Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

GRUPA PSB

240 marketów Mrówka

240 marketów Mrówka

Na przełomie kwietnia i maja sieć PSB-Mrówka osiągnęła liczbę 240 marketów, dysponujących łącznie powierzchnią ponad 280 tys. m2.

Jak podaje PSB, Mrówki to najliczniejsza w Polsce sieć sklepów oferujących towary niezbędne do remontu oraz utrzymania domów i ogrodów. Prowadzone są przez polskie niezależne firmy rodzinne zrzeszone w grupie PSB. Według szacunków firmy regularne zakupy w Mrówkach robi ok. 3 mln Polaków. Lokalizowane są one przede wszystkim w miejscowościach powiatowych oraz gminnych. Sklepy w małych ośrodkach noszą nazwę Mini-Mrówka i mają powierzchnię od 300 do 800 m2. Obecnie grupa PSB ma 69 Mini- -Mrówek. Zdarzają się jednak wyjątki, jak Mrówka w Kielcach – ma ona powierzchnię 4000 m2 i oferuje ok. 40 tys. pozycji asortymentowych. Obok Warszawy i Poznania to jedyne miasto wojewódzkie, w których funkcjonują Mrówki. Markety o takiej powierzchni działają także w Gnieźnie i Przemyślu, zaś największa Mrówka – w Elblągu ma 5 tys. m2. Jednak zasadniczym celem grupy PSB jest otwieranie Mrówek w małych ośrodkach – w tym roku powstanie jeszcze ok. 20 takich sklepów. W czerwcu br. Mrówki będą obchodzić jubileusz 15-lecia, z tej okazji planowane są liczne festyny w miejscowościach, w których funkcjonują markety, oraz ogólnopolska loteria z mnóstwem atrakcyjnych nagród. W 2016 r. przychody całej sieci detalicznej, w wyniku wzrostu popytu oraz uruchomienia nowych placówek, wzrosły aż o 20 proc. i osiągnęły poziom 1,5 mld zł, zaś po I kwartale 2017 r. przychody Mrówek wyniosły 300 mln zł i były również o 20 proc. wyższe niż przed rokiem.

2017-06-26

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2017 InfoMarket