Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

Kategorie artykułów

Kategorie

Gwarancja i rękojmia

Gwarancja i rękojmia

2017-11-14

W odniesieniu do aspektów prawnych na rynku bardzo często używane są niezrozumiałe określenia, nazwy czy definicje. Warto wiedzieć, że w Polsce funkcjonuje naprawdę dobre, efektywne prawo konsumenckie. To jego nieznajomość i brak wiedzy praktycznej sprawiają, że postrzegamy je na co dzień zgoła odmiennie.

Czytaj więcej...
Czy sprzedawca może zaproponować

Czy sprzedawca może zaproponować inny model produktu?

2017-11-14

Kupując produkt w sklepie mamy nadzieję, że jest on pełnowartościowy i długo nam posłuży. Zdarza się jednak, że kupiona rzecz jest wadliwa i musimy korzystać z reklamacji. Konsumenci zazwyczaj wiedzą, czego mogą żądać przy rękojmi. Sprzedawcy mogą zaproponować inne rozwiązania, o których nie ma mowy w przepisach prawa. Może to być np. zamiast zwrotu gotówki prawo do wybrania innego modelu w danym sklepie. Czy konsument ma obowiązek zgodzić się na takie rozwiązanie ? Czy sprzedawca ma prawo zaproponować inną rzecz zamiast zwrotu gotówki za wadliwy towar?

Czytaj więcej...
Czy dopuszczalna jest kara finansowa za

Czy dopuszczalna jest kara finansowa za odstąpienie od umowy zawartej na odległość?

2017-11-14

Prawo zezwala konsumentom na odstąpienie od umowy zawartej na odległość. Mogą więc zamówić produkt i w określonym czasie go odesłać. Czy odstąpienie od umowy może być uzależnione od spełnienia określonych warunków narzuconych przez sprzedawcę? Czy sprzedawca może nałożyć na konsumenta karę finansową za odstąpienie od umowy? Czy konsument musi ponosić dodatkowe koszty w przypadku odesłania produktu? Czy postanowienia zawarte w regulaminie o karach finansowych są dla konsumenta wiążące?

Czytaj więcej...
Nowe terminy odpowiedzi

Nowe terminy odpowiedzi na reklamację

2017-11-14

Sprzedawca ma określony czas na udzielenie odpowiedzi na reklamację. Konsument nie musi czekać w nieskończoność. Nieudzielenie odpowiedzi rodzi negatywne skutki dla przedsiębiorcy. Od stycznia 2017 r. weszły w życie nowe przepisy określające termin, jaki ma przedsiębiorca na udzielenie odpowiedzi. Są one zawarte w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta ( Dz.U. 2014.827). Konsumenci mogą mieć problem, które terminy mają zastosowanie do ich reklamacji, te nowe z ustawy, czy te które wynikają z kodeksu cywilnego. W jakim więc terminie sprzedawca ma obowiązek udzielić odpowiedzi na reklamację? Czy ma na to 30 dni, czy też 14 dni?

Czytaj więcej...
Zwrot pieniędzy na

Zwrot pieniędzy na kartę podarunkową

2017-11-14

Wielokrotnie konsumenci korzystają w sklepach z możliwości zwrotu kupionego produktu. Zazwyczaj w regulaminach sklepów jest określony termin w którym mogą to zrobić. Zwroty są możliwe zawsze w przypadku, gdy okaże się, że produkt jest wadliwy. Często sklepy oferują nam zwrot pieniędzy na kartę podarunkową. Czy takie działanie jest zgodne z prawem?

Czy konsument musi się zgodzić na zaproponowaną przez sklep kartę podarunkową? W jakich przypadkach klient może odmówić zwrotu pieniędzy na kartę podarunkową?

Czytaj więcej...
Konsument kupił produkt,

Konsument kupił produkt, którego brak w magazynie

2017-11-14

Konsument kupując przez internet wybiera produkt, który znajduje się na stronie. Sprzedawca wystawiając rzecz do sprzedaży ma określone obowiązki. Przede wszystkim, jeśli produkt zostanie kupiony musi go wysłać do konsumenta. Niestety zdarza się, że sprzedawca nie ma już danej rzeczy w magazynie. Gdy to zauważa niestety umowa jest już zawarta i po jego stronie powstaje obowiązek doręczenia jej konsumentowi. Klienci będąc w takiej sytuacji czują się oszukani, gdyż kupują rzecz której sprzedawca w rzeczywistości nie ma. Jak te kwestie reguluje prawo? Co może zrobić konsument, aby doprowadzić transakcję do końca? Jak powinien zachować się sprzedawca? Czy z powodu wystawienia do sprzedaży rzeczy, której nie ma na stanie ponosi jakieś konsekwencje prawne?

Czytaj więcej...
Czy sprzedawca internetowy ma obowiązek

Czy sprzedawca internetowy ma obowiązek udostępnić konsumentowi regulamin sklepu?

2017-11-14

Kupując produkty przez internet zazwyczaj pojawia się zapis, że akceptujemy regulamin sklepu internetowego. Klikając w link przechodzimy do jego treści. Każdy konsument powinien mieć taką możliwość. Jednak niekiedy są z tym problemy. Czy sprzedawca internetowy ma obowiązek udostępnienia regulaminu sklepu? Co powinien zawierać regulamin? Co w przypadku, gdy w regulaminie znajdują się treści niezgodne z prawem?

Czytaj więcej...
Termin na dostarczenie towaru

Termin na dostarczenie towaru do konsumenta

2017-11-14

Kupując rzecz w sklepie stacjonarnym zazwyczaj dostajemy ją „od ręki”. Nieraz zdarza się, że zamawiamy produkt i czekamy określony czas. Wówczas sprzedawca informuje nas, jak długo może to potrwać. Trochę inaczej jest w przypadku zakupów w e-sklepie. Zdarza się, że oczekiwanie na kupiony produkt wydłuża się. Jaki termin ma sprzedawca na wydanie rzeczy konsumentowi? Co w przypadku, gdy sprzedawca nie wywiąże się ze swojego obowiązku?

Czytaj więcej...

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2019 InfoMarket