BRITA

W trosce o zdrowie BRITA – już od 50 lat!

W trosce o zdrowie

Jest rok 1966. Niemiecka firma Brita wymyśla pierwszy konsumencki dzbanek filtrujący do wody. Jego produkcja staje się kamieniem milowym w rozwoju produktów z segmentu filtracji i na trwałe wpisuje firmę jako lidera techniki polepszania wody.

Dziś firma Brita obchodzi 50-lecie swojego istnienia i może poszczycić się nie tylko najbardziej innowacyjnymi i wyrafinowanymi sposobami uzdatniania wody, ale i jest największym na świecie producentem filtrów. Koncern ma także ogromny wkład w zwiększanie świadomości konsumenckiej. Nawiasem mówiąc, to właśnie dzięki firmie Brita konsumenci co roku są bardziej świadomi tego, że woda kranowa jest dobra, ale warto ją przed piciem przefiltrować dla smaku, zapachu czy wyglądu. Co ciekawe, owa świadomość wpływa na większe zapotrzebowanie na systemy filtrujące, w tym dzbanki czy całe rozwiązania montowane w kranach lub pod zlewozmywakami.


Wyniki mówią same za siebie
Brita korzysta ze swojego sukcesu, który jest także sukcesem nas, konsumentów. Bowiem to my dzięki marce Brita zrozumieliśmy, jak ważne jest zdrowie, woda, którą pijemy, i filtry, które ją oczyszczają. Produkty firmy Brita dostępne są na pięciu kontynentach, w ponad 60 krajach na świecie. Firma jest w tym segmencie rynku niezaprzeczalnym liderem technologicznym. Poza znaczącymi udziałami w rynku niebagatelne są także cyfry związane z użytkownikami filtrów. Otóż na co dzień wyroby Brity używane są przez ponad 250 milionów ludzi na całym świecie. Samych filtrów wymienia się już i stosuje w miliardach. To poważne i robiące wrażenie liczby, które nie są tylko suchą matematyką. To także zaangażowanie i pasja wielu inżynierów i naukowców, którzy pracują na tym, aby filtracja była najlepsza z możliwych, a produkt spełniał przy okazji standardy sprzedażowe. Bez wątpienia pomaga w tym jakość produktów. To ona (oraz zaufanie do marki) decyduje o wyborze przez konsumentów systemów, których sprzedaż w ciągu ostatnich 15 lat wzrosła w wypadku niemieckiej marki aż trzykrotnie! Co ciekawe, credo firmy od lat pozostaje niezmienne i od pierwszego dnia stale obowiązujące – kluczowym filarem działalności Brity jest dostarczanie produktów najlepszej jakości, które połączone z innowacją i rozwiązaniami dla wymagających tworzą ofertę dla nowoczesnych, świadomych konsumentów.

Brita słucha konsumentów
Bez wątpienia nie byłoby tak dynamicznego rozwoju Brity, gdyby nie udane produkty i decydujący się na nie konsumenci. Z pozoru błaha zależność jest kluczem do sukcesu, ale jest pewien warunek – trzeba słuchać konsumentów i stale ulepszać swe produkty. Stale być w kontakcie z konsumentami i jednocześnie stale uświadamiać im potrzeby – zwłaszcza jeśli dotyczą one ich zdrowia. I to także udało się znakomicie firmie nad Wisłą.
TNS Polska na zlecenie marki Brita zrealizowała badanie „Picie, używanie i filtracja wody” (przeprowadzone w dniach 4–12 kwietnia 2016 r. techniką wywiadów internetowych CAWI, N = 700), w którym udowodniła, że niemal połowa Polaków zamieszkujących duże miasta deklaruje picie wody pochodzącej bezpośrednio z kranu – to prawie dwukrotnie więcej niż w 2014 roku, kiedy tylko 26 proc. badanych deklarowało spożywanie kranówki (badanie z listopada 2014 r. wykonane przez Millward Brown). Świadomość konsumentów dowodzi, że mieszkańcy Polski zauważają korzyści, które mogą czerpać ze stosowania kranówki – są nimi wygoda i szybki dostęp do wody, oszczędność czasu i pieniędzy.


Brita nieustannie powiększa ofertę
Bycie na czasie i słuchanie potrzeb konsumentów to jedno z podstawowych zadań, z jakimi powinna zmierzyć się nowoczesna, dobrze prosperująca firma. Firma musi przy tym dbać o to, by produkt sprostał oczekiwaniom szybko zmieniającego się świata. Dlatego Brita nieustannie poszerza gamę produktów, by zaspokoić rosnące oczekiwania i życzenia klientów. Obecnie w sprzedaży detalicznej dostępne są dzbanki, butelki filtrujące oraz podzlewowe systemy filtrujące, stworzone z myślą o gospodarstwach domowych (widoczne na zdjęciach). Producent oferuje także profesjonalne rozwiązania stworzone dla biur czy gastronomii. Nie brakuje także bogatego portfolio produktów filtrujących dopasowanych do ekspresów do kawy, zmywarek, piekarników i urządzeń vendingowych (sprzedaż żywności z automatów). Ciekawostką jest fakt, że sześć lat temu Brita rozpoczęła działania w krajach Europy Zachodniej na rynku podzlewowych dystrybutorów wody podłączonych do sieci wodociągowej, dzięki którym z filtrowanej wody mogą korzystać biura, fabryki, szkoły i szpitale.

Jakość stale testowana
Systemy filtrujące są produktami, które albo działają, albo… tylko mają styczność z wodą i niekoniecznie poprawiają jej stan. Konsumenci już o tym wiedzą i wybierają tylko wiarygodne produkty.  Brita stawia na jakość swoich wyrobów, a dobry surowiec jest dla firmy celem pierwszorzędnym. Substancje i materiały, z których produkuje filtry, są stale sprawdzane i testowane pod kątem określonych wymagań jakościowych (np. dzbanki filtrujące Brita uzyskały certyfikat TÜV Rheinland). Obok certyfikatów dobrą jakość produkcji potwierdzają liczne wyróżnienia, m.in. „Superbrands”, „Trusted Brand Awards” oraz „Sunday Times Best Companies”. Nie brakuje także światowych standardów, w jakich pracuje cały koncern: DIN EN ISO 9001 (zarządzanie jakością), OHSAS 18001 (BHP) oraz ISO 14001 (zarządzanie środowiskowe) – tak naprawdę najbardziej rygorystyczne na świecie normy produkcji i ochrony środowiska.


Rodzinna firma liderem światowego rynku
Firma Brita jest jednym z największych i najlepiej rozpoznawalnych producentów filtrów do wody. Rodzinne przedsiębiorstwo założone w 1966 r. przez Heinza Hankammera obecnie dystrybuuje swoje produkty w ponad 60 krajach na całym świecie. Od roku 1999 zarządzana jest przez przedstawiciela drugiej generacji rodziny – Markusa Hankammera. Produkcja zlokalizowana jest w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii oraz Indiach (joint venture). Najważniejsze miejsce w portfolio firmy zajmują dzbankowe filtry do wody. Z czasem (od 1980 r.) ofertę wzbogacono o innowacyjne filtry do wody pitnej do zastosowań w dużych urządzeniach w branży gastronomiczno-hotelowej oraz urządzeniach vendingowych. Kolejną odsłoną oferty marki Brita jest Brita Inegrated Solutions (Rozwiązania Zintegrowane). W jej ramach firma produkuje wkłady filtrujące, które zastosowane są w urządzeniach producentów sprzętu gospodarstwa domowego takich jak Bosch Siemens, Cloer, Breville i Pegler. Wkłady Brity można znaleźć m.in. w ekspresach do kawy, zmywarkach, piekarnikach i czajnikach elektrycznych. Firma oferuje przede wszystkim dzbanki filtrujące i wkłady do użytku domowego. Ważne miejsce w jej portfolio zajmują również filtry podzlewowe oraz dystrybutory wody.


Rozmowa z Mają Kulikowską, marketing manager Brita.

Redakcja: 50-lecie istnienia firmy to jubileusz rzadki i zarazem wyjątkowy. Można powiedzieć, że zdrową wodę piją dzięki wam kolejne pokolenia na całym świecie.

Maja Kulikowska: Od samego początku firmie Brita przyświeca chęć dostarczania konsumentom rozwiązań, dzięki którym mogą cieszyć się smakiem świeżej i dobrej jakościowo wody. Z tego względu niezmiernie cieszy nas fakt, że od tak wielu lat nasze produkty zyskują zaufanie milionów ludzi na całym świecie. W Polsce jesteśmy obecni od lat 90. XX w. i w tym czasie wypracowaliśmy sobie stabilną pozycję – no i mamy wielu bardzo lojalnych użytkowników. Na tym jednak nie koniec, ponieważ zmieniają się trendy, potrzeby konsumentów i ich styl życia, a marka Brita stale za nimi podąża, oferując coraz to bardziej wysublimowane i piękne urządzenia.

Brita to firma rodzinna, z tradycjami i wieloletnim doświadczeniem. Jakie są sztandarowe wartości firmy, które można uznać za jej fundamenty?
Przede wszystkim od samego początku zależy nam na dostarczaniu konsumentom produktów najwyższej jakości, które sprawiają, że życie jest łatwiejsze i wygodniejsze. Rozwiązania do filtrowania wody to nie tylko sposób na poprawę walorów wody kranowej, ale przede wszystkim wyraz stylu życia i wyznawanych wartości. Warto uświadomić sobie, że filtrując wodę, podejmujemy działania ekologiczne, ponieważ wybieramy jeden mały filtr zamiast zgrzewki plastikowych butelek. To także bardzo wygodne i ekonomiczne rozwiązanie, ponieważ nie dźwigamy butelek i nie musimy ich składować. Czasami warto sobie policzyć, ile możemy zyskać na co dzień, filtrując wodę – 1 litr wody filtrowanej filtrami marki Brita kosztuje około 20 groszy, za taką samą ilość wody butelkowanej musielibyśmy zapłacić przeciętnie 5 razy tyle. Oprócz tego Brita stara się podążać z duchem czasu, dlatego jest otwarta na nowości i ma w swojej ofercie szeroką gamę produktów dla ludzi o różnych potrzebach.

Co było kamieniem milowym w rozwoju firmy? Co sprawiło, że stała się ona światowym potentatem w uzdatnianiu wody?
Historia sukcesu marki Brita zaczęła się oczywiście od opatentowania pierwszego dzbanka filtrującego, który do dzisiaj stanowi podstawę naszej oferty. Na przestrzeni lat zmienialiśmy design dzbanków, a także jakość wkładów filtrujących, by oferować produkty najwyższej jakości. Oprócz dbałości o jakość oferty, na sukces Brity miała też ogromny wpływ ekspansja firmy, która rozpoczęła się w latach 80. XX w. Wtedy to produkty Brity pojawiły się na innych rynkach europejskich, np. w Wielkiej Brytanii czy Francji. To był początek otwierania kolejnych oddziałów Brity na całym świecie – obecnie jesteśmy obecni z naszymi produktami na wszystkich kontynentach.

Jakie są najważniejsze dokonania i innowacje firmy – jakie wartości udało się marce zakorzenić wśród konsumentów?
Przede wszystkim jest to opatentowanie dzbanka filtrującego, jako wygodnego sposobu na poprawienie jakości wody kranowej. Dużą i znaczącą innowacją było także wprowadzenie podzlewowych systemów filtracyjnych, dzięki którym konsument może korzystać z wody filtrowanej pobieranej bezpośrednio z kranu, kiedy tylko chce, w ilości, jakiej potrzebuje, i bez konieczności czekania. To duży krok do przodu i rozwiązanie idealne dla bardzo wymagającej grupy odbiorców. W ciągu wielu lat działalności nieustannie podkreślamy, iż filtrowanie wody to świadoma decyzja mająca wpływ na jakość i komfort życia. Obecnie obserwujemy, że konsumenci są tego świadomi, dlatego zachowują wierność marce i rozwiązaniom, które oferujemy. Nasze działania edukacyjne przynoszą znakomite rezultaty – z badania, które zrealizowaliśmy wiosną tego roku, wynika, że blisko połowa mieszkańców dużych miast deklaruje picie wody prosto z kranu, w formie nieprzetworzonej lub filtrowanej. To ogromna zmiana świadomościowa, jaka zaszła na przestrzeni ostatnich lat.

Brita jest przy tym synonimem troski o zdrowie i środowisko. Jako pierwsi masowo zaproponowaliście niegdyś uzdatnianie wody, dziś Brita daje klientom możliwość recyklingu… zużytych wkładów.
Ekologia stanowi jeden z filarów naszej działalności, dlatego też dbamy o to, by konsument mógł w bezpieczny sposób pozbyć się zużytych filtrów. Wkłady Maxtra filtrują wodę dzięki wymiennikowi jonowemu oraz za pomocą węgla aktywnego, stąd też lepiej jest przekazać je do recyklingu, niż wyrzucać do śmieci.

Co ciekawe, w Polsce pojawiliście się w 1999 r., a więc świętujecie też poniekąd 17-lecie na naszym rynku!
Tak, to prawda, w Polsce obchodzimy podwójny jubileusz. W ciągu tych 17 lat zbudowaliśmy w Polsce rynek filtracji wody od postaw, co cieszy nas jeszcze bardziej. W tej chwili działamy w zupełnie innym środowisku, gdzie spotykamy się z nowymi wyzwaniami, a także konkurencją, co motywuje nas do poszukiwania nowych, zaskakujących rozwiązań. Mamy nadzieję, że kolejne lata będą dla nas równie owocne i pełne wytężonej, kreatywnej pracy jak te poprzednie.

Czego w tak wyjątkowych dniach życzyć należy firmie i jej klientom? O czym powinniśmy pamiętać, pijąc wodę i dbając o jej walory oraz własne zdrowie?
Na początku chcielibyśmy podziękować wszystkim naszym klientom za to, że są z nami, ufają nam i doceniają jakość produktów Brity. Życzymy im, by każdego dnia mogli mieć dostęp do pysznej i świeżej wody, bez zbędnych wyrzeczeń czy wysokich kosztów. Pijąc wodę filtrowaną, warto pamiętać, że woda z kranu jest bezpieczna, zdrowa i każdy z nas może w łatwy sposób poprawić jej zapach czy smak. Sobie, jako marce Brita, życzymy rosnącego grona zadowolonych klientów. Chcielibyśmy, aby dotychczasowi klienci pozostali z nami, jak również aby nasz przekaz i oferta dotarły do osób, które do tej pory nie korzystały z rozwiązań filtracyjnych.
 

2016-10-28
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket