Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

ABC DATA

Technology Trends 2018

Technology Trends 2018

Spółka ABC Data to jeden z największych krajowych dystrybutorów sprzętu i rozwiązań IT oraz elektroniki użytkowej i AGD. 14 marca firma zorganizowała drugą edycję znanej i cenionej konferencji Technology Trends.

W hali warszawskiego Expo XXI zebrało się kilkudziesięciu czołowych partnerów współpracujących z ABC Data oraz kilkuset kontrahentów warszawskiej spółki z całej Polski. Mogli oni przyjrzeć się najnowszym rozwiązaniom i produktom oraz wysłuchać niemal trzydziestu interesujących prelekcji w jedenastu blokach tematycznych. Technology Trends 2018 było również wyjątkowe ze względu na prezentowany asortyment. To właśnie podczas tej edycji na konferencji zadebiutowały elektronika użytkowa oraz sprzęt AGD. Jest to zdecydowane potwierdzenie rosnącego zaangażowania w te branże polskiego dystrybutora. Konferencję otworzył i przywitał zgromadzonych gości Andrzej Kuźniak, wiceprezes zarządu ABC Data S.A. Pierwszą prelekcję poprowadziła była minister cyfryzacji Anna Streżyńska – obecnie prezes zarządu MC2 Solutions. Była ona poświęcona cyfrowej rewolucji oraz wynikającym z niej wyzwaniom stojącym przed Polską. Z kolei Maciej Piekarski z GfK Polonia zaprezentował, jakie trendy techniczne będą przodować w Polsce w 2018 r., wśród nich znalazły się m.in. smart home oraz wirtualna rzeczywistość.

Technology Trends 2018 2

Konferencję Technology Trends otworzył Andrzej Kuźniak, wiceprezes zarządu ABC Data.

Innowacje w IT

ABC Data, jako dystrybutor rozwiązań i produktów IT, dużą część konferencji poświęciła właśnie temu rynkowi. Na stoiskach partnerów mogliśmy znaleźć takie wyposażenie jak sprzęt sieciowy, komponenty komputerowe, akcesoria czy nośniki pamięci. Jak przystało jednak na konferencję Technology Trends, nie zabrakło także nowinek. Firma HBOT 3D prezentowała drukarki 3D. Goście odwiedzający stoisko mogli bliżej poznać sprzęt, zobaczyć go w akcji oraz dowiedzieć się, jakie elementy można przy ich pomocy wyprodukować i wykorzystać. Bardziej spragnionych wiedzy na głównej scenie czekała prezentacja przeprowadzona przez Katarzynę Musiał, marketing manager w firmie 3D Printers. Z kolei firma ASRock swoją prelekcję poświęciła wykorzystaniu ich sprzętu w pozyskiwaniu kryptowalut.

Nie mogło oczywiście zabraknąć marki Xiaomi, której ABC Data jest przecież autoryzowanym dystrybutorem na polskim rynku. Goście mogli przyjrzeć się nie tylko znakomitym smartfonom. Chiński producent coraz śmielej wkracza również na nowe rynki, takie jak elektryczne pojazdy, smartwatche, słuchawki i głośniki, a także sprzęty smart home, np. kamery IP. W dobie rosnącego zagrożenia związanego z cyberprzestępczością nie zapomniano także o poświęceniu paru chwil kwestii bezpieczeństwa i zarządzania sieci. Zagadnienia te można było zgłębić zarówno na stoiskach, jak i prezentacjach firm Zyxel i Aten.

RTV i AGD – udany debiut

Choć ABC Data już od kilku lat zajmuje się dystrybucją elektroniki konsumenckiej i sprzętu AGD, i to z coraz większymi sukcesami, to Technology Trends 2018 było pierwszą konferencją, podczas której prezentowała ona sprzęt partnerów z tej branży.

Trzeba przyznać, że w dobie coraz dynamiczniej rozwijającej się cyfryzacji tych dziedzin było to znakomite uzupełnienie tematyki targów. Na konferencji pojawiły się m.in. takie marki jak Beko, Candy, Hoover, Adler, Camry, Mesko, Philips TV, Philips Lighting, Sencor, Remington, Russell Hobbs, Maclean, GreenBlue i NewStar. Stoisko marki Beko przyciągało pyszną wypiekaną na miejscu pizzą. W ten sposób producent promował piekarniki z unikalną funkcją Pizza Pro, która pozwala na specjalnym dołączonym do zestawu kamieniu upiec prawdziwą pizzę w zaledwie 5 minut. Uwagę gości na stoisku Beko przykuwały również chłodziarkozamrażarki. Przyciągał do nich atrakcyjny design, a zatrzymywały na dłużej funkcje jak Everfresh+, specjalna komora, która dzięki dokładnej regulacji wilgotności przedłuża świeżość warzyw nawet do 30 dni oraz NeoFrost, która eliminuje powstawanie lodu na żywności i w urządzeniu. Dwa lub trzy niezależne parowniki i wentylatory zapewniają idealną temperaturę i poziom wilgotności zarówno w strefie chłodzącej jak i mrożącej. Nie zabrakło też sprzętu smart home. Candy prezentowało znaną już platformę simply-Fi, konsekwentnie wzbogacaną o kolejne produkty, którymi można sterować z poziomu smartfona. Jednym z nich był piekarnik Watch&Touch z 19-calowym wyświetlaczem, który można wykorzystać np. jako bazę przepisów czy przeglądarkę internetową. Oprócz tego Philips prezentował nowoczesne telewizory OLED UHD z HDR i platformą Android TV, a także „inteligentne” oświetlenie Hue, sterowane ze smartfona.

Strefa AGD i elektroniki użytkowej wzbudziła bardzo duże zainteresowane ze strony odwiedzających. Jest to także potwierdzeniem rosnących kompetencji ABC Data w tej branży i coraz większego zaangażowania w tych sektorach.

RTV i AGD 2

Zgromadzeni goście mogli przyjrzeć się najnowszym produktom i wysłuchać interesujących prelekcji.

RTV i AGD 3
RTV i AGD 4
RTV i AGD 5
RTV i AGD 6
RTV i AGD 7
RTV i AGD 8
RTV i AGD 9
RTV i AGD 10
RTV i AGD 11
RTV i AGD 12
RTV i AGD 13

Uroczysta gala

Zwieńczeniem ABC Data Technology Trends była uroczysta wieczorna gala. W jej trakcie wręczono nagrody wyróżniającym się partnerom dystrybutora. Tytułem „Best Partner of The Year” wyróżniono firmę S&T Polska. Nagrody przyznano także w takich kategoriach jak „Best of Computers & Software Partner ABC Data”, „Best of Components Partner ABC Data”, „Best Security Partner ABC Data”, „Best SMB Partner of The Year Partner ABC Data”, „Best of RTV AGD Partner ABC Data” czy „Most Innovative E-commerce Solution Partner ABC Data”. Po części oficjalnej gali przyszedł czas na rozrywkę. Specjalnie dla gości ABC Data Technology Trends zagrał zespół Enej.

Uroczysta gala

AGD/RTV na Technology Trends

AGD/RTV na Technology Trends

Artur Rzysko – CE Business Unit Director w ABC Data S.A.

Redakcja: To debiut branży RTV/AGD na ABC Data Technology Trends. Skąd pomysł, aby powiększyć zakres tematyczny?

Artur Rzysko: ABC Data Technology Trends to targi, które mają na celu pokazanie najnowszych rozwiązań oraz trendów w branży nowych technologii. Już dziś wielu Polaków na co dzień korzysta z urządzeń domowych, które można określić mianem inteligentnych. Przykładem mogą być telewizor z funkcją Smart, pralka oraz piekarnik sterowane smartfonem czy multimedialne rozwiązania oświetleniowe. I właśnie dlatego postanowiliśmy po raz pierwszy zaprosić naszych partnerów z branży IT, RTV i AGD na wspólne wydarzenie. ABC Data współpracuje bezpośrednio z największymi i najbardziej znanymi w Polsce i na świecie producentami. Wszyscy, którzy odwiedzili tegoroczną edycję ABC Data Technology Trends, mogli zapoznać się z ich ofertą.

Jak Pan i partnerzy ABC Data S.A. oceniacie udział branży RTV i AGD w tegorocznej wystawie?

Osiągnęliśmy wcześniej założony cel: udało nam się zaprezentować możliwości, jakie płyną z połączenia rozwiązań z segmentów IT oraz RTV i AGD. Klienci odwiedzający targi mogli na własne oczy zobaczyć i przekonać się, jak bardzo zależne od siebie są te branże. Obecność tak szerokiego portfolio produktów i rozwiązań w jednym miejscu dała naszym partnerom możliwość wymiany poglądów i doświadczeń z ich własnych obszarów działania.

Czy po sukcesie tegorocznej edycji można spodziewać się w przyszłości imprezy poświęconej już docelowo branżom RTV i AGD?

Mając na uwadze rozwój branży RTV i AGD w ABC Data, targi branżowe to jeden z pomysłów, które planujemy zrealizować w przyszłości. Należy pamiętać, że ABC Data aktywnie działa nie tylko w Polsce, ale również w siedmiu innych państwach Europy Środkowej i Wschodniej, gdzie blisko współpracujemy z producentami sprzętu RTV i AGD. Wykorzystamy ten fakt, by zaprezentować ich ofertę naszym partnerom i klientom w tych krajach.

2018-04-10

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2018 InfoMarket