Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

Kategorie artykułów

Kategorie

Kto ponosi koszty przesyłki?

Kto ponosi koszty przesyłki?

2016-02-04

Zamawiając towar przez Internet bierzemy pod uwagę jego cenę, ale również koszty przesyłki. Niekiedy produkt jest nam potrzebny „na już” więc wybieramy droższą drogę dostarczenia produktu. Zazwyczaj jest to kurier. Kupując przez Internet mamy prawo odstąpić od zawartej umowy i rzecz odesłać. Tu pojawia się pytanie. Kto ponosi koszty dostarczenia rzeczy do przedsiębiorcy w przypadku odstąpienia od umowy?

Czytaj więcej...
Czego konsument może żądać w przypadku reklamacji

Czego konsument może żądać w przypadku reklamacji według nowych przepisów?

2016-02-04

Już od stycznia 2015 roku zarówno przedsiębiorcom, jak i osobom fizycznym przysługuje rękojmia. Dotychczas osoby fizycznie mogły dochodzić swoich praw z tytułu niezgodności towaru z umową. Rękojmia daje konsumentom określone prawa, nieco inne niż te obowiązujące dotychczas. Czego więc możemy żądać, gdy zepsuje nam się kupiony sprzęt? Jakie obowiązki ma wobec nas sprzedawca?

Czytaj więcej...
Kupując przez internet mamy prawo do zwrotu towaru

Kupując przez internet mamy prawo do zwrotu towaru

2016-02-04

Kupując przez Internet mamy jedno podstawowe uprawnienie, mianowicie prawo do odstąpienia od umowy. Przysługuje ono konsumentom kupującym produkt na odległość, a nie w sklepach tradycyjnych. Mamy więc czas na to, by zastanowić się, czy towar pozostawić, czy też odesłać. W jakim terminie musimy odesłać produkt? Jakie mamy obowiązki wobec sprzedawcy? Ile sprzedawca ma czasu na zwrot naszych pieniędzy? Czy powinniśmy być poinformowani o przysługującym nam prawie?

Czytaj więcej...
Jak konsument może korzystać z gwarancji?

Jak konsument może korzystać z gwarancji?

2016-02-04

Gwarancja to bliźniacza siostra rękojmi. Zarówno gwarancja, jak i rękojmia dają konsumentowi określone uprawnienia. Z którego prawa będziemy korzystać decydujemy sami. Zanim podejmiemy decyzję warto przeanalizować dokument gwarancyjny i kodeks cywilny, by ocenić, co jest dla nas korzystniejsze? Co to jest gwarancja? Jakie daje nam prawa? Jakie obowiązki ma wobec nas gwarant?

Czytaj więcej...
Rękojmia - podstawowe prawo konsumenta

Rękojmia - podstawowe prawo konsumenta

2016-02-04

Konsument ma prawo dochodzenia swoich roszczeń w ramach rękojmi. Obecnie prawo to przysługuje zarówno osobom fizycznym, jak i przedsiębiorcom. Szczegółowe informacje dotyczące rękojmi znajdziemy w kodeksie cywilnym. Kiedy więc możemy złożyć reklamację w ramach rękojmi? Czego możemy żądać? O jakich terminach powinniśmy pamiętać? Kto ponosi koszty dostarczenia wadliwego towaru?

Czytaj więcej...
Rekompensata dla sprzedawcy

Rekompensata dla sprzedawcy

2016-02-04

Kupując produkt przez Internet przysługuje nam prawo odstąpienia od umowy. Według ustawy o prawach konsumenta mamy na to 14 dni. W tym okresie możemy dokładnie sprawdzić zamówioną rzecz i podjąć ostateczną decyzję w kwestii jej zwrotu. Tu może pojawić się problem. W jaki sposób sprawdzamy zamówiony produkt? Czy możemy go rozpakować i sprawdzić, jak np. pralka pierze czy zmywarka zmywa? Jakie mamy w tym zakresie prawa i uprawnienia, a z drugiej strony obowiązki?

Czytaj więcej...
Różnice miedzy gwarancją a rękojmią

Różnice miedzy gwarancją a rękojmią

2016-02-04

Jeżeli kupiony przez nas produkt ma wadę możemy go reklamować. Podstawą do złożenia reklamacji może być rękojmia bądź gwarancja. Sami decydujemy z czego chcemy skorzystać. Sprzedawca nie może nam narzucić podstawy do złożenia reklamacji. Jest to tylko i wyłącznie nasz wybór. Żeby był on dla nas korzystny musimy wiedzieć, co daje nam gwarancja, a co rękojmia. Jakie są więc różnice między tymi dwoma instytucjami prawnymi. Warto to wiedzieć, aby móc racjonalnie korzystać z naszych praw.

Czytaj więcej...
Zasady zwrotu świadczeń przy odstąpieniu od umowy

Zasady zwrotu świadczeń przy odstąpieniu od umowy

2016-02-04

Bardzo ważnym prawem konsumenckim przy umowach zawieranych na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa jest prawo do odstąpienia od umowy. Konsument może więc zrezygnować z zakupu w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru. Przy dokonaniu tej czynności powstają określone obowiązki związane ze zwrotem świadczeń przez sprzedającego i kupującego. Jakie terminy musimy zachować? Czego możemy żądać od sprzedawcy, a sprzedawca od nas?

Czytaj więcej...

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2019 InfoMarket