PSB

16. targi i 20 lat grupy PSB

16. targi i 20 lat grupy PSB

Rokrocznie Targi PSB są jedną z najważniejszych imprez branży budowlanej. W pięciu halach Targów Kielce zgromadzono 357 dostawców, z którymi umowy zawierało 347 partnerów grupy PSB.

Impreza odbyła się w dn. 6–7 marca 2018 r. W trakcie wydarzenia zawarto ponad 15 tys. kontraktów, których łączna wartość opiewała na 374 mln zł. W porównaniu do edycji zeszłorocznej oznacza to wzrost o 2 proc. W targach uczestniczyło ponad 5 tys. osób. Targi PSB są postrzegane jako jedna z najważniejszych imprez dla całej branży budowlanej. Partnerami generalnymi wydarzenia w tym roku były firmy: Blue Dolphin Tapes, Kreisel oraz Rockwool, a partnerami wspierającymi firmy: Atlas, Baumit, Cement Ożarów, Hörmann, Isover, Polbruk, Swiss Krono, Trzuskawica oraz Ursa. Targi PSB to już tradycyjnie nie tylko możliwość nawiązania relacji biznesowych, ale i platforma wymiany doświadczeń między producentami i dystrybutorami oraz okazja do prezentacji najnowszych rozwiązań i produktów. Podczas nich odbyła się również prelekcja prof. Krzysztofa Obłója pt. „Życie, praca i (nie)równowaga”. Po raz czwarty odbyła się charytatywna licytacja, z której dochód trafi do dwóch domów dziecka z województwa świętokrzyskiego, którymi opiekuje się na co dzień centrala grupy PSB. W rym roku do firmy Blue Dolphin Tapes dołączyła firma Rockwool, której produkty również można było licytować. Tegoroczna licytacja przyniosła kilkadziesiąt tysięcy złotych.

16. edycja targów była wyjątkowa ze względu na okrągły jubileusz. W bieżącym roku grupa PSB świętuje 20-lecie. Z tej okazji uczestnicy wydarzenia otrzymali książkę pt. „Grupa PSB, czyli jak stawić czoła zagranicznym sieciom”. Wydana z okazji 20-lecia publikacja prezentuje historię powstania i rozwój PSB oraz opisuje, jak niewielkie rodzinne firmy dzięki wykorzystaniu w zajemnego zaufania oraz dobrej strategii współpracy z sektorem producenckim stworzyły kluczowego gracza na krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych.

Pierwszy dzień targów zwieńczył jubileuszowy bankiet z okazji 20-lecia grupy PSB, w którym udział wzięło prawie 4 tys. osób. Podczas bankietu zarząd grupy PSB uhonorował 89 firm i osób za owocną współpracę na przestrzeni 2 dekad. Wśród nagrodzonych znaleźli się partnerzy (udziałowcy grupy), dostawcy oraz urzędy, instytucje finansowe, doradcze, agencje i media. Gwiazdą wieczoru była legenda polskiej sceny muzycznej – Maryla Rodowicz.

Podczas targów odbyła się również konferencja prasowa poświęcona 20 latom działalności grupy PSB. Spotkanie poprowadził Mirosław Lubarski – dyrektor marketingu oraz członek zarządu grupy PSB, który m.in. podsumował ostatni rok firmy. Jak przedstawiono, na dzień 6 marca bieżącego roku grupa PSB zrzeszała 382 małe i średnie rodzinne firmy z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 315 składach budowlanych, 269 marketach PSB Mrówka i w 53 centrach handlowych PSB Profi. Placówki te zatrudniają ponad 12 tys. osób w całym kraju. Na koniec zeszłego roku przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych składów będących partnerami grupy PSB SA wyniosły 6,24 mld zł, co w porównaniu do roku poprzedzającego oznacza wzrost o 9,5 proc. Centrala, czyli spółka Grupa PSB Handel SA, osiągnęła przychód na poziomie 2,45 mld zł, co oznacza wzrost o 13 proc. Udział w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych szacowany jest na 14 proc., a w rynku hurtowym ponad 18 proc. Na ten rok grupa PSB zapowiada dynamiczny rozwój i planuje otwarcie ok. 40 sklepów Mrówka, przyjęcie kilku hurtowni budowlanych oraz przekształcenie od 7 do 10 dotychczasowych składów w nowoczesne centra budownictwa pod nazwą PSB Profi.

2018-03-22
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket