Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

SPECTRUM BRANDS

Dobrze jest robić wyjątkowe rzeczy

Dobrze jest robić

Rozmowa moderowana z przedstawicielami Spectrum Brands Poland. Od lewej: Aneta Dmosińska – szefowa marketingu dla art. zoologicznych, Tomasz Kowcun – szef marketingu AGD dla domu i kuchni, Katarzyna Krauze – szefowa marketingu AGD do pielęgnacji osobistej, Karol Dziarnowski – prezes zarządu SPB Poland oraz szefd ziału AGD, Paweł Dominik – szef działu artykułów zoologicznych, Mateusz Orkisz – członek zarządu, szef działu baterii, art. metalowych oraz art. do pielęgnacji samochodów oraz Zofia Mirska – szefowa marketingu art. bateryjnych i metalowych.

Redakcja: Wielkość oferty jest imponująca, ale czy nie obawiają się Państwo zarzutu, że nie są Państwo specjalistami i w związku z tym nie możecie być w czymś naprawdę dobrzy?

Karol Dziarnowski: Wręcz przeciwnie! Do każdej kategorii produktowej mamy przypisane wysoko wyspecjalizowane zespoły badań i rozwoju produktu, marketingu i zasoby produkcyjne. Ta specjalizacja sięga nawet do poziomu sił sprzedaży oraz doboru partnerów handlowych. Jesteśmy dumni z tego, że jesteśmy multispecjalistami. Przez ostatnie pięć lat rośliśmy średnio 20 proc. rok do roku. Takie tempo jest możliwe wyłącznie dzięki atrakcyjnym produktom, które zyskują uznanie konsumentów, oraz dzięki trosce o naszych partnerów handlowych, którym staramy się pomagać w budowaniu ich przewag konkurencyjnych.

Mateusz Orkisz: Aby uzupełnić nasz obraz jako partnera w biznesie, dodam, że Spectrum Brands jest nie tylko dostawcą baterii, akumulatorków, ładowarek i latarek pod marką VARTA, ale także popularnym producentem marek własnych. Dzięki naszej fabryce baterii w Niemczech możemy szybko i elastycznie reagować na zróżnicowane potrzeby rynku i odbiorców. Warto dodać, że w 2017 r. VARTA osiągnęła ponad 10 proc. wzrostu. Tegoroczny wynik to efekt nie tylko zespołowego wysiłku naszych pracowników. Nie byłby on możliwy do osiągnięcia bez zaufania, jakim obdarzają nas klienci. Relacje z nimi były dla nas od zawsze priorytetowe i dlatego w naszych kontaktach najważniejsze było i jest partnerstwo. Ważnymi elementami tegorocznego sukcesu są: bliższa współpraca z naszymi odbiorcami w zakresie zarządzania spółką (program CATMAN), odpowiednie programy wspierające sprzedaż, a także szyte na miarę programy motywacyjne dla handlowców, naszych dystrybutorów i partnerów biznesowych. W tym roku dalej pracowaliśmy nad właściwą dystrybucją numeryczną, co w wypadku braku lojalności klienta końcowego baterii jest bardzo istotnym parametrem związanym ze sprzedażą.

Jeżeli dobrze kojarzę, to rok 2017 jest dla was szczególny ze względu na wyjątkowe jubileusze i istotne przejęcia. Czy mogą Państwo podać kilka ciekawych wydarzeń z okresu działalności firm?

Katarzyna Krauze: Tak, ten rok jest wyjątkowy zwłaszcza dla marki Remington, gdyż świętuje ona 80. rocznicę debiutu na rynku urządzeń do pielęgnacji osobistej. W roku 1937 firma skonstruowała i jako pierwsza na świecie wprowadziła do masowej sprzedaży elektryczną maszynkę do golenia. To urządzenie naprawdę zmieniło świat. I tak już pozostało, bo firma od 80 lat produkuje i ulepsza kolejne urządzenia, a jej portfolio obejmuje dziś szereg produktów najnowocześniejszych pod względem konstrukcji, mody i technologii dopasowanych do potrzeb klientów. Zwieńczeniem tego okresu jest nowe hasło marki, które brzmi „80 Years Young”. My nie pytamy, jak bardzo ktoś jest stary, tylko o to, jak bardzo młodo się czuje. Wiek to tylko liczba, a nie wyznacznik stylu i Remington świetnie zdaje sobie z tego sprawę. Dzięki temu może być właśnie „od 80 lat młody”, czyli wciąż innowacyjny, profesjonalny i doceniany przez klientów. To bardzo mocne i odpowiedzialne stwierdzenie, jednak patrząc przez pryzmat historii i licznych dowodów w postaci osiągnięć marki, trudno się z tym nie zgodzić.

Tomasz Kowcun: Russell Hobbs z kolei obchodzi w tym roku swoje 65. urodziny. Od tylu już lat dostarczamy produkty – od czajników i żelazek po grille i urządzenia do przyrządzania posiłków. Nasze urządzenia charakteryzują się jakością, stylem i innowacyjnością. Standardem dzisiejszych czajników jest to, że po zagotowaniu wody czajnik się wyłącza. Mało kto o tym wie, że to właśnie firma Russell Hobbs jako pierwsza wprowadziła takie rozwiązanie, które ułatwia życie wszystkim gotującym wodę do dziś.

Zofia Mirska: W tym roku marka VARTA obchodzi z kolei 130-lecie swojego istnienia. To prawie półtora wieku doświadczeń i innowacji oraz powód do wielkiej dumy z niemieckiej jakości naszych produktów. Asortyment VARTY jest dla wielu konsumentów synonimem wysokiej jakości i niezawodnej wydajności, o czym świadczą przyznawane nam nagrody – np. dwie ostatnie to wyróżnienie dla baterii VARTA High Energy 4xAA w konkursie „Złoty Paragon 2017” – „Nagroda Kupca Polskiego” oraz nagroda główna w kategorii „produkty strefy kasy” dla baterii VARTA Energy 4xAAA oraz 4xAA w konkursie „Przebój FMCG 2017”.

Paweł Dominik: Rok 2017 na rynku zoologicznym to kolejny przełomowy rok dla Spectrum Brands. Sfinalizowaliśmy przejęcie PetMatrix LLC, szybko rozwijającego się lidera w zakresie produkcji i sprzedaży przekąsek dla psów bez dodatku skóry. Wraz z przejęciem zakupiliśmy dwie flagowe marki: DreamBone i SmartBones, a także potężną linię nowych produktów mających napędzać dalszy rozwój i możliwości dywersyfikacji produkcji. Nowe portfolio pozwoli nam jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby rynku i konsumentów.

Dobrze jest robić wyjątkowe rzeczy 2

Z tego, co wiem, mają Państwo dla partnerów handlowych i konsumentów doskonałe wieści: ten rok to nie tylko symboliczne daty, ale też bardzo interesujące produkty i towarzyszące im akcje handlowe.

Zofia Mirska: Na sezon świąteczny 2017 r. VARTA proponuje klientom i konsumentom świąteczną akcję charytatywną „Let Magic Moments happen! Każda bateria pomaga!”. W jej trakcie VARTA przekazuje częściowy dochód ze sprzedaży promocyjnych opakowań baterii Longlife AA lub AAA (6 szt.) na rzecz pracy z dziećmi z Akademii Przyszłości (to ogólnopolski program, mający na celu przeprowadzenie dzieci od porażki w szkole do sukcesów w życiu. Powstał on z inicjatywy księdza Jacka „Wiosny” Stryczka i jest siostrzanym projektem „Szlachetnej Paczki”). Badania konsumenckie* wskazują na ogromny potencjał akcji: 70 proc. Polaków deklaruje niesienie pomocy w okresie świątecznym, a aż 2/3 z nich wspiera właśnie dzieci. Partnerzy handlowi, włączając się do akcji, nie tylko zwiększą zyski ze sprzedaży, ale także dadzą swoim klientom satysfakcję z pomagania innym i sami udzielą wsparcia potrzebującym.

Katarzyna Krauze: Remington może się w tym sezonie pochwalić wieloma nowymi rozwiązaniami. Wprowadziliśmy na rynek innowacyjną prostownicę AirPlates, która zaledwie po 4 miesiącach uzyskała tytuł „Best Beauty Buy”, nadawany przez magazyn „In- Style” produktom z kategorii uroda. Kluczową nowością i wydarzeniem rynkowym jest nasza seria do pielęgnacji i stylizacji włosów KeratinProtect, która powstała jako odpowiedź na najważniejsze zmartwienie klientek, czyli ochronę włosów przed uszkodzeniami w trakcie stylizacji termicznej. W prostownicy, obok powłoki Advanced Keratin, dodatkowo został użyty „inteligentny” czujnik ochrony przed ciepłem, który mierząc poziom nawilżenia włosów, zapewnia 3 razy większą ochronę przed uszkodzeniami. Warto podkreślić, że czujnik został przez nas opatentowany. Natomiast jeśli chodzi o nowości produktowe dla panów, to w sezonie jesień – zima 2017 wprowadziliśmy trymer do brody DuraBlade, który jest niezastąpiony podczas trymowania, stylizacji zarostu oraz golenia, nie wymaga wymiany ostrzy aż przez 5 lat.

Tomasz Kowcun: W ofercie firmy Russell Hobbs na jesień – zimę 2017 w portfolio produktowym pojawiło się kilka bardzo ciekawych produktów. Takim rozwiązaniem jest żelazko Impact, które jest zaprojektowe tak, żeby przetrwało upadek z deski do prasowania, a z naszych badań wynika, że taki „wypadek przy pracy” zdarza się co drugiemu użytkownikowi i zazwyczaj kończy „żywot” żelazka. Warta wspomnienia jest także linia blenderów Easy-Prep, która jest odpowiedzią na to, co obecnie dzieje się na rynku. Nieduże kuchnie i zwiększająca się liczba produktów w gospodarstwach domowych sprawiają, że coraz ciężej jest zmieścić potrzebne urządzenia. Linia Easy-Prep jest stworzona tak, żeby w przechowywaniu zajmowała nawet o 30 proc. mniej miejsca.

Aneta Dmosińska: Innowacje produktowe to kluczowy czynnik sukcesu na rynku zoologicznym. W Spectrum Brands dbamy o to, by nasze produkty jak najlepiej dopasowane były do panujących trendów. Liczba psów i kotów w Polsce wzrasta, wiele gospodarstw domowych posiada więcej niż jedno zwierzę. Właśnie dla takich osób stworzyliśmy linię Furminator FURflexTM – narzędzie do wyczesywania podszerstka z wymiennymi główkami, ograniczające linienie zwierzęcia nawet o 90 proc. przy regularnym stosowaniu.

Tak ogromna koncentracja na nowościach w połączeniu z przemyślanymi akcjami handlowymi zaowocowała Waszą silną pozycją na rynku. Kilka lat temu byliście prawie nieznani, teraz jesteście numerem 2 w segmencie baterii oraz urządzeń do pielęgnacji osobistej. Czy mają Państwo listę produktów „must have”, które powinny znaleźć w każdym szanującym się sklepie?

Katarzyna Krauze: W wypadku marki Remington obowiązkowym punktem programu są nasze prostownice. Remington to król prostownic. Blisko co druga prostownica sprzedawana w Polsce ma logo Remington. Od 2005 r., czyli od kiedy jesteśmy w Polsce, sprzedaliśmy ich 1 milion 670 tysięcy sztuk. A absolutną „królową” jest model Sleek&Curl S6500, którego przez te 12 lat sprzedaliśmy 450 tys. sztuk. Ale takich bestselerowych produktów jest więcej. Bez wątpienia możemy do nich zaliczyć prostownice i suszarki z serii KeratinProtect, Proluxe, ale także strzyżarki ProPower, trymery do brody z serii Beard Boss czy urządzenie do depilacji IPL z najwyższą mocą na rynku.

Tomasz Kowcun: Jeżeli chodzi o Russell Hobbs, to zdecydowanie do najlepiej sprzedających się produktów możemy zaliczyć blendery Mix&Go, nasze żelazka i czajniki. Jeden z najlepiej sprzedających się czajników to Buckingham, który według nas jest najcichszym czajnikiem na rynku.

Zofia Mirska: Podstawą budowy ekspozycji bateryjnej powinny być najpopularniejsze rozmiary wśród baterii alkalicznych, czyli AA i AAA. Polecamy zwłaszcza naszą najpotężniejszą linię baterii alkalicznych VARTA High Energy. Większe sklepy mogą pozwolić sobie na pełną gamę rozmiarów – AA, AAA, C, D i 9V. Warto także pamiętać o coraz szerzej dostępnych na rynku bateriach specjalistycznych, w tym bestsellerowych CR2032, CR2025 czy V13GA. Zasilają one takie urządzenia, jak wagi kuchenne i łazienkowe, piloty do bram, kluczyki samochodowe itp. Zachęcamy także do zapoznania się z naszą ofertą power banków, a zwłaszcza z najnowszą linią płaskich, kompaktowych urządzeń litowo-polimerowych, które jako jedne z niewielu na rynku oprócz portu USB 2,4 A mają także port USB typu C. Zainteresowanym asortymentem latarkowym serdecznie polecamy naszą linię latarek niezniszczalnych, która przez lata wypracowała sobie bardzo dobrą rozpoznawalność na polskim rynku, a już wkrótce zostanie poszerzona o kolejną latarkę zbudowaną po to, by przetrwać w najbardziej ekstremalnych warunkach.

Aneta Dmosińska: Zdecydowanymi bestsellerami w naszym portfolio są produkty akwarystyczne marki Tetra, takie jak AquaSafe (uzdatniacz do wody) czy TetraMin (pokarm dla ryb). Jesteśmy szczególnie dumni, że w obliczu kurczącego się rynku akwarystycznego nasza marka dzięki niezmiennej jakości oraz stabilnej pozycji na rynku nieustannie rośnie.

Dobrze jest robić wyjątkowe rzeczy 3

Z rozmów z Państwem wynika, że przywiązujecie ogromną wagę do właściwej komunikacji marketingowej, która powinna być dopasowana do specyfiki kanału sprzedaży, typu produktu oraz fazy rozwoju marki. jak mix narzędzi marketingowych wygląda w odniesieniu do poszczególnych marek?

Zofia Mirska: VARTA regularnie, przez cały rok wspiera odsprzedaż swoich produktów. Zazwyczaj w tym czasie organizujemy minimum dwie konsumenckie akcje promocyjne – wiosenno-letnią i jesienno-zimową. Prowadzimy kampanie reklamowe i promocyjne w Internecie, prasie konsumenckiej, współpracujemy z influencerami. W miejscach sprzedaży jesteśmy obecni z naszymi materiałami reklamowymi oraz animacjami, udostępniamy też klientom obrandowane stojaki. Dodatkowo nasze produkty promocyjne oraz towarzyszące im stojaki przygotowane specjalnie z myślą o sezonie przedświątecznym mają dopracowane oznakowanie informujące o trwającej akcji – są to czynniki silnie angażujące konsumentów i przez to zachęcające do zakupu promocyjnego produktu.

Katarzyna Krauze: Tej jesieni marka Remington jest bardzo aktywna w działaniach promocyjnych. W połowie października wystartowała kampania telewizyjna „Mogę wszystko”, promująca najnowszą serię do pielęgnacji włosów KeratinProtect. Komunikacja ATL wspierana jest szerokozasięgową wizerunkową kampanią w Internecie, bazującą na influencer marketingu, social media marketingu oraz narzędziach takich jak programmatic, GDN, search, RTB. Dodatkowo, jak co roku, w ostatnim kwartale, odbędą się kampanie konsumenckie nawiązujące stylistyką i przesłaniem do 80. urodzin marki. Obie jesienno-zimowe kampanie – zarówno męska „Zostań Legendą”, jak i damska „Młodość jest w Tobie” – charakteryzować się będą wielokanałową komunikacją nastawioną na wspieranie sprzedaży produktów.

Tomasz Kowcun: Chociaż marka Russell Hobbs jest dostępna dopiero od 2011 r. na polskim rynku, współpracujemy ze wszystkimi czołowymi dystrybutorami małego AGD, co roku poprawiając swoją dostępność. W 2017 r. zrobiliśmy szereg działań, które przybliżają konsumentom markę. Oprócz działań w social mediach czy blogosferze przeprowadziliśmy kampanię „Z miłości do przyjemności”, która przybliżała konsumentom świat marki, a zwycięzcom marka pomagała spełnić swoje marzenia. Osiągnęliśmy świetne wyniki, współczynnik konwersji był dwucyfrowy, a liczba zgłoszeń liczona w tysiącach. Sukces mamy zamiar powtórzyć w kolejnej odsłonie kampanii, która odbywa się w listopadzie i grudniu. Dodatkowo w tym samym czasie blisko 20 produktów wspieramy akcją cashback w wysokości 50 zł za zakupiony promocyjny produkt.

Aneta Dmosińska: Rok 2017 oraz nadchodzący rok 2018 to czas cyfryzacji dla naszych marek zoologicznych. Widzimy ogromny potencjał w mediach społecznościowych, dzięki którym możemy być bliżej konsumenta, poczuć emocje, które są nieodłączną częścią życia ze zwierzętami. Chcemy nawiązać dialog z naszymi konsumentami i odpowiedzieć na ich potrzeby, a także szerzyć wiedzę niezbędną do prawidłowej opieki nad naszymi pupilami.

Według ostatnich danych firm badawczych najdynamiczniej rozwija się i będzie rozwiał rynek drobnego aGD. Polska w tym segmencie – trzeba przyznać – przoduje. jak Spectrum Brands odbiera te prognozy i jak zamierzają Państwo je wykorzystać w praktyce?

Karol Dziarnowski: Rzeczywiście, drobne AGD rozwija się znacznie dynamiczniej niż średnia dla całej branży consumer electronics. Ten rynek rozwija się w tempie +3,5 proc. r/r, ponieważ dotknięty jest regresem sprzedaży w segmencie komputerów i telefonów oraz wyraźnym osłabieniem dynamiki w segmencie TV i foto. Nasz segment może pochwalić się blisko 8-procentowym wzrostem w bieżącym roku i umiarkowanie optymistyczną prognozą wzrostu na kolejne lata na poziomie 3 proc., kiedy w tym samym czasie cały rynek będzie rozwijał się w tempie +1,5 proc. r/r. Takie otoczenie tworzy idealne środowisko dla rozwoju takich marek jak Remington czy Russell Hobbs. Wielu dystrybutorów specjalizujących się dotąd w sprzęcie IT szuka pomysłu na dywersyfikację swojej oferty, a my mamy gotowe i sprawdzone rozwiązania produktowe oraz marketingowe.

Dobrze jest robić wyjątkowe rzeczy 4

Jakie czynniki Pana zdaniem determinują tak ogromną sprzedaż urządzeń drobnych, i jak długo ta dobra passa utrzyma się według Pana nad Wisłą?

Karol Dziarnowski: Rok 2017 jest ostatnim rokiem tak dynamicznego wzrostu runku drobnego AGD. W 2018 r. dynamika obniży się do poziomu +4,5 proc. r/r, a prawdziwe triumfy święcić będzie duże AGD z dynamiką +5 proc. przy średniej dla branży na poziomie 2,5 proc. Będzie to czas ogromnych trudności w IT, które odbije się od dna dopiero w 2019 r. Duże AGD napędzane jest i będzie przez kolejne 2 lata przez boom w mieszkaniówce i wzrost liczby jednoosobowych gospodarstw domowych. Ten czynnik tylko częściowo odpowiada za koniunkturę dla drobnego AGD o wiele ważniejsze są zmiana nawyków żywieniowych polskiego społeczeństwa i popularyzacja zdrowego, aktywnego stylu życia. To dzięki tym trendom wzrasta popyt na wszelkiego rodzaju blendery, roboty, parowary i grille redukujące użycie tłuszczów (stąd m.in. wprowadzenie do oferty dość młodej marki George Foreman). Moda na gotowanie to potężna siła, która napędza naszą branżę. W ten trend wpisuje się potrzeba zachowania młodości i urody na dłużej a to oznacza, że nawet prostownica do włosów powinna nie tylko prostować ale też chronić włosy przed negatywnymi skutkami stylizacji. Konsumenci takich produktów szukają, a my z ogromną satysfakcją je projektujemy, produkujemy i dostarczamy. Kolejnym czynnikiem jest rosnąca zamożność Polaków. Jesteśmy gotowi zapłacić więcej. Szukamy produktów coraz bardziej stylowych, lepiej zaprojektowanych i co tu dużo ukrywać – markowych. Kuchnia jest coraz częściej salonem, a nie pomieszczeniem gospodarczym. Sprzęt AGD ewoluuje z roli narzędzia, do funkcji wizytówki gospodarza domu. Kolejny ważny, ale nie ostatni czynnik to ogromna praca jaką producenci i dystrybutorzy wykonali aby wyedukować konsumenta i sprawić, aby dostrzegł wartość dodatkowych atrybutów i innowacji zawartych w urządzeniach AGD. Stało się to możliwe dzięki różnego rodzaju kampaniom konsumenckim, szkoleniu personelu w sklepach oraz rozwojowi Internetu. Ten ostatni czynnik jest nie do przecenienia: rich content na kartach produktowych w sklepach internetowych, blogerzy, vlogerzy, filmy instruktażowe na YouTube sprawiły, że klienci wyedukowani są lepiej niż kiedykolwiek i bardziej świadomie dokonują wyborów nie koncentrując się wyłącznie na cenie.

Jak widzą Państwo obecną i przyszłą sytuację rynkową oraz przyszłość Spectrum Brands Poland?

Karol Dziarnowski: Jako Spectrum Brands patrzymy na polski rynek z przekonaniem, że rozumiemy zarówno potrzeby konsumentów, jak i naszych partnerów – dystrybutorów. Mamy ich blisko 140 i dzień po dniu pracujemy nad ich sukcesem. Nie ulega wątpliwości, że pomaga nam zarówno koniunktura, jak i trendy rynkowe. Z jednej strony rośnie siła nabywcza konsumentów związana ze spadkiem bezrobocia, wzrostem płac oraz świadczeniami społecznymi, a z drugiej strony nasilają się potrzeby posiadania urządzeń i produktów coraz bardziej zaawansowanych technologicznie, coraz bardziej ekologicznych, coraz zdrowszych.

Zofia Mirska: Obserwujemy znaczny wzrost zainteresowania bateriami specjalistycznymi. Jest to spowodowane postępującą miniaturyzacją urządzeń, nowymi trendami, a także cyfryzacją naszego życia. Na przykład rosnąca popularność biegania zwiększa popyt na urządzenia, zegarki czy opaski pomiarowe, które zasilane są właśnie bateriami specjalistycznymi. Baterie specjalistyczne zasilają nasze piloty, kluczyki bezprzewodowe, stacje pogodowe, wagi kuchenne i łazienkowe oraz wiele innych urządzeń spotykanych w gospodarstwach domowych. Popularność tych baterii będzie rosła z upływem czasu. VARTA wychodzi naprzeciw temu zapotrzebowaniu, oferując najpopularniejsze modele guzikowych baterii litowych w pięciosztukowych blistrach. Myśląc o odległej przyszłości, można założyć, że popularność baterii specjalistycznych będzie się zmieniać – nowe urządzenia będą wymagały nowych baterii, a te popularne jeszcze parę lat wcześniej będą traciły na znaczeniu. VARTA trzyma rękę na pulsie, analizuje trendy i w związku z tym do naszego asortymentu baterii specjalistycznych w przyszłym roku dołączą trzy zupełnie nowe indeksy. Kolejnym trendem dającym się zauważyć jest rosnąca popularność rozwiązań przyjaznych środowisku. W zależności od budżetu do dyspozycji i świadomości konsumentów będzie to oznaczało rezygnację z baterii cynkowo-węglowych na rzecz tych alkalicznych, a w dalszej perspektywie – wzrost popularności ładowalnych źródeł energii, jak akumulatorki. Wychodząc naprzeciw temu popytowi rynkowemu, rozpoczęliśmy w tym roku sprzedaż akumulatorków Endless Energy o bardzo wysokich cyklach ładowania, dzięki czemu jedno ogniwo starcza na jeszcze dłużej.

Karol Dziarnowski: Choć patrzymy z ufnością w przyszłość, to mamy też ogromne wyzwania. Część z nich wiąże się z dużą konkurencyjnością rynku pod względem innowacji. Wyścig producentów trwa. Drugi czynnik to postępująca koncentracja rynku i toczące się między detalistami wojny cenowe. Tym wyzwaniom będziemy stawiać czoła w najbliższych latach. Oba te wyzwania to doskonały materiał na kolejną rozmowę.

Dobrze jest robić wyjątkowe rzeczy 5

Warto wiedzieć:

  • Spectrum Brands to amerykańska spółka giełdowa.
  • Roczne obroty są na poziomie 5 mld USD.
  • Koncern obecny jest w 160 krajach na całym świecie.
  • Głównym rynkiem sprzedaży są Stany Zjednoczone (68 proc. sprzedaży). Europa odpowiada za 22 proc. przychodów grupy.

Ważne informacje o grupie

Spectrum Brands Poland to część Spectrum Brands Holdings, amerykańskiej spółki giełdowej specjalizującej się w produkcji i sprzedaży produktów powszechnego użytku. Polski oddział oferuje na razie tylko kilkanaście marek z portfolio obejmującego kilkadziesiąt znaków handlowych. Główny dział to baterie i drobne AGD (GBA), który reprezentuje 40 proc. globalnych przychodów. To stąd pochodzą takie marki jak VARTA, Remington czy Russell Hobbs. Kolejna grupa produktów, odpowiadająca za 25 proc. przychodów, to artykuły dla zwierząt domowych i do ogrodu (PET), zawierająca karmę i akcesoria do hodowli psów, kotów i rybek akwariowych. Najbardziej znane marki z tej grupy to Eukanuba i Tetra. Trzeci pod względem wielkości jest dział artykułów technicznych dla domu (HHI). Tu najbardziej znana dla polskich konsumentów marką jest Stanley. Pozostałe 10 proc. biznesu Spectrum Brands to artykuły do pielęgnacji samochodów (GAC). Firma oferuje kosmetyki ArmorAll do pielęgnacji wewnętrznych i zewnętrznych elementów samochodów oraz uszlachetniacze paliw pod marką STP. Ostatnie 10 lat to okres dynamicznego rozwoju opartego zarówno o wzrost organiczny, jak i coroczne przejęcia kolejnych firm. Wszystko, co grupa produkuje i sprzedaje, ściśle powiązane jest z domem i domownikami. Dystrybucję firma opiera o sieci supermarketów i hipermarketów, wyspecjalizowane sieci AGD, RTV, DIY i zoologiczne, detalistów internetowych, zaopatrywane przez hurtownie, niezależne sklepy internetowe oraz programy lojalnościowe.

Ważne informacje
2017-12-01
mstrzykalska

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2018 InfoMarket