SILICON POWER

Ekspansja na rynku pamięci

Ekspansja na rynku pamięci

Rozmowa z Michałem Seremakiem – menedżerem ds. sprzedaży na rynkach północnej i wschodniej Europy w Silicon Power.

Michał Seremak jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Z firmą Silicon Power związany jest od 2014 r. i początków jej europejskiego oddziału. Odpowiedzialny jest za rynki wschodniej i północnej Europy. Z branżą IT związany jest od 2011 r. W wolnych chwilach lubi podróżować, poznawać nowe miejsca i grać w bingo.

Redakcja: Silicon Power specjalizuje się w produktach bazujących na pamięciach flash. Co oferuje swoim klientom?

Michał Seremak: Oferta SP to przede wszystkim rozpoznawalne na rynku pendrive`y, karty pamięci, dyski SSD, ale również pamięci DRAM, powerbanki, przenośne dyski twarde oraz certyfikowane akcesoria do urządzeń Apple.

Trzon oferty stanowią dyski SSD. Jakie korzyści przynosi ich stosowanie?

Dyski SSD w porównaniu do tradycyjnych dysków talerzowych oferują o wiele krótszy czas dostępu do danych oraz o wiele szybszy ich transfer. Szybkość pracy jest więc największą i najbardziej oczywistą zaletą SSD. Wystarczy porównać czas uruchamiania systemu operacyjnego z tradycyjnego HDD oraz nowoczesnych dysków SSD, który w wypadku tych drugich jest o wiele krótszy. Zamiast spędzać czas, patrząc na ekran uruchamiania systemu, zaoszczędzone chwile możemy przeznaczyć na coś przyjemniejszego.

Kolejną ważną zaletą dysków SSD jest fakt, że pozbawione są elementów ruchomych. Dysk SSD jest o wiele odporniejszy na wstrząsy, a upadek, nawet z większej wysokości. nie zagraża zapisanym na nim plikom. Osoby wykorzystujące komputer do pracy doskonale wiedzą, że dane zgromadzone na dysku bardzo często warte są dla nas o wiele więcej niż sam nośnik czy nawet komputer.

Sprzedaż SSD stale zwiększa się. Czy dla klientów stały się one już niezbędnym elementem wydajnego komputera?

Ostatnie lata to prawdziwa rewolucja, jeżeli chodzi o nośniki pamięci wykorzystywane w naszych komputerach. Jeszcze nie tak dawno temu zakup dysku SSD o pojemności 30 GB czy 60 GB oznaczał spory wydatek. W związku z relatywnie małą pojemnością grupa nabywców dysków SSD ograniczona była głównie do profesjonalistów i entuzjastów, osób oczekujących ponadprzeciętnej wydajności komputera.

Pomimo niedawnych podwyżek cen pamięci flash dyski SSD są oferowane w coraz bardziej przystępnych cenach. Nośnik o pojemności 240 GB, na którym bez problemu zmieścimy system operacyjny, kilka gier i sporo filmów w rozdzielczości Full HD, to wydatek około 250 zł. Będzie to, co prawda, budżetowa konstrukcja wykorzystująca pamięci flash TLC, niemniej przyrost wydajności w porównaniu do dysku tradycyjnego jest ogromny. SSD nie jest więc jeszcze niezbędnym podzespołem nowoczesnego komputera, pewne jednak jest, że każdy komputer z dyskiem SSD będzie pracował szybciej.

Czy dyski SSD zastąpią niedługo tradycyjne dyski twarde? Kiedy to może nastąpić?

Nie wydaje mi się, aby w ciągu najbliższych trzech, czterech lat dyski SSD były w stanie wyprzeć z rynku tradycyjne dyski talerzowe. Moim zdaniem może to nastąpić dopiero wtedy, gdy różnica ceny 1 GB pojemności dla SSD i HDD nie będzie większa niż około 10 proc. W dalszym ciągu jednak tradycyjne dyski twarde są tańsze i oferują większą przestrzeń na dane. Co prawda, pojemności dysków SSD stale rosną, niedawno zaprezentowano nośnik o pojemności 4 TB, jednak cena w porównaniu do dysków talerzowych przemawia jeszcze zdecydowanie na korzyść tych drugich. W wypadku komputerów stacjonarnych oraz niektórych laptopów idealnym rozwiązaniem jest więc tandem SSD + HDD. Wydaje mi się, że nadal jest to najbardziej opłacalne rozwiązanie, łączące szybkość pracy komputera z dużą przestrzenią na dane.

Co wyróżnia Silicon Power spośród dostawców pamięci?

Przede wszystkim wymieniłbym tutaj wzornictwo produktów. Silicon Power jako jedyny producent na świecie ma w ofercie ponad 50 modeli pendrive`ów oraz 16 modeli przenośnych dysków twardych, dostępnych w różnych kolorach. Tak szeroka gama produktów pozwala trafić w gusta zarówno kobiet, jak i mężczyzn, niezależnie od szerokości geograficznej. Dewiza firmy – Memory is Personal – zobowiązuje nas do tego. Mamy więc inne podejście do oferty produktowej niż konkurencja, a potwierdzeniem jest fakt, że produkty marki Silicon Power zdobywają regularnie branżowe wyróżnienia. Listę tych wyróżnień sprawdzić można na stronie SP, dostępnej już wkrótce w języku polskim. Bardzo ważne są też dla nas jak najlepsze relacje z partnerami handlowymi, zarówno z dystrybutorami produktów Silicon Power, jak i firmami oferującymi je użytkownikom końcowym. Przedstawiciele Silicon Power regularnie odwiedzają klientów, organizują szkolenia produktowe oraz coroczne eventy dla klientów. Przywiązujemy również ogromną wagę do jakości naszych produktów. Każdy z nich, nieważne, czy jest to karta pamięci, pendrive, pamięć operacyjna komputera czy dysk SSD, jest ręcznie testowany na ostatnim etapie produkcji, nie stosujemy więc testowania wyrywkowego.

Na jakie czynniki zwracają uwagę inżynierowie Silicon Power przy pracy nad nowymi produktami?

Technologia pamięci flash stale się rozwija. Niekiedy zdarza się, że pewne rozwiązania techniczne trafiają na rynek, zanim zostaną w pełni przetestowane. Dobrym przykładem mogą być tutaj niedawne problemy niektórych producentów z dyskami SSD. Dyski te od razu po zamontowaniu w komputerze lub po bardzo krótkim czasie nie nadawały się do użytku. Dlatego też nasi inżynierowie, projektując nowe rozwiązania, skupiają się na tym, aby wykorzystana technologia, czyli coś, na czym użytkownicy produktów przecież nie muszą się znać, była zaimplementowana w najlepszy możliwy sposób.

Jakie udziały na polskim rynku ma firma?

Silicon Power to marka znakomicie rozpoznawalna na wielu rynkach świata. Jesteśmy w pierwszej piątce dostawców pamięci na rynkach takich jak Japonia czy Rosja, ale również w Europie radzimy sobie coraz lepiej. Fenomenalna jest z pewnością dynamika rozwoju SP, szczególnie w odniesieniu do strategicznego produktu, jakim są dyski SSD. W 2015 r. w Polsce sprzedano prawie 574 000 dysków SSD, z czego marki Silicon Power ponad 35 000 sztuk. Daje nam to około 6 proc. udziału w rynku, a osiągnięcie tego wyniku zajęło niewiele ponad rok.

Jakich produktów możemy spodziewać się w najbliższej przyszłości?

W polskiej dystrybucji pojawia się właśnie 5 nowych modeli pendrive`ów, z których 3 wykorzystują interfejs USB 3.1. Kolejnym nowym produktem jest kierowana do profesjonalistów ultraszybka karta pamięci Compact Flash 1100x, zbudowana w oparciu o pamięć typu SLC. W trzecim kwartale 2016 r. planujemy również uzupełnić ofertę dysków SSD o model wykorzystujący pamięci 3D NAND flash. Produkt wchodzi właśnie w ostatnią fazę testów.

Dziękuję za rozmowę i życzę powodzenia w realizacji planów.

Bardzo dziękuję.

Tajwańska firma Silicon Power jest dynamicznie zdobywającym kolejne rynki producentem pamięci. Od przeszło trzynastu lat zajmuje się takimi produktami jak pendrive`y, karty pamięci, pamięci RAM, dyski SSD, przenośne dyski twarde klasy premium oraz rozwiązaniami dla przemysłu.

Europejska centrala firmy została otwarta dwa lata temu w Holandii i prowadzi sprzedaż produktów na rynki Europy oraz Afryki i Turcji. Obok niej funkcjonują dział RMA oraz magazyn, z którego pamięci dostarczane są odbiorcom. Oznacza to możliwość dostawy w ciągu 24 godzin do większości europejskich państw. Krajowe rynki obsługiwane są przez osoby rozumiejące ich charakterystykę i porozumiewające się w lokalnych językach. Dzięki temu na przestrzeni ostatnich dwóch lat firma zanotowała wzrost udziału w europejskim rynku na poziomie 20 proc., sukcesywnie rok po roku. W Polsce produkty Silicon Power dostępne są w dystrybucji firm AB SA oraz Incom Group SA.

2016-07-27
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket