Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

PROFIT PLUS

Intensywny rozwój marek własnych

Intensywny rozwój marek własnych

Krzysztof Kusz – prezes zarządu Profit Plus sp. z o.o., dystrybutor marek VORDON, Medivon i Beautifly. W 2010 r. założył firmę Profit Plus sp z o.o., której jest prezesem. Twórca takich marek jak VORDON, Medivon, Beautifly, oferujących zarówno elektronikę użytkową, jak i sprzęt do ochrony zdrowia i pielęgnacji urody. Oprócz działalności związanej z Profit Plus sp. z o.o. interesuje się również rynkiem startupów i nowych technologii.

Redakcja: Profit Plus jest dystrybutorem takich marek jak Medivon, VORDON i Beautifly. Czy może Pan przybliżyć historię firmy?

Krzysztof Kusz: Wszystko zaczęło się w 2008 r. kiedy pierwszy r az p ojechałem na t argi do Hong K ongu. Od dłuższego czasu myślałem o imporcie elektroniki z Chin, j ednak miałem t ylko k ilka t ys. d olarów w kieszeni i wielkie marzenia, żeby zacząć tworzyć produkty p od w łasną marką. Te marzenia wynikały z faktu, ż e j uż w tedy m iałem k ilkuletnie doświadczenie w bezpośredniej spr zedaży produk tów elek tronic znych. Miałem rozeznanie jak wygląda ofer ta r ynkowa, i że nie do końca jest dopasowana do oc zek iwań konsumentów. Wiedziałem dok ładnie, co mogę ulep - szyć w produktach, by sprostać rosnącym wymaganiom klientów. Dwa lata później, 4 stycznia 2010 r., moje marzenie się urzeczywistniło. Pierwsze dostawy nawigacji samochodowych pod marką VORDON zostały wysłane do klientów. W 2013 r. w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie rynku na produkty domowego health care, powstała marka Medivon. Początkowo były to głównie urządzenia medyczne przeznaczone do masażu oraz maty masujące. W tym momencie marka ma w swojej ofercie specjalistyczne, certyfikowane sprzęty medyczne jak np. aparaty słuchowe, ciśnieniomierze oraz szeroki asortyment urządzeń do masażu. W ubiegłym roku do grona naszych marek, dołączyła Beautifly. W jej portfolio produktowym znajdziemy urządzenia kosmetyczne, przeznaczone do domowej pielęgnacji. Jest to wspaniała alternatywa dla kobiet, które nie mają czasu korzystać z usług w salonach kosmetycznych lub po prostu chciałaby same dbać o swoją urodę w domowym zaciszu.

Główną marką Profit Plus sp. z o.o. jest VORDON. Skąd pomysł na utworzenie marki własnej i jaki asortyment ona oferuje?

Marka VORDON to szeroko rozumiana elektronika użytkowa. Wiodącą pozycję stanowią kategorie od których rozpoczął się rozwój marki, czyli nawigacje i radia samochodowe. Jednak dziś VORDON w swoim portfolio produktowym posiada takie kategorie jak głośniki bluetooth, soundbary, elektronarzędzia, wideorejestratory, tuby basowe, stacje pogodowe i jeszcze kilka innych pozycji.

Intensywny rozwój marek własnych 2

Z marką Beautifly firma wkracza na rynek sprzętu do pielęgnacji urody.

Ostatni czas to powiększanie oferty dystrybucyjnej o nowe produkty, w tym pod marką Medivon. Czym wyróżniają się one na rynku sprzętu do ochrony zdrowia?

Nasza oferta Medivon została „uszyta” pod polski rynek i polskiego konsumenta. W oparciu o zapotrzebowanie naszych klientów, oraz o to z jakimi problemami zdrowotnymi najczęściej zmagają się Polacy, przygotowaliśmy produkty odpowiadające ich potrzebom i oczekiwaniom. Marka Medivon to urządzenia do diagnostyki: ciśnieniomierze, termometry bezdotykowe, także maty do masażu i ręczne masażery. W tej chwili oferta jest powiększana o aparaty słuchowe.

Kolejna z nowych marek to Beautifly. Jaki asortyment możemy znaleźć w jej ofercie?

Kobiety od zawsze dbały o swoją urodę, a rozwój techniki pozwala na wykonywanie bardziej efektywnych zabiegów nie tylko w profesjonalnym salonie kosmetycznym. Coraz więcej kobiet chętnie wykonuje zabiegi pielęgnacyjne same w domu. W przypadku Beautifly pomysłodawczynią projektu jest Marcela Chmielowska – miss Universe Poland 2014, a prywatnie moja żona. Na podstawie zabiegów kosmetycznych wykonywanych w salonie, stworzyliśmy produkty, dzięki którym te same zabiegi można z powodzeniem wykonać w domowym zaciszu. Przygotowaliśmy ofertę peelingów kawitacyjnych, mezoterapii, mikrodermabrazji oraz wielu innych.

Intensywny rozwój marek własnych 4

Na ofertę marki VORDON składa się elektronika użytkowa. Bardzo dużą popularnością cieszą się zwłaszcza sprzęt car audio oraz nawigacje.

Jak zorganizowana jest sieć dystrybucji produktów firmy Profit Plus?

Spółka ma silnie zbudowaną dystrybucję przez naszych partnerów w kanale B2B. Co więcej, współpracujemy z największymi sieciami handlowymi w Polsce m.in. MediaMarkt, Saturn Polska, Media Expert, RTV Euro AGD, które mają w swojej ofercie nasze produkty. Współpraca z nami daje wiele korzyści naszym partnerom. Staramy się by obydwie strony były zadowolone, jednocześnie mamy zasady których się trzymamy. Z doświadczenia wiem, że dobra wola i chęć uczciwej współpracy musi wypływać z dwóch stron, dlatego z częścią dystrybutorów byliśmy zmuszeni rozwiązać umowę i niestety nie mają już możliwości sprzedaży naszych produktów. To co robimy, robimy z pasją i staramy się, by nasze produkty były liderami w swojej kategorii pod względem jakości, funkcji, wyposażenia oraz sprzedaży. Nasze produkty są szeroko promowane w Internecie, wg platformy TradeWatch nawigacje VORDON są na drugim miejscu pod względem ilości sprzedaży w Polsce, podobnie jak radia samochodowe. Marka Medivon w czwartym kwartale 2017 r. była na pierwszym miejscu pod względem sprzedaży, wyprzedzając tym samym wszystkie zachodnie marki.

W jaki sposób firma wspiera swoich partnerów i dystrybutorów?

Przygotowane zostały kompletne narzędzia ułatwiające sprzedaż w postaci bazy gotowych plików html, packshotów (zdjęcia), ulotek produktowych oraz xml służących do online’owego podglądu stanów magazynowych. Ponadto oferujemy naszym partnerom możliwość podpisania umowy dystrybucyjnej dającej dodatkowe korzyści. Bezpośrednia współpraca z nami daje dostęp do innowacyjnych produktów znacznie wcześniej niż reszcie rynku.

Intensywny rozwój marek własnych 6

W zeszłym roku do oferty marki VORDON trafiły narzędzia ręczne i elektronarzędzia.

Z czego wynika zainteresowanie akurat segmentem ochrony zdrowia?

Portfolio Medivon jest odpowiedzią na coraz większe potrzeby polskich konsumentów w tym zakresie. Coraz więcej ludzi prowadzi siedzący tryb życia wynikający z wykonywanej pracy, co wymusza nienaturalną postawę. Sprzyja to powstawaniu stanów zapalnych i dolegliwości bólowych. Wywołuje to potrzebę rozluźniania i masażu mięśni pleców, karku, lędźwi takim sprzętem jak np. mata masująca czy masażer. Trendy demograficzne związane ze wzrostem liczby ludności powyżej 60 roku życia będą zwiększać popyt na produkty oferowane w tym segmencie. Według danych Eurostatu w 2020 r. osoby powyżej 60 roku życia będą stanowić ponad 25 proc. populacji Polski, a w krajach Europy Zachodniej będzie to nawet powyżej 30 proc. Starzejące się społeczeństwo potrzebuje różnych urządzeń do diagnostyki i rehabilitacji. Wzrost dostępności tych produktów spowodował możliwość prowadzenia terapii w warunkach domowych, co stanowi duże ułatwienia i wygodę.

Czy w najbliższym czasie możemy spodziewać się innych nowości produktowych, a może nowych marek?

Naszym celem jest bycie liderem w poszczególnych niszowych kategoriach produktowych. Nie chcemy konkurować z gigantami, ale dostarczać klientowi wysokojakościowe produkty w obrębie już istniejących marek: VORDON, Medivon i Beautifly. W bieżącym roku planujemy dużo nowości – hitem okazuje się mCar i idąc za ciosem, wprowadzamy do oferty kolejne wersje urządzenia: mcar 2 i mcar 3. Z końcem pierwszego kwartału 2018 r. wchodzą do sprzedaży aparaty słuchowe Medivon, a w marce Beautifly w drugim kwartale znajdzie się dużo nowości m.in. depilatory laserowe, urządzenia wspomagające walkę z nadwagą oraz sprzęt przeznaczony do poprawy jędrności i stanu skóry.

Intensywny rozwój marek własnych 8

Asortyment marki Medivon stanowią sprzęty mające poprawić stan zdrowia użytkowników, m.in. masażery, termometry czy ciśnieniomierze.

Intensywny rozwój marek własnych 9
Intensywny rozwój marek własnych 10

Jakie inne inwestycje planuje jeszcze firma?

W ubiegłym roku zainwestowaliśmy w poszerzenie portfolio produktowego, co okazało się dużym sukcesem, ponieważ w 2017 r. już ponad 42 proc. przychodu stanowiły nowo wprowadzone do oferty produkty. W 2018 r. planujemy dalszy rozwój asortymentowy, w szczególności marek Medivon oraz Beautifly, ponieważ tendencje rynkowe wskazują na dalszy dynamiczny rozwój tych kategorii. Obecnie jesteśmy także na etapie zakupu gruntów pod własne centrum biurowo-logistyczne, którego budowę planujemy rozpocząć na przełomie 2019 i 2020 r.

Profit Plus sp. z o.o.

Profit Plus sp. z o.o.

Firma Profit Plus sp. z o.o. została założona w 2010 r. W swojej ofercie ma ona marki własne: VORDON, Medivon i Beautifly. Przedsiębiorstwo działa na rynkach elektroniki użytkowej oraz sprzętu do pielęgnacji urody i ochrony zdrowia. Na terenie Polski Profit Plus zaopatruje ponad 2 tys. sklepów, które wspiera przez działania promocyjne, szkolenia i logistykę. Magazyn firmy mieści się w Gdańsku w odległości ok. 20 km od portu. Sprawny system logistyczny pozwala rozdysponować praktycznie nieograniczoną ilość towaru na terenie całego kraju w ciągu dwóch dni.

Profit Plus sp. z o.o. 2

Rozmawiał Gabriel Niewiński

2018-02-28

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2018 InfoMarket