Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

Kategorie artykułów

Kategorie

Ile dni ma sprzedawca

Ile dni ma sprzedawca na rozpatrzenie reklamacji?

2017-11-14

Konsument, który korzysta z reklamacji nie musi czekać w nieskończoność na jej rozpatrzenie. Składając reklamację określamy nasze żądania, które są wiążące dla sprzedawcy. Wiadomo, że wadliwy towar daje nam podstawę do wystąpienia  z roszczeniem. Często nie znając swoich praw bardzo długo czekamy na odpowiedź od sprzedawcy. Gdy nasza cierpliwość się kończy próbujemy się z nim  kontaktować, by uzyskać informację, co z naszą reklamacją. Czy to jednak konsument musi dowiadywać się o sposobie rozstrzygnięcia reklamacji? Czy obowiązek ten leży po stronie sprzedawcy? Jaki jest termin na udzielenie informacji? Jakie są skutki nie poinformowania o sposobie rozpatrzenia reklamacji konsumenckiej?

Czytaj więcej...
Reklamacja usług

Reklamacja usług pocztowych

2017-11-14

Powszechnym sposobem robienia zakupów są zakupy przez internet. Wiadomo, że konsument ma również prawo odesłać niechciany produkt w terminie 14 dni. Często korzysta się wówczas z usług poczty, która dostarcza nam paczkę, albo odsyła ją do sprzedawcy. Wartość tych paczek jest bardzo różna. Co w przypadku, gdy paczka nie dotrze do adresata? Albo dotrze z dużym opóźnieniem? Czy możemy reklamować takie usługi? W jaki sposób to zrobić? Jakie prawa przysługują konsumentowi i czego może dochodzić od poczty?

Czytaj więcej...
Wymiana, naprawa, obniżenie ceny

Wymiana, naprawa, obniżenie ceny czy zwrot towaru?

2017-11-14

Konsumenci mogą reklamować towar z tytułu rękojmi. Wiadomo, że wadliwa rzecz może być zwrócona do sprzedawcy. Klient pisząc reklamację opisuje wadę, ale przede wszystkim pisze czego żąda. Z tytułu rękojmi konsument może żądać naprawy, wymiany, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy. Kiedy więc sprzedawca musi wymienić rzecz na nową? Kiedy naprawić wadliwy produkt? A kiedy sprzedawca musi oddać nam pieniądze?

Czytaj więcej...
Czy można zwrócić niechciany

Czy można zwrócić niechciany prezent świąteczny?

2017-11-14

Święta to czas, gdy otrzymujemy mnóstwo prezentów. Wśród nich zdarzają się również te niechciane, nieprzydatne. Często są to bardzo drogie rzeczy. Wtedy zastanawiamy się nad możliwością ich zwrotu i otrzymania gotówki.  Czy możemy zwrócić niechciany prezent? Jakie warunki musimy spełnić, aby otrzymać zwrot gotówki? Czy te same zasady obowiązują przy zwrocie prezentu do sklepu internetowego i do sklepu stacjonarnego?

Czytaj więcej...
Już 10 stycznia 2017 roku nowe przepisy

Już 10 stycznia 2017 roku nowe przepisy o polubownym rozwiązywaniu sporów

2017-11-14

10 stycznia 2017 roku wchodzą w życie przepisy ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiazywaniu sporów konsumenckich. Przepisy te wprowadzają unijną dyrektywę ADR, czyli alternatywnych metod rozstrzygania sporów. Mają one na celu umożliwienie konsumentom łatwego i sprawnego rozwiązywania sporów poza sądami. Będzie to więc niewątpliwie  duże ułatwienie.

Czytaj więcej...
Sposoby zwrotu towaru przez

Sposoby zwrotu towaru przez konsumenta

2017-11-14

Konsument ma prawo zwrócić produkt kupiony w sklepie internetowym. Ma na to określony termin, którego nie może przekroczyć. Sposoby zwrotu towaru do sprzedawcy nie są narzucane. Zdarza się jednak, że sklep wymaga od konsumenta, aby dostarczył produkt osobiście. Czy jest to zgodne z prawem? Czy konsument powinien dostosować się do wymogów narzuconych przez sprzedawcę? Czy może sam decydować o sposobie zwrotu towaru do sklepu?

Czytaj więcej...
Przesłano paczkę bez paragonu,

Przesłano paczkę bez paragonu, czy można odstąpić od umowy?

2017-11-14

Zamawianie produktów w e-sklepach wiąże się z pewnymi niedogodnościami. Przede wszystkim nie widzimy tego, co kupujemy. Poza tym nie mamy wpływu na to, czy paczka jest kompletna tzn. czy zawiera np. paragon, fakturę, dokument gwarancyjny itd. Wiadomo, że sprzedawca ma obowiązek przesłać konsumentowi ww. dokumenty. Co ma zrobić konsument, jeśli do przesyłki nie dołączono paragonu? Czy ma wówczas prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni? Czy sprzedawca może uzależniać możliwość odstąpienia od umowy od przesłania razem z produktem paragonu?

Czytaj więcej...
Jak reklamować towar po

Jak reklamować towar po likwidacji sklepu?

2017-11-14

Wielokrotnie konsumenci stykają się z sytuacją, że sklep w którym kupili produkt uległ likwidacji. Klienci chcą złożyć reklamację, a tam na drzwiach sklepu informacja „w likwidacji” czy „ lokal do wynajęcia”. Wtedy zaczynają się schody. Mamy wadliwy produkt i nie wiemy, co z nim zrobić. Gdzie szukać sprzedawcy? Jak zareklamować produkt? Czy w takich przypadkach przysługują konsumentom jakiekolwiek prawa?

Czytaj więcej...

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2018 InfoMarket