Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

Ambiente 2018 – kolejna odsłona targów nad Menem

Ambiente 2018

Od 2 do 13 lutego we Frankfurcie odbyły się największe targi dóbr konsumpcyjnych na świecie. Podczas kilkudniowej imprezy można było zobaczyć wszelkie nowości i innowacje zarówno z zakresu produktów, wyposażenia domów i ogrodów, jak i designerskie dekoracje, a także ciekawe upominki.

W roku 2018 w targach frankfurckich uczestniczyło aż 4441 wystawców z 89 krajów całego świata. Warto dodać, że ponad 80 proc. z nich pochodziło spoza Niemiec, a to sprawia, że Ambiente to zdecydowanie największe dziś targi międzynarodowe. Dzięki tak ogromnej różnorodności przenikać się mogły trendy, rozwiązania i innowacje z całego świata, a co za tym idzie, targi jak zwykle miały nowoczesny i edukacyjny charakter. Tym, co niezwykle cieszy, jest fakt, że z Polski zaprezentowało się w tym roku aż 56 firm! Rok 2018 przyniósł także rekordową liczbę zwiedzających, która wyniosła prawie 135 tys. Imponujący był też wachlarz krajów, które wzięły udział w imprezie – było ich aż 168 z łącznej liczby około 200, jakie obecnie prawnie funkcjonują na świecie. Wynik jest więc niebywały!

„The most international ever”

W tym roku krajem partnerskim (siódmym z rzędu) targów została Holandia. Wcześniej były to Dania, Francja, Japonia, Stany Zjednoczone, Włochy, a także Wielka Brytania. Watro dodać, że Holandia to kraj, który nie tylko słynie z innowacyjnych i niekonwencjonalnych rozwiązań, lecz także wyróżnia się wyjątkowym wzornictwem. Tym bardziej cieszy fakt, że w tym roku można było obejrzeć ciekawą wystawę eksperymentalną zaaranżowaną przez holenderskiego projektanta Roberta Bronwassera, której temat przewodni brzmiał: „Zrób to po holendersku”, gdzie projektant zestawił formy i funkcje w całkiem nowym kontekście.

Zakres tematyczny targów

Zakres tematyczny targów został podzielony na trzy różne strefy – Dining, Living oraz Giving. W zależności od przeznaczenia zostały zaprezentowane różnego rodzaju dobra konsumpcyjne. Dining to najnowsza oferta nakryć stołowych, naczyń czy sztućców, a także produktów do gotowania, wypiekania czy urządzeń elektrycznych. Ponadto w tej strefie można było znaleźć ofertę artykułów z tworzyw sztucznych, a także produktów przeznaczonych do utrzymywania czystości. Obszar Living prezentował z kolei całkowicie nowe spojrzenie na wyposażenie nie tylko domu, lecz także ogrodu. Na targach znalazły się nie tylko nowości produktowe, lecz także gotowe koncepcje na wystrój domu, a także najmodniejsze style i trendy wnętrzarskie. W strefie Giving można było natomiast znaleźć wszelkiego rodzaju prezenty i upominki – biżuterię, dodatki, walizki i torebki, akcesoria kosmetyczne czy najmodniejsze gadżety. Produkty przeznaczone do kuchni czy jadalni, artykuły gospodarstwa domowego, a także elementy dekoracyjne i designerskie oraz upominki zajęły ponad 308 000 m² powierzchni targowej. Sprawiło to, że targi Ambiente, jak co roku, były niespotykanym i wyjątkowym wydarzeniem, podczas którego można było zapoznać się z niemal wszystkimi nowościami i innowacjami na rynku.

Co nowego na rynku powłok do naczyń kuchennych?

Podobnie jak w zeszłym roku, kiedy to zaprezentowano rewolucyjny Teflon™ Profile, także w tym roku Chemours i marka Teflon™ zaprezentowały się na Targach Ambiente 2018. Tegoroczny przekaz był skoncentrowany na innowacjach w obrębie już istniejących dwu– i trójwarstwowych systemów „non-stick” Teflon™, pod hasłami „The best an egg can get” („Z miłości do jajka”) oraz „The best a cake can get” („Z miłości do ciasta”). Mogliśmy zobaczyć, jak niesamowitą przemianę przeszła powłoka Teflon™ Classic, która w testach na wytrzymałość osiąga nawet o ponad 66 proc. lepsze rezultaty od swojej poprzedniej wersji. Warto dodać, że nowy wzmocniony Teflon™ Classic zaczął opuszczać fabryki firmy Chemours w już marcu 2018 r.

Na Ambiente 2018 Chemours pokazało także trzy rozwiązania dla producentów cukierniczych i piekarniczych form: Teflon Select (wielowarstwowa powłoka nakładana metodą „roller – coat”), Teflon Platinum (wzmocniona dwuwarstwowa powłoka piekarnicza nakładana metodą natryskową), a także Teflon Platinum Plus – pierwsza trójwarstwowa powłoka do form piekarniczych, nakładana metodą natryskową ze wzmocnieniami ceramicznymi w poszczególnych warstwach.

Z entuzjazmem mówiono także na temat komercyjnego sukcesu powłoki Teflon Profile, w przypadku której węglik krzemu nadaje powierzchni naczyń twardość diamentu. Wilbert Broeksmit, global marketing manager Teflon Branded Coatings, podczas swojego wystąpienia zwrócił uwagę na fakt, że firma wciąż doskonali swoje produkty, tak aby były one jak najbardziej zgodne z oczekiwaniami rynku, co przyczynia się również do sukcesów partnerów biznesowych firmy.

Podczas targów firma Chemours zaprezentowała więc efekty połączenia blisko osiemdziesięcioletniego doświadczenia z nowoczesnym i nowatorskim podejściem.

Rok 2018 przyniósł także rekordową liczbę zwiedzających, która wyniosła prawie 135 tys. Imponujący był też wachlarz krajów, które wzięły udział w imprezie – było ich aż 168 z łącznej liczby około 200, jakie obecnie prawnie funkcjonują na świecie.

Co nowego na rynku powłok do 2
Co nowego na rynku powłok do 3
Co nowego na rynku powłok do 4

Polskie marki na Ambiente 2018

Targi Ambiente były także wyjątkowe dla marki Krosno, która nie tylko zaprezentowała nowe logo, materiały wizerunkowe oraz makiety dla przyszłych opakowań linii Premium i Casual, lecz także niezwykle atrakcyjne portfolio na rok 2018. Wyjątkowa była również oprawa wizualna stoiska, która zrobiła niemałe wrażenie na zwiedzających. Krosno Glass wyróżniało się przede wszystkim nietuzinkowym połączeniem drewna, pochodzącego z Bieszczad, a także metalu i szkła. Warto dodać, że o estetyczne wrażenia w aranżacji stołów zadbały Marta Zoyka Michalik i Anna Nowak – Cooka.

Na targach nie zabrakło także firmy Adler Europe. Na jej stoisku firmowym można było zapoznać się z niezwykle bogatym portfolio produktów sygnowanych markami Adler, Camry czy Mesko. Podziwiać mogliśmy wiele nowości, a wśród nich czajniki, wagi łazienkowe, wyciskarki czy ekspresy do kawy. O wszystkich tych produktach będziemy wkrótce pisać. W numerze przedstawiamy także wybrane nowości z dynamicznie powiększającej się oferty polskiej spółki.

Tradycyjnie nie zabrakło również firmy Aquaphor, która zaprezentowała nowe modele dzbanków filtrujących, zawansowane technicznie wkłady (zawierające włókno Aqualen), jak również systemy uzdatniania wody.

W trakcie targów zaprezentowało się wiele polskich, znanych marek i firm. Wszystkie je trzeba nie tylko docenić, ale i pogratulować im wspaniałego, profesjonalnego reprezentowania naszego kraju i wyjątkowego w wielu wypadkach wpisania się w tworzenie nowoczesnego rynku konsumpcyjnego artykułów gospodarstwa domowego. Dodamy, że dzięki targom Ambiente udział ten ma wymiar nie tylko europejski, ale i światowy. O polskich markach mówiono wiele i dobrze. A to miłe i niezwykle przyszłościowe.

Polskie marki na Ambiente 2018 2
Polskie marki na Ambiente 2018 3
Polskie marki na Ambiente 2018 4
Polskie marki na Ambiente 2018 5
2018-04-10
Skutnik Karolina

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2018 InfoMarket