Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

KOELNER

Nieustanny rozwój

Nieustanny rozwój

Rozmowa z Maciejem Bednarkiem – managerem marketingu w Koelner Polska Sp. z o.o.

Redakcja: Koelner Polska to stosunkowo młoda firma, wyodrębniona w 2013 r. ze spółki Rawlplug SA. Jaki był cel jej utworzenia?

Maciej Bednarek: Koelner Polska stała się spółką dystrybucyjną na rynek krajowy dla wszystkich marek z portfela GK Rawlplug. W ofercie znajdziemy pełną gamę zamocowań Rawlplug i Koelner, narzędzia i elektronarzędzia Modeco we wszystkich subgrupach produktowych (Home, Expert, Garden) oraz szeroką gamę narzędzi tnących marki Globus. Oczywiście, jest ona uzupełniona przez produkty marek obcych.

Dużo mówi się o inwestycjach GK Rawlplug. Jedna z nich to reorganizacja wrocławskiej fabryki. Co ma ona na celu?

Reorganizacja wrocławskiej fabryki pozwoli podnieść wskaźniki wydajności oraz jakości wytwarzanych produktów zarówno w przedziale produkcyjnym, jak i logistycznym, a za tym idzie lepszy wynik finansowy dla całej grupy. Trzyletni program restrukturyzacji zakładu ma mieć wartość ok. 30 mln zł.

Inwestycje nie ominą również Łańcuckiej Fabryki Śrub Koelner. Jaki będzie ich efekt?

Nowe możliwości pod kątem obróbki powierzchniowej produktów stalowych, które podniosą jakość oferowanych wyrobów, a dodatkowo ograniczają niekorzystne działanie na środowisko. Rawlplug mocno stawia na rozwój pod kątem ochrony środowiska przez wiele aktywności, od rozwoju parku maszynowego, przez stosowanie ekologicznych opakowań, kończąc na optymalizacji procesów produkcyjnych.

Jedna z czołowych marek grupy to Modeco. Czym charakteryzują się oferowane przez nią elektronarzędzia?

Rozsądną ceną i dobrą jakością. Modeco Expert wiele razy stał się wyborem wykonawców, małych i średnich przedsiębiorstw budowlanych. Oczywiście, nie możemy tylko mówić o narzędziach budowlanych, bo na uwagę zasługuje również gama elektronarzędzi ogrodowych Modeco Garden. Znajdziemy tam pakiet urządzeń do pielęgnacji ogrodu zasilanych tym samym akumulatorem. Unifikacja akcesoriów pozwala na dłuższą pracę w wypadku posiadania kilku narzędzi a co za tym idzie, sprawną i szybką realizację celów.

Obecnie widocznym trendem jest powiększanie oferty narzędzi akumulatorowych na rynku. Jak Modeco na niego reaguje?

Opisane powyżej narzędzia Garden, nowe wkrętarki Modeco Expert czy multiurządzenia akumulatorowe są dowodem, że Modeco również chce rozpychać się w tym segmencie. W elektronarzędziach marki Modeco stosujemy najnowsze rozwiązania, takie jak akumulatory litowo-jonowe, które zapewniają nie tylko dużą wydajność, ale są również znacznie bardziej przyjazne dla użytkownika niż starsze rozwiązania oparte na bateriach NiCd i NiMH.

Jakie akcje promocyjne planuje firma?

W obecnym sezonie postawiliśmy na dotarcie do klientów ostatecznych. Począwszy od kampanii wizerunkowych Rawlpluga podczas mistrzostw świata w skokach narciarskich Lahti 2017, gdzie wykorzystaliśmy telewizję, radio oraz portale horyzontalne, zdecydowaliśmy się na budowanie świadomości marek. Nasze kampanie pojawiały się w stacjach radiowych, szeroko pojętym „onlinie”, mediach społecznościowych. Oczywiście, komunikat jest odpowiednio dobierany do marki, co pozwala na trafne dotarcie do grupy docelowej. W tym momencie jesteśmy w trakcie trwania loterii audiotekstowej „Zamocowani”, skierowanej do klientów końcowych. Po wstępnych wynikach możemy śmiało powiedzieć, iż odniosła ona swój skutek. Oczywiście, dużo dały nam wsparcie kampanii outdoorowej oraz komunikacja w punktach sprzedaży. Zapraszam do wzięcia udziału, wszelkie informacje na loteriazamocowani.pl.

W jaki sposób Koelner wspiera swoich partnerów handlowych?

Organizujemy akcje promocyjno-handlowe nie tylko pod kątem świetnych cen, ale staramy się również zadbać o klientów naszych partnerów, oferując atrakcyjne gadżety i nagrody za zakup produktów z naszego koszyka. Do efektywnej sprzedaży niezbędne jest również przygotowanie merytoryczne, dlatego też podczas licznych warsztatów dzielimy się swoją wiedzą z naszymi klientami. Dodatkowo uczestniczymy w dniach otwartych, urodzinach punktów sprzedaży, organizując pokazy i szkolenia produktowe, gdzie również można wygrać lub dostać nagrody. Na szczególną uwagę zasługuje budowa ekspozycji w punktach naszych partnerów. Przez ostatnie lata opracowaliśmy system ekspozycji oparty na naszym doświadczeniu z rynków całego świata, który daje nie tylko atrakcyjny wygląd półki sprzedażowej, ale i znakomitą funkcjonalność i pomoc w wyborze odpowiednich produktów do potrzeb klienta. Warto też wspomnieć o pozostałych działaniach promocyjnych. W zeszłym roku byliśmy partnerem Nocy Laboratoriów we Wrocławiu. Specjaliści z naszego działu badań i rozwoju przeprowadzali specjalne pokazy, podczas, których objaśniali, jak działają kołki rozporowe czy kotwy. Inwestujemy również w promocję w sporcie. Logotyp „Rawlplug” można było zobaczyć na bandach boisk Premier League, a w Polsce Koelner i Rawlplug w sezonie 2016/17 były partnerami siatkarskich rozgrywek PlusLigi i OrlenLigi.

Jak odbywa się dystrybucja produktów?

Dystrybucja Koelner Polska to przede wszystkim doświadczona siatka handlowców działająca na terenie całego kraju. Poprzez oddziały regionalne docieramy do hurtowni, marketów i na inwestycje. Nie możemy również zapomnieć o kanale DIY, który dba, by nasze produkty znalazły się w największych sieciach marketów budowlanych w Polsce. Nasi partnerzy mają również do dyspozycji specjalną infolinię pod numerem 801 000 103, czynną od poniedziałku do piątku w godzinach od 7 do 17, a zamawiane przez nich produkty dostarczamy bezpłatnie w ciągu 24 godzin.

Jakich nowości w ofercie Koelner Polska możemy spodziewać się w najbliższym czasie?

Na tym etapie nie mogę zdradzać szczegółów, ale mogę uchylić rąbka tajemnicy, iż drugie półrocze 2017 i początek 2018 r. będą bogate w nowe produkty zarówno w segmencie techniki zamocowań, narzędzi i elektronarzędzi.

Nieustanny rozwój

Koelner Polska Sp. z o.o. jest obecna na polskim rynku od początku 2013 r. Wtedy też została wyodrębniona ze struktur spółki macierzystej Rawlplug SA. Celem jej utworzenia było udoskonalenie obsługi klientów na polskim rynku. Centrala firmy mieści się we Wrocławiu przy ulicy Kwidzyńskiej i wspomagana jest przez regionalne struktury zlokalizowane w takich miastach jak Warszawa, Gdańsk, Wrocław, Katowice, Poznań, Kraków, Szczecin, Lubartów i Pabianice. Czołowe marki w dystrybucji Koelner Polska to: Rawlplug, Koelner, Modeco i Globus.

Rozmawiał Gabriel Niewiński

2017-06-27

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2017 InfoMarket