Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

Kategorie artykułów

Kategorie

Jakie nowe obowiązki informacyjne

Jakie nowe obowiązki informacyjne mają sprzedawcy wobec konsumentów?

2017-11-14

W związku z wejściem w życie nowych przepisów o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich na sprzedawców nałożono dodatkowe obowiązki. Nowe rozwiązania zawarte w ustawie z dnia 23 września 2016 r. mają na celu ułatwienie konsumentom dochodzenia swoich praw w przypadku odrzucenia reklamacji przez sprzedawcę. Jakie więc obowiązki spoczywają na przedsiębiorcach? O czym konsument powinien być poinformowany? Jakie są skutki niedopełnienia obowiązków przez sprzedawców?

Czytaj więcej...
Rzecz używana, importowana

Rzecz używana, importowana podlega reklamacji

2017-11-14

Reklamacja jest prawem konsumenta z którego może korzystać, gdy zakupiony produkt jest wadliwy. Najczęściej kojarzy się to  z reklamowaniem nowych produktów w których po czasie ich użytkowania ujawnia się wada. Klienci kupują również rzeczy używane, które są znacznie tańsze, czy rzeczy importowane. Sprzedawcy często informują, iż takie produkty nie podlegają reklamacji. Czy faktycznie przepisy prawa nie dają możliwości reklamowania używanych produktów? Czego konsument może żądać, gdy kupi np. używana pralkę i po podłączeniu okaże się, że nie działa? Czy sprzedawca ma obowiązek poinformowania o tym, że produkt był używany?

Czytaj więcej...
Jakie prawa obowiązują przy sprzedaży

Jakie prawa obowiązują przy sprzedaży między osobami prywatnymi?

2017-11-14

Bardzo często oprócz zakupów w sklepach stacjonarnych robimy zakupy przez internet. Klient będący osobą fizyczną może być zarówno kupującym, jak i sprzedającym. Wtedy nie mamy do czynienia z konsumentem i przedsiębiorcą a z dwoma osobami prywatnymi. Powstaje wówczas wiele pytań natury prawnej. Jakie są prawa i obowiązki osób prywatnych? Czy stosujemy do nich przepisy o sprzedaży konsumenckiej? Czy odpowiadają za wady rzeczy sprzedanej w ramach rękojmi? Czy można odesłać rzecz kupioną od osoby prywatnej?

Czytaj więcej...
Jak długo konsument musi czekać na

Jak długo konsument musi czekać na naprawę lub wymianę rzeczy?

2017-11-14

Korzystając z reklamacji konsumenci niejednokrotnie zastanawiali się, jak długo będą musieli czekać na naprawę lub wymianę wadliwego produktu. Niekiedy są to rzeczy niezbędne do wykonywania pracy, dlatego przedłużająca naprawa może być uciążliwa. Czy sprzedawca ma obowiązek wykonać te czynności w określonym terminie? Czy kwestie te regulują przepisy prawa?

Czytaj więcej...
Ile dni ma sprzedawca

Ile dni ma sprzedawca na rozpatrzenie reklamacji?

2017-11-14

Konsument, który korzysta z reklamacji nie musi czekać w nieskończoność na jej rozpatrzenie. Składając reklamację określamy nasze żądania, które są wiążące dla sprzedawcy. Wiadomo, że wadliwy towar daje nam podstawę do wystąpienia  z roszczeniem. Często nie znając swoich praw bardzo długo czekamy na odpowiedź od sprzedawcy. Gdy nasza cierpliwość się kończy próbujemy się z nim  kontaktować, by uzyskać informację, co z naszą reklamacją. Czy to jednak konsument musi dowiadywać się o sposobie rozstrzygnięcia reklamacji? Czy obowiązek ten leży po stronie sprzedawcy? Jaki jest termin na udzielenie informacji? Jakie są skutki nie poinformowania o sposobie rozpatrzenia reklamacji konsumenckiej?

Czytaj więcej...
Reklamacja usług

Reklamacja usług pocztowych

2017-11-14

Powszechnym sposobem robienia zakupów są zakupy przez internet. Wiadomo, że konsument ma również prawo odesłać niechciany produkt w terminie 14 dni. Często korzysta się wówczas z usług poczty, która dostarcza nam paczkę, albo odsyła ją do sprzedawcy. Wartość tych paczek jest bardzo różna. Co w przypadku, gdy paczka nie dotrze do adresata? Albo dotrze z dużym opóźnieniem? Czy możemy reklamować takie usługi? W jaki sposób to zrobić? Jakie prawa przysługują konsumentowi i czego może dochodzić od poczty?

Czytaj więcej...
Wymiana, naprawa, obniżenie ceny

Wymiana, naprawa, obniżenie ceny czy zwrot towaru?

2017-11-14

Konsumenci mogą reklamować towar z tytułu rękojmi. Wiadomo, że wadliwa rzecz może być zwrócona do sprzedawcy. Klient pisząc reklamację opisuje wadę, ale przede wszystkim pisze czego żąda. Z tytułu rękojmi konsument może żądać naprawy, wymiany, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy. Kiedy więc sprzedawca musi wymienić rzecz na nową? Kiedy naprawić wadliwy produkt? A kiedy sprzedawca musi oddać nam pieniądze?

Czytaj więcej...
Czy można zwrócić niechciany

Czy można zwrócić niechciany prezent świąteczny?

2017-11-14

Święta to czas, gdy otrzymujemy mnóstwo prezentów. Wśród nich zdarzają się również te niechciane, nieprzydatne. Często są to bardzo drogie rzeczy. Wtedy zastanawiamy się nad możliwością ich zwrotu i otrzymania gotówki.  Czy możemy zwrócić niechciany prezent? Jakie warunki musimy spełnić, aby otrzymać zwrot gotówki? Czy te same zasady obowiązują przy zwrocie prezentu do sklepu internetowego i do sklepu stacjonarnego?

Czytaj więcej...

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2018 InfoMarket