Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

Kategorie artykułów

Kategorie

Nowe prawa konsumentów

Nowe prawa konsumentów

2016-02-04

Od 25 grudnia 2014 r. obowiązuje nowa ustawa o prawach konsumenta. Konsumenci zyskali nowe prawa, a sprzedawcy nowe obowiązki. Nowe prawo będzie miało zastosowanie do wszystkich transakcji zawartych po 24 grudnia 2014 r. Oznacza to, że do transakcji zawartych przed tą datą należy stosować dotychczas obowiązująca ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

Czytaj więcej...
Nowe przepisy o informowaniu o cenach towarów i usług

Nowe przepisy o informowaniu o cenach towarów i usług

2016-02-04

25 lipca 2014 r. weszła w życie nowa ustawa z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług ( Dz.U.2014.915). Tym samym utraciła moc dotychczas obowiązująca ustawa z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach. Nowe przepisy mają na celu ułatwić sprzedawcom wywiązywanie się z niektórych obowiązków. Konsumenci zaś musza przywyknąć do nowej sytuacji i wiedzieć, czego teraz mogą żądać, a czego nie. Jakie więc prawa i obowiązki wprowadza ww. ustawa?

Czytaj więcej...
Sprzedawca ma obowiązek informowania o dodatkowych opłatach

Sprzedawca ma obowiązek informowania o dodatkowych opłatach

2016-02-04

Jako konsumenci często korzystamy z zakupów przez Internet. Jest to prosta i szybka forma nabycia potrzebnych nam rzeczy czy usług .Widzimy cenę za produkt i nie zwracamy uwagi na inne dodatkowe koszty. Niekiedy są one nawet ukryte. Nowa ustawa o prawach konsumenta wprowadziła dla sprzedawców obowiązki informacyjne. Dotyczą one m.in. dodatkowych opłat, które ma ponosić konsument. O czym więc sprzedawca powinien nas poinformować? Na co powinniśmy zwrócić uwagę przy zakupach przez Internet? Jakie są skutki niedopełnienia obowiązku informacyjnego?

Czytaj więcej...
Odstąpienie od umowy z akwizytorem według nowych przepisów

Odstąpienie od umowy z akwizytorem według nowych przepisów

2016-02-04

Coraz częściej zdarza nam się, że ktoś zaprasza na spotkanie podczas, którego będziemy mogli kupić „ rewelacyjne” rzeczy w „rewelacyjnych” cenach. Na specjalnie zorganizowanych pokazach ( nawet w naszym domu) możemy nabyć sprzęt AGD, kołdry itp. Zazwyczaj ulegamy namowom i stajemy się szczęśliwymi posiadaczami różnych przedmiotów. Gdy chcemy zwrócić nasz zakup akwizytor często odmawia jego przyjęcia, powołując się na zastrzeżenia zawarte w umowie. Czy takie działanie jest zgodne z prawem? Czy możemy odstąpić od umowy zawartej z akwizytorem? Ile mamy na to dni? O czym powinniśmy być poinformowani przed dokonaniem zakupu?

Czytaj więcej...
Kto ponosi koszty przesyłki?

Kto ponosi koszty przesyłki?

2016-02-04

Zamawiając towar przez Internet bierzemy pod uwagę jego cenę, ale również koszty przesyłki. Niekiedy produkt jest nam potrzebny „na już” więc wybieramy droższą drogę dostarczenia produktu. Zazwyczaj jest to kurier. Kupując przez Internet mamy prawo odstąpić od zawartej umowy i rzecz odesłać. Tu pojawia się pytanie. Kto ponosi koszty dostarczenia rzeczy do przedsiębiorcy w przypadku odstąpienia od umowy?

Czytaj więcej...
Czego konsument może żądać w przypadku reklamacji

Czego konsument może żądać w przypadku reklamacji według nowych przepisów?

2016-02-04

Już od stycznia 2015 roku zarówno przedsiębiorcom, jak i osobom fizycznym przysługuje rękojmia. Dotychczas osoby fizycznie mogły dochodzić swoich praw z tytułu niezgodności towaru z umową. Rękojmia daje konsumentom określone prawa, nieco inne niż te obowiązujące dotychczas. Czego więc możemy żądać, gdy zepsuje nam się kupiony sprzęt? Jakie obowiązki ma wobec nas sprzedawca?

Czytaj więcej...
Kupując przez internet mamy prawo do zwrotu towaru

Kupując przez internet mamy prawo do zwrotu towaru

2016-02-04

Kupując przez Internet mamy jedno podstawowe uprawnienie, mianowicie prawo do odstąpienia od umowy. Przysługuje ono konsumentom kupującym produkt na odległość, a nie w sklepach tradycyjnych. Mamy więc czas na to, by zastanowić się, czy towar pozostawić, czy też odesłać. W jakim terminie musimy odesłać produkt? Jakie mamy obowiązki wobec sprzedawcy? Ile sprzedawca ma czasu na zwrot naszych pieniędzy? Czy powinniśmy być poinformowani o przysługującym nam prawie?

Czytaj więcej...
Jak konsument może korzystać z gwarancji?

Jak konsument może korzystać z gwarancji?

2016-02-04

Gwarancja to bliźniacza siostra rękojmi. Zarówno gwarancja, jak i rękojmia dają konsumentowi określone uprawnienia. Z którego prawa będziemy korzystać decydujemy sami. Zanim podejmiemy decyzję warto przeanalizować dokument gwarancyjny i kodeks cywilny, by ocenić, co jest dla nas korzystniejsze? Co to jest gwarancja? Jakie daje nam prawa? Jakie obowiązki ma wobec nas gwarant?

Czytaj więcej...

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2018 InfoMarket