Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

AMICA

Chce przejąć markę Fagor

Chce przejąć markę Fagor

Pod koniec listopada 2017 r. firma Amica złożyła ofertę przejęcia linii biznesowej zajmującej się sprzedażą dużego sprzętu AGD pod marką Fagor. Planowana cena inwestycja to 5 mln euro.

 

- Oferta przejęcia od spółki Edesa Industrial S.L. (w upadłości) z siedzibą w San Sebastian w Hiszpanii linii biznesowej zajmującej się sprzedażą dużego sprzętu AGD dotyczy prawa do sprzedaży pod marką Fagor sprzętu AGD na rynku hiszpańskim oraz prawa do wykorzystania firmy Fagor w nazwie spółki zależnej po transakcji – czytamy w komunikacie.

Producent nie chce jednak przejmować fabryk ani inwestować w nie, koncentruje się wyłącznie na prawach do marki. Wojciech Kocikowiski podczas spotkania z dziennikarzami komentował przejęcie jako kolejną furtkę do rynku hiszpańskiego, w którym potencjalnie można zdobyć kilkadziesiąt milionów euro obrotu w perspektywie kilku lat, tym bardziej że marka Fagor jest bardzo dobrze rozpoznawalna w tamtejszym regionie – jeśli więc uda się ją płynnie kontynuować, może ona wzmocnić sprzedaż w Europie Zachodniej, zgodnie ze strategią HIT2023.

– Negocjacje nadal trwają, a jeżeli się powiodą, to będzie to dla grupy Amica bardzo dobra informacja – w Hiszpanii mamy już aktywność przez spółkę zależną Amica Electrodomesticos, która przez ostatnie 3 lata nie może rozwinąć sprzedaży na dobrym poziomie. Po przejęciu od Edesy praw do marki Fagor pozycja naszej grupy będzie z pewnością lepsza – komentuje Wojciech Kocikowski i dodaje: – Fagor znany jest na wielu rynkach, choćby w Portugalii i Francji, a Amica zaś w krajach Europy Zachodniej prawie wcale. Fagor otwiera nam więc nowe możliwości na tamtych rynkach. W pierwszej fazie będziemy budować obroty, później skupimy się na poprawie rentowności marki.

Marka Fagor w przeszłości była liderem rynku hiszpańskiego, dziś jest to marka pozycjonowana w segmencie średnim i średnioniższym. – Z marką Amica w Hiszpanii nie możemy się znacząco przebić na tym rynku. W tym roku (wypowiedź z początku grudnia 2017 – przyp. red.) będzie to ok. 3 mln euro obrotu. Jednak jeżeli nam się uda sprawnie przeprowadzić tę transakcję, to w ciągu najbliższych kilku lat możemy osiągnąć potencjalnie kilkadziesiąt milionów euro obrotu. (…) Marka Fagor była dobrze postrzegana i pozycjonowana wśród konsumentów, wiec nie zaczynamy od zera.

 

2018-01-19
mstrzykalska

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2018 InfoMarket