Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

HITACHI

Wyjątkowy jubileusz i wielkie zmiany

Wyjątkowy jubileusz

Tegoroczne spotkanie partnerów marki Hitachi gościło ponad 80 dystrybutorów z całego kraju.

Jak wspominał ze sceny Wojciech Jagielski – dyrektor handlowy Hitach Power Tools Polska – prawdziwą elitę sprzedażową, której firma zawdzięcza swoją pozycję na lokalnym rynku.

Spotkanie odbyło się 27 października, a okazja była bardzo uroczysta ze względu na obchodzenie w tym roku 20. rocznicy działalności polskiego oddziału Hitachi Power Tools.

Zarówno prezes zarządu – Tetsushi Morinaga, jak i pozostali przedstawiciele Hitachi podziękowali zgromadzonym gościom za ten czas wspólnej budowy marki na polskim rynku.

Stabilna pozycja i duże wzrosty

Stabilna pozycja

Jednym z głównych punktów spotkania była prezentacja Wojciecha Jagielskiego poświęcona obecnej sytuacji na rynku elektronarzędzi. Jak wynika z przedstawionych informacji, dealerzy są odpowiedzialni za 84,7 proc. sprzedaży rynku elektronarzędzi sieciowych i 88 proc. akumulatorowych. Za pozostałą część odpowiedzialne są sieci wielkopowierzchniowe. W statystykach dotyczących ilości producent zajmuje pierwsze miejsce na rynku mieszarek i drugie miejsce w segmencie pił łańcuchowych. Ostatni stopień podium Hitachi zajmuje w takich kategoriach jak młoty kujące, młoty wiercąco- kujące, szlifierki kątowe i taśmowe, wyrzynarki, strugi, klucze udarowe i nożyce do blachy. Statystyki dotyczą sytuacji na polskim rynku po trzech kwartałach 2017 r. Tak mocna pozycja na rynku to, oczywiście, zasługa mocnego wsparcia sprzedażowego dilerów oraz ponad 70-letniego doświadczenia firmy w tworzeniu maszyn przemysłowych. Dalsze stabilne wzrosty mają zapewnić nowości, m.in. akumulatory Multi Volt, które szerzej opisujemy w dalszej części tekstu, czy nowy partner kapitałowy – KKR i wiążące się z nim zmiany, o których również za chwilę. Warto dodać, że inwestycje w nowe produkty przynoszą wymierne korzyści. W ciągu ostatnich dwóch lat Hitachi wprowadziło na rynek niemal 200 nowości i miały one udział 123 tys. sztuk spośród 174 tys. sprzedanych maszyn. Przyczynia się to również do poprawy kondycji partnerów. W roku 2010 jedynie trzech partnerów mogło pochwalić się obrotem powyżej 1 mln zł. W roku 2016 „milionerów” było już siedmiu. Z 7 do 10 wzrosła liczba partnerów z obrotem od 0,5 do 1 mln zł i z 6 do 15 wzrosła liczba partnerów z obrotem od 0,3 do 0,5 mln zł. Widać więc wyraźnie, jak na przestrzeni lat umacnia się struktura dilerska marki. Wkrótce partnerzy handlowi otrzymają również dostęp do nowego systemu informatycznego przeznaczonego do składania zamówień.

Zgromadzonych gości, co ciekawe – po polsku, przywitał Tetsushi Morinaga – prezes zarządu Hitachi Power Tools Polska.

Stabilna pozycja i duże wzrosty 4

Spotkanie zgromadziło czołowych polskich dilerów elektronarzędzi Hitachi.

Stabilna pozycja i duże wzrosty 2

Wojciech Jagielski omówił wyniki finansowe firmy i strategię rozwoju na polskim rynku.

Stabilna pozycja i duże wzrosty 3

Multi Volt – jeden dla wszystkich

Nie zabrakło także nowości produktowych przedstawionych przez Akiego Yahagę. Z pewnością największe zainteresowanie wzbudziły nowe, innowacyjne akumulatory Multi Volt. Producent zaprezentował dwa nowe akumulatory mogące zasilać elektronarzędzia wykorzystujące zarówno napięcie 18 V, jak i 36 V. W zależności od tego, jakie jest napięcie zasilające, zmienia się całkowita pojemność akumulatora. W pierwszym z nich przy napięciu 18 V wynosi 5 Ah, a przy 36 V 2,5 Ah, w drugim jest to odpowiednio 8 Ah i 4 Ah. Rozwiązanie to przynosi szereg zalet. Przede wszystkim są to większa uniwersalność i możliwość stosowania jednego akumulatora do narzędzi o różnym napięciu zasilającym, duża wydajność elektronarzędzi 36 V, dorównująca modelom zasilanym sieciowo, oraz mniejsze wymiary akumulatorów niż tradycyjnych ogniw 36 V. Akumulatory Multi Volt współpracują z obecnie dostępnymi elektronarzędziami akumulatorowymi 18 V marki Hitachi. Obecnie dostępne elektronarzędzia z linii 36 V nie są kompatybilne z akumulatorami Multi Volt. W czasie spotkania zapowiedziano nowe elektronarzędzia 36 V przeznaczone do współpracy z akumulatorami Multi Volt. Na polskim rynku możemy spodziewać się tego rozwiązania już w pierwszym kwartale 2018 r. Producent gwarantuje trwałość akumulatorów wynoszącą 1500 cykli ładowania, oprócz tego są one objęte gwarancją na okres trzech lat.

Aki Yahagi z Hitachi Koki Europe GmbH zaprezentował nowe akumulatory Multi Volt i pozostałe nowości produktowe.

Multi Volt – jeden dla wszystkich 2

Spotkanie poprowadził Mateusz Kaczmarski – kierownik marketingu Hitachi Power Tools Polska.

Multi Volt – jeden dla wszystkich 3

Żegnaj Hitachi, witaj… HiKOKI!

Oprócz dwudziestolecia działalności w Polsce spotkanie było wyjątkowe jeszcze pod jednym względem. Zgromadzeni goście na 5 dni przed oficjalną informacją dowiedzieli się, że w 2018 r. marka Hitachi zniknie z rynku elektronarzędzi i zostanie zastąpiona przez HiKOKI. Jest to, oczywiście, pokłosie zmian, które zaszły w strukturach właściciela firmy Hitachi Koki, którym, jak wiadomo, od marca jest KKR (Kohlberg Kravis Roberts) – jeden z największych funduszy prywatnego kapitału na świecie. W związku z tym Hitachi Koki nie jest już częścią Hitachi, Ltd. Zmieniła się również nazwa firmy na Koki Holdings Co., Ltd. Do sprzedaży elektronarzędzia z logotypem HiKOKI zostaną wprowadzone 1 października 2018 r. Tak duże zmiany naturalnie wzbudziły ogromne poruszenie wśród zgromadzonych gości, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę ogromną rozpoznawalność marki Hitachi na światowych rynkach. Jak jednak przekonują polscy przedstawiciele, nowi właściciele to szansa na dalszy, jeszcze bardziej intensywny rozwój produktów i rozwiązań. Dodatkowo mają oni zamiar wspierać swoich partnerów w działaniach marketingowych czy dostarczając elementy identyfikacji wizualnej. Warto przy tym dodać, że ze względu na duży udział partnerów handlowych w sprzedaży Hitachi to właśnie oni będą stanowić dla klientów najlepsze źródło informacji o nowej marce. Co ważne, zmiana marki nie oznacza zmian w modelu dystrybucji, grupie odbiorców czy jakości produktów. Marka HiKOKI niejako dziedziczy spuściznę Hitachi z japońską wizją i sposobem działania. Żadne zmiany nie zostaną wprowadzone w następujących markach: Metabo, Sankyo, Tanaka, Carat, HIT-MIN, Himac.

Nowa marka – HiKOKI

Pomiędzy literami „i” oraz „K” widnieje domniemana cyfra „1”. Nazwę HiKOKI wymawia się jako „hai-koh-key”.

Nowa marka
2017-12-11

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2018 InfoMarket