryczne – w tym innowacyjną Teslę.

Strefy MediaMarkt 3
Strefy MediaMarkt 4

Duże AGD z ogromnymi możliwościami

Na Electronics Show nie brakowało innowacyjnego sprzętu AGD. Obecnie są na rynku takie pralki, piekarniki czy chłodziarkozamrażarki, które nie tylko spełniają swoje podstawowe funkcje, odpowiednio: prania, pieczenia czy chłodzenia, ale potrafią znacznie więcej, m.in. dzięki możliwości podłączenia tych urządzeń do domowej sieci internetowej. Jak pokazały targi Electronics Show, takie „smartowe” AGD z ekskluzywnego towaru powoli staje się sprzętem dostępnym dla portfela przeciętnego użytkownika.

Na uwagę zasługuje także sposób prezentacji sprzętu przez producentów tej branży. Kilku z nich zdecydowało się na wyeksponowanie urządzeń w ich „naturalnym środowisku”, tzn. w specjalnie zaaranżowanych pomieszczeniach, wykorzystywanych „na żywo” przez szefów kuchni, którzy na miejscu przygotowywali rozmaite specjały. Ze swoją „Akademią Kulinarną” obecny był m.in. Whirlpool, na stoisku którego nie zabrakło również najnowszych piekarników i chłodziarkozamrażarek. Firma prezentowała również energooszczędne pralki oraz pojemną zmywarkę z techniką PowerClean Pro.

Wiele ciekawych rozwiązań w swoich chłodziarkozamrażarkach demonstrował Sharp, który w segmencie AGD reprezentowany jest w Polsce przez turecki Vestel. Firma niebywale dynamicznie rozwija się na naszym rynku i jednym z jej „topowych” produktów, jakie można było zobaczyć podczas Electronics Show, był pięciodrzwiowy model SJ-SX830F-WH z twistową kostkarką do lodu i wydzieloną komorą, która może być wykorzystywana, zależnie od potrzeb, jako chłodziarka lub jako zamrażarka. Sprzęt AGD firmy Sharp wykorzystuje charakterystyczne dla niej rozwiązanie techniczne, jakim jest Plasmacluster. Jego walory znakomicie można było poznać w innowacyjnych oczyszczaczach, które także prezentował na swoim stoisku Sharp. Warto dodać, że marka Sharp wprowadziła właśnie do polskiej oferty także sprzęt drobny i wyjątkową pozycję dla miłośników dobrego wina – ekskluzywne winiarki legendarnej marki Vestfrost.

Firma Samsung w segmencie dużego AGD prezentowała sprzęt wykorzystujący szereg rewolucyjnych rozwiązań technicznych, takich jak Dual Cook Flex, Family Hub (więcej także wewnątrz numeru), Eco- Bubble czy QuickDrive. Samsung, jak przystało na światowego giganta sektora elektronicznego, mocno rozbudował swoje stoiska (o ekspozycji audio i wideo piszemy dalej) i znakomicie prezentował wszystkie swoje rozwiązania w praktyce. Spotkało się to z bardzo dobrym odbiorem odwiedzających i niekiedy trzeba było odstać dłuższą chwilę, aby móc posłuchać prezentacji prowadzonych przez urocze hostessy.

Swoje czołowe produkty wystawiały na targach również marki Bosch (m.in. pralki należące do najnowszej Series | 8) i Siemens – designerskie chłodziarkozamrażarki i piekarniki oraz zmywarki z funkcją Home Connect. Przypomnijmy, że jest to obecnie jedna z najbardziej zaawansowanych i przyszłościowych platform działających w obszarze urządzeń smart, domu „inteligentnego”, ale i zarazem Internetu rzeczy (IoT). Koncepcja Home Connect zakłada niemalże nieograniczone w przyszłości możliwości rozbudowy. Wyjątkowe pod względem wzornictwa chłodziarkozamrażarki można było zobaczyć na stoisku marki Hitachi, której polskim dystrybutorem jest firma Dom Bianco, prezentująca na Electronics Show również stylowe okapy marki Faber. W chłodziarkozamrażarkach Hitachi na uwagę zasługuje m.in. system Auto Door, czyli dotykowe, automatyczne otwieranie drzwi chłodziarki i zamrażarki.

W segmencie dużego AGD nie można zapomnieć o marce Candy oraz wchodzącej w skład grupy marce Hoover. Tutaj prezentowano innowacyjne piekarniki, zmywarki i pralki, a wśród nich „inteligentną” pralkę Candy Bianca, kompatybilną z aplikacją mobilną Simply-Fi, która pozwala m.in. na głosowe sterowanie urządzeniem.

Z kolei firma Beko postawiła na przekrojową prezentację swojej oferty. W segmencie dużego AGD na stoisku tego producenta królowały przede wszystkim piekarniki do zabudowy.

Duże AGD z ogromnymi możliwościami 2

Na targach obecnych było wielu czołowych producentów z sektora dużego AGD. Prezentowano zarówno sprzęt wolnostojący, jak i do zabudowy, który wkroczył w pełni w erę cyfrową i Internet rzeczy (IoT).

Duże AGD z ogromnymi możliwościami 3
Duże AGD z ogromnymi możliwościami 4
Duże AGD z ogromnymi możliwościami 5
Duże AGD z ogromnymi możliwościami 6
Duże AGD z ogromnymi możliwościami 7
Duże AGD z ogromnymi możliwościami 8
Duże AGD z ogromnymi możliwościami 9
Duże AGD z ogromnymi możliwościami 10

Drobny, aczkolwiek niezwykle wszechstronny… sprzęt AGD

Obok dużego sprzętu AGD nie mogło oczywiście zabraknąć producentów oferujących AGD drobne. Electronics Show było doskonałą okazją do zapoznania się z trendami zarówno w rozwiązaniach technicznych, ale i nie mniej ważnym aspekcie, jakim jest wzornictwo. Małe AGD pod tym względem dokonało w ostatnich latach niebywałego rozwoju. Co ważne, kategoria ta rozwija się niezwykle dynamicznie, a są kategorie, które robią niemalże furorę, jak choćby segment ekspresów do kawy. W tym segmencie brylowała na Electronics Show jedna z najznamienitszych marek z tego sektora – szwajcarska JURA. Brand, którego „twarzą” jest słynny tenisista Roger Federer, prezentował pełną ofertę produktową. Sprzęt przykuwał uwagę ekskluzywnym wzornictwem i zatrzymywał na dłużej znakomitą kawą. Goście na własnych kubkach smakowych mogli przekonać się o znakomitych rezultatach osiąganych dzięki innowacyjnym rozwiązaniom jak np. P.E- .P. stosowany tylko w ekspresach JURA.

Imponujące, barwne i niezwykle żywe stoisko przygotowała rodzinna firma MPM z Milanówka. Obecnie firma ma w portfolio aż trzy marki – MPM, Smile oraz SamCook. Ta ostatnia uzupełnia jej ofertę o sprzęt AGD z segmentu premium, do przygotowywania zdrowych posiłków. Z kolei na stoisku marki Smile poszukujący niezmechanizowanego drobnego sprzętu AGD mogli przyjrzeć się ofercie nie tylko atrakcyjnych wzorniczo ale przede wszystkim bardzo funkcjonalnych produktów. Tuż obok ekspozycji MPM swe wyjątkowe wyroby i rozwiązania prezentowała marka BaByliss – światowy specjalista w dziedzinie urządzeń do stylizacji i pielęgnacji włosów, a także męskiego zarostu. Już tradycją jest, że BaByliss zaprasza gości do profesjonalnego strzyżenia i modelowania. Nie trzeba oczywiście dodawać, że w wypadku płci pięknej nie trzeba było długo czekać, aby ustawiła się kolejka chętnych pań.

Na stoisku Philipsa – czołowej na świecie marki sektora AGD i zarazem lidera wielu kategorii drobnego AGD w Polsce – uwagę przykuwał przede wszystkim niezwykle szeroki asortyment produktów. Philips jako ceniony producent odkurzaczy prezentował ich bogatą gamę, w tym coraz popularniejszych modeli bezprzewodowych. A skoro o czyszczeniu mowa nie można zapomnieć o znakomitych szczoteczkach, które pozwolą zadbać o higienę jamy ustnej. Kawoszy przyciągała zaś ekspozycja ekspresów marki Philips Saeco.

Warto podkreślić, że na ekspozycjach drobnego AGD nie tylko gotowano, wyciskano soki czy robiono herbatę i kawę, a nawet… weki, ale także prasowano, czyszczono parą i sprzątano.

Znakomitym przykładem może być tutaj znana wszystkim doskonale marka Kärcher. Niemiecki producent, obchodzący w tym roku 25-lecie istnienia polskiego oddziału, zaprezentował wiele sprawdzonych rozwiązań. Jak przystało na specjalistę od czyszczenia firma zaprezentowała przekrojową ofertę sprzętu, począwszy od mopów parowych czy myjek okiennych po odkurzacze. Licznie eksponowane produkty oraz możliwość konsultacji z fachowcami sprawiły, że stoisko było bardzo chętnie odwiedzane.

Wyjątkową i niezwykle wszechstronną ofertę zaprezentowała też spółka Adler Europe. Skupiająca takie marki jak Adler, Camry czy Mesko polska firma to przykład pomysłowości, kreatywności i wyjątkowego zaangażowania w to, co się robi. Jest rzeczą wręcz niepojętą, jak wyjątkowe, nietuzinkowe i niepowtarzalne produkty dystrybuuje firma. To nie tylko warto, ale i trzeba zobaczyć.

Nie zabrakło także marek z segmentu health care. Medivon prezentował szeroką ofertę produktów, a chętni na sobie mogli doświadczyć np. skuteczności oferowanych masażerów.

W innych częściach obszernej hali targów Electronic Show prezentowały swe wyroby także inne marki i firmy, takie jak DeLonghi, Kenwood, Hoover, Nespresso, Ariete czy Braun.

Drobny, aczkolwiek niezwykle wszechstronny 2

Producenci drobnego AGD zaskakiwali pomysłowością, wyjątkowym wzornictwem oraz ogromną funkcjonalnością wielu swoich urządzeń. Wśród nich nie zabrakło dynamicznie rozwijającego się segmentu ekspresów do kawy.

Drobny, aczkolwiek niezwykle wszechstronny 3
Drobny, aczkolwiek niezwykle wszechstronny 4
Drobny, aczkolwiek niezwykle wszechstronny 5
Drobny, aczkolwiek niezwykle wszechstronny 6
Drobny, aczkolwiek niezwykle wszechstronny 7
Drobny, aczkolwiek niezwykle wszechstronny 8
Drobny, aczkolwiek niezwykle wszechstronny 9

Telewizory z coraz lepszym obrazem i „inteligentne”

Na wystawie Electronic Show zaprezentowali swoje telewizory najwięksi producenci, tacy jak Samsung, LG, Sony, Philips, Toshiba, Sharp oraz Loewe. Przedstawili oni najnowsze modele telewizorów, które zobaczymy przed mundialem i w drugiej połowie roku w sklepach.

Dla firmy Samsung najważniejszy jest rozwój telewizorów z serii QLED, które mają najwięcej nowoczesnych rozwiązań technicznych. W tym roku sprzedawane będą telewizory z serii: Q9F (flagowa o przekątnych 75, 65, 55 cali), Q8C (65 i 55 cali z zakrzywionym ekranem), Q7F i Q6F (z podstawowymi funkcjami o przekątnych od 49 do 55 cali). We wszystkich wyświetlaczach zastosowano warstwę z kropkami kwantowymi, zwiększającymi zakres kolorów. Różnią się one rodzajem podświetlenia – najlepsze (Q9F) mają podświetlenie tylne Direct Full Array Elite, pozostałe – Ultra Slim Array. Istotne różnice dotyczą wartości luminancji w trybie HDR: Q9F – 2000 nt, Q8C i Q7F – 1500 i Q6F – 1000 nt. Na wystawie pokazano dwie atrakcyjne funkcje telewizorów, wyróżniające je na tle konkurencji: One Invisible Connection i Ambient. W najnowszej wersji One Invisible Connection telewizor z przystawką jest połączony tylko jednym przewodem hybrydowym, który zawiera kabel światłowodowy do przesyłania sygnałów audio i wideo z urządzeń zewnętrznych oraz kabel elektryczny do przesyłania zasilania telewizora. Sam box jest większy niż w ubiegłym roku, ponieważ zawiera zasilacz i więcej złączy.

Użytkownikom QLED-ów marki Samsung spodoba się funkcja Ambient, która umożliwia wyświetlanie na ekranie obrazu w kolorach i wzorach takich jak na ścianie, na której jest powieszony, zamiast oglądania czarnej plamy po wyłączeniu telewizora.

Funkcję Ambient konfiguruje się za pomocą smartfona. W tym celu za pomocą aplikacji należy zrobić zdjęcie ściany, a obraz jest przekazywany do telewizora przez Wi-Fi. Obraz można wzbogacić o dodatkową grafikę lub informacjami z Internetu, na przykład o pogodzie. Można także odtwarzać ruchome grafiki i uspokajające dźwięki, takie jak śpiew ptaków.

W tegorocznych modelach OLED- -ów i telewizorów SUHD firma LG jako pierwszy producent na świecie wprowadziła do swoich telewizorów technikę sztucznej inteligencji, która działa również w języku polskim. Funkcje ThinQ AI rozpoznają język polski i nieustannie podnoszą poziom rozumienia nowych zwrotów. Można korzystać z kilkudziesięciu podstawowych komunikatów do wyszukiwania informacji i obsługi telewizora.

Ciekawie zapowiada się oferta telewizorów marki Toshiba. Marka ta uważana jest za najlepszą w firmie Vestel. Turecka firma produkuje także telewizory pod markami Hitachi i JVC. W wielu telewizorach zmieniono wzornictwo oraz funkcje. W seriach telewizorów z wyższej półki są wprowadzane metalowe wykończenia ramek oraz atrakcyjne wzorniczo aluminiowe podstawy. Z funkcji smart TV na uwagę zasługują zmieniony interfejs użytkownika zintegrowany z funkcjami nowego portalu Toshiba Smart TV. Ma on także nową grafikę, funkcje działają szybciej. Portal Toshiba Smart TV będzie miał więcej aplikacji VoD, na przykład Netflix, YouTube, Ipla i inne w języku polskim. We wszystkich telewizorach wprowadzono funkcję HDR, i to trzech standardów: HDR10, Dolby Vision i HLG. Poprawi się także jakość dźwięku z telewizorów firmy Toshiba ze względu na wprowadzenie głośników marki Onkyo także w telewizorach Full HD i HD. Na wystawie można było zobaczyć telewizory z serii: T68 – 49T6863DG, U68 – 43U6863DG, U78 – 49U7863DG, U78 –55U7863DG o przekątnych 55 i 49 cali.

Przed mistrzostwami świata w piłce nożnej ma się pojawić najlepszy z telewizorów Toshiby, pierwszy telewizor OLED X 98 – 65X9863DG z wyświetlaczem OLED Ultra HD, wyposażony w systemy HDR Dolby Vision, HDR10 i HLG oraz głośniki Onkyo, szeroką paletę barw, technikę szacowania i kompensacji ruchu MEMC. Dla młodzieży przygotowano telewizory z serii Star Wars z atrakcyjnym wzornictwem ramek z elementami graficznymi z filmu „Gwiezdne wojny”. I przysłowia moc jest z marką, bowiem telewizory nie tylko świetnie się sprzedają, ale i cieszą się ogromnym zainteresowaniem.

Na stoisku firmy Sharp największe zainteresowanie wzbudzał monitor 8K o przekątnej 70 cali, który wszedł już do sprzedaży. Jest sprzedawany w kilku wybranych salonach z demonstracyjnymi playerami odtwarzającymi materiały wideo 8K.

Telewizory z coraz lepszym obrazem 2

Telewizory Ultra HD, QLED, OLED, 8K o dużych przekątnych wzbudzały największe zainteresowanie wśród zwiedzających.

Telewizory z coraz lepszym obrazem 3
Telewizory z coraz lepszym obrazem 4
Telewizory z coraz lepszym obrazem 5
Telewizory z coraz lepszym obrazem 6

Dekodery 4K

Jednym ze źródeł materiałów wideo 4K może być telewizja satelitarna. Największą atrakcją na stoisku firmy AX Technology były dwa odbiorniki Ultra HD: HD51-S2X z systemem Linux i kieszenią na twardy dysk oraz miniaturowy AX UHD 1500 4K z dostępem do aplikacji androidowych z portalu nesTV po dołączeniu odbiornika do Internetu. Można korzystać z multiplayera, galerii obrazów, muzyki i gier.

Wyjątkowy sprzęt audio

Na Electronics Show nie mogło zabraknąć hi-endowego sprzętu audio. Na stoisku sklepu Hi-Fi System, wspieranego przez polskich dystrybutorów sprzętu audio-wideo, można było zobaczyć i posłuchać wyjątkowych kolumn Piega Master Line Source 2, mierzących 176 cm i ważących 93 kg (sztuka). Polski dystrybutor marki Piega – firma Horn Distribution – zadbał o to, aby wspomniany model, odbywający od kwietnia roadshow po Polsce, pojawił się właśnie na targach Electronics Show. Kolumny pracowały w zestawie z audiofilskimi komponentami Marantza. Tuż obok dumnie prezentowały się designerskie kolumny głośnikowe marki Sonus faber.

Nie zabrakło również systemów kina domowego. Horn Distribution zaprezentował w tym segmencie dwa odmienne rozwiązania. Pierwsze opierało się na soundbarach i głośnikach amerykańskiej marki Polk Audio, a drugie na kolumnach głośnikowych marki Wilson i komponentach Denona.

Firma Horn Distribution prezentowała także urządzenia do systemu Heos by Denon. Podczas imprezy systemy stereofoniczne prezentowali również przedstawiciele Polskiego Klastra Audio, czyli nieformalnego zrzeszenia polskich producentów związanych z branżą audio-wideo dla domowego użytku. Można było zobaczyć sprzęt takich firm jak Avcon, Audiomica Laboratory, Ciarry czy Zeta Zero. Jednak Electronics Show to nie tylko drogi, ekskluzywny sprzęt audio, ale również kompaktowe, mobilne głośniki czy radioodbiorniki. Wiele tego typu modeli można było zobaczyć m.in. na stoiskach takich marek jak Vordon, Adler czy Opticum. U Vordona można było znaleźć pokaźny asortyment samochodowego sprzętu audio i audio-wideo, w tym tuby basowe, nawigacje i wideorejestratory. Kompaktowe zestawy wieżowe i soundbary prezentowała m.in. firma Sharp. Radioodbiorniki kompatybilne z DAB+ miało na swoim stoisku Polskie Radio.

Wyjątkowy sprzęt audio 2

Na Electronics Show nie mogło zabraknąć sprzętu audio. Nagłośnienie samochodowe można było znaleźć na stoisku marki Vordon. Radioodbiorniki z DAB+ prezentowało Polskie Radio.

Wyjątkowy sprzęt audio 3
Wyjątkowy sprzęt audio 4
Wyjątkowy sprzęt audio 5
Wyjątkowy sprzęt audio 6

Konferencje i wydarzenia

W Ptak Warsaw Expo odbywały się również konferencje i panele dyskusyjne dotyczące wielu tematów związanych z branżą elektroniki użytkowej. Dyskutowano m.in. o systemie gospodarowania elektroodpadami w Polsce, prawie autorskim w dobie cyfryzacji, a także o tym, jak walczyć z oszustami podatkowymi w branży elektronicznej. Nie zabrakło również dyskusji o systemach wirtualnej rzeczywistości i cyfryzacji radiofonii w Polsce, która obecnie mocno wyhamowała.

Drugiego dnia imprezy odbyło się Otwarte Forum Elektromobilności, podczas którego dyskutowano m.in. nad zaletami pojazdów elektrycznych i autonomicznych.

Konferencje i wydarzenia 2
Konferencje i wydarzenia 3
Konferencje i wydarzenia 4

W oczekiwaniu na kolejną edycję

Już podczas oficjalnego otwarcia Electronics Show organizatorzy podkreślali, że tworząc nową imprezę tego typu w Polsce, bardzo chcieliby zbliżyć się do skali i ważności imprezy, jaką mają tak duże i uznane dziś w Europie i na świecie targi jak berlińska IFA, amerykański CES czy barceloński MWC. Przy tym szefostwo Ptak Warsaw Expo i jego partnerzy nie kryli tremy i lekkich obaw o przyjęcie nowej imprezy, tak przez branżę, jak i konsumentów. Jednak już pierwsze godziny pokazały, że warto w tę imprezę inwestować i czas, i kapitał. Targi mają bowiem potencjał i świadczą o tym choćby znamienite marki i miejsce, ale też udane jak na debiut cyfry. Pierwszą edycję odwiedziło ok. 16 tys. osób, z których znaczna część to osoby młode, dynamiczne i otwarte na świat, a więc te, które o rozwoju elektroniki użytkowej będą za chwilę decydować. Jak podkreślało wielu odwiedzających Electronics Show, wielką zaletą imprezy jest jej wyjątkowa formuła, nowoczesne rozwiązania techniczne i prezentowane różnorodne gałęzie rynkowe – począwszy od prostych, kompaktowych urządzeń RTV, przez duży i drobny sprzęt AGD, hi-endowe urządzenia audio, te multimedialne i „inteligentne”, a na nowoczesnych, przyszłościowych pojazdach autonomicznych kończąc. Każdy mógł więc znaleźć coś dla siebie, niezależnie od płci, wieku czy zainteresowań.

Reasumując, jesteśmy bardzo ciekawi, czym zaskoczy nas Electronics Show podczas kolejnej edycji. Bez wątpienia prognozy dla Electronics Show są bardzo optymistyczne.

Po pierwsze: takiej imprezy, o takiej skali i takiej koncepcji w Polsce nie ma, a po drugie: ambicje, pomysłowość i pokora będą sprzyjać organizatorom targów. Pozostaje trzeci ważny element: zarówno mediom, branży oraz organizacjom z nią związanym pozostaje wsparcie i pomoc w rozwijaniu tej ciekawej i ważnej w Polsce inicjatywy.

W oczekiwaniu na kolejną edycję 2
W oczekiwaniu na kolejną edycję 3
W oczekiwaniu na kolejną edycję 4

Wideorelacja z targów

2018-05-07

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2018 InfoMarket