Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

Kategorie artykułów

Kategorie

Jakie są skutki niepoinformowania konsumenta o prawie do

Jakie są skutki niepoinformowania konsumenta o prawie do odstąpienia od umowy zawartej na odległość?

2016-02-25

Konsument kupując produkt przez internet czy od akwizytora ma czas na zastanowienie się, czy rzeczywiście potrzebuje tego produktu. Ma na to 14 dni, gdyż w tym terminie może odstąpić od umowy bez podawania przyczyny. O tym prawie musimy być poinformowani przez sprzedawcę. Jakie będą skutki, gdy sprzedawca nie poinformuje nas o prawie do odstąpienia od umowy? Czy wówczas możemy w każdej chwili zwrócić rzecz? Czy może prawo to nam nie przysługuje?

Czytaj więcej...
Czy można zwrócić wadliwy towar w ciągu 14 dni?

Czy można zwrócić wadliwy towar w ciągu 14 dni?

2016-02-25

Kupując przez internet wiemy, że przysługują nam pewne prawa. Jednym z nich jest prawo do odesłania towaru w ciągu 14 dni. Nie musimy podawać przyczyny, dlaczego towar zwracamy. W regulaminach sklepów często są zapisy, że towar nie może nosić śladów używania, musi posiadać metki, oryginalne opakowania itp. Co w przypadku, gdy okaże się, że towar jest wadliwy? Czy możemy go odesłać i skorzystać z prawa odstąpienia od umowy w terminie 14 dni? Czy sprzedawca będzie miał obowiązek zwrotu pieniędzy? Czy też w takich przypadkach powinniśmy towar reklamować i żądać uprawnień wynikających z rękojmi bądź gwarancji?

Czytaj więcej...
Podrobiony produkt zamiast oryginału a prawa konsumenta

Podrobiony produkt zamiast oryginału a prawa konsumenta

2016-02-25

Konsumenta często do zakupu produktu zachęca jego niska cena. Chce kupić dobry firmowy sprzęt, ale wiadomo szuka, gdzie najtaniej. Niekiedy produkt tylko wygląda na markowy, a w rzeczywistości nim nie jest. Podrobiony towar zazwyczaj jest bardziej wadliwy niż oryginał. Wykonany jest z zamienników, dlatego jego żywotność jest znacznie krótsza. Możemy świadomie zgodzić się na taki zakup. Problemy powstają wówczas, gdy zostaliśmy wprowadzeni w błąd i zamiast oryginału kupiliśmy podróbkę. Co możemy wówczas zrobić? Jakie prawo nam przysługuje? Na jakie przepisy się powołać? Jaką odpowiedzialność ponosi sprzedawca?

Czytaj więcej...
Koszty transportu i montażu wadliwego towaru

Koszty transportu i montażu wadliwego towaru

2016-02-04

Korzystając z reklamacji w ramach rękojmi zdajemy sobie sprawę, iż sprzedawca musi sprawdzić wadliwy towar. Jeżeli są to drobne produkty nie mamy problemu z ich dostarczeniem . Nie zawsze jednak tak jest. Niekiedy są to produkty o dużych gabarytach. Chcąc skorzystać z reklamacji w ramach rękojmi nie wiemy, czy obowiązek dowozu spoczywa po stronie sprzedawcy, czy konsumenta? Kto ponosi koszty? Co w przypadku, gdy sprzedawca nie odbiera wadliwego towaru? Kto dokonuje demontażu i montażu wadliwego towaru?

Czytaj więcej...
Nowe prawa konsumentów

Nowe prawa konsumentów

2016-02-04

Od 25 grudnia 2014 r. obowiązuje nowa ustawa o prawach konsumenta. Konsumenci zyskali nowe prawa, a sprzedawcy nowe obowiązki. Nowe prawo będzie miało zastosowanie do wszystkich transakcji zawartych po 24 grudnia 2014 r. Oznacza to, że do transakcji zawartych przed tą datą należy stosować dotychczas obowiązująca ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

Czytaj więcej...
Nowe przepisy o informowaniu o cenach towarów i usług

Nowe przepisy o informowaniu o cenach towarów i usług

2016-02-04

25 lipca 2014 r. weszła w życie nowa ustawa z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług ( Dz.U.2014.915). Tym samym utraciła moc dotychczas obowiązująca ustawa z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach. Nowe przepisy mają na celu ułatwić sprzedawcom wywiązywanie się z niektórych obowiązków. Konsumenci zaś musza przywyknąć do nowej sytuacji i wiedzieć, czego teraz mogą żądać, a czego nie. Jakie więc prawa i obowiązki wprowadza ww. ustawa?

Czytaj więcej...
Sprzedawca ma obowiązek informowania o dodatkowych opłatach

Sprzedawca ma obowiązek informowania o dodatkowych opłatach

2016-02-04

Jako konsumenci często korzystamy z zakupów przez Internet. Jest to prosta i szybka forma nabycia potrzebnych nam rzeczy czy usług .Widzimy cenę za produkt i nie zwracamy uwagi na inne dodatkowe koszty. Niekiedy są one nawet ukryte. Nowa ustawa o prawach konsumenta wprowadziła dla sprzedawców obowiązki informacyjne. Dotyczą one m.in. dodatkowych opłat, które ma ponosić konsument. O czym więc sprzedawca powinien nas poinformować? Na co powinniśmy zwrócić uwagę przy zakupach przez Internet? Jakie są skutki niedopełnienia obowiązku informacyjnego?

Czytaj więcej...
Odstąpienie od umowy z akwizytorem według nowych przepisów

Odstąpienie od umowy z akwizytorem według nowych przepisów

2016-02-04

Coraz częściej zdarza nam się, że ktoś zaprasza na spotkanie podczas, którego będziemy mogli kupić „ rewelacyjne” rzeczy w „rewelacyjnych” cenach. Na specjalnie zorganizowanych pokazach ( nawet w naszym domu) możemy nabyć sprzęt AGD, kołdry itp. Zazwyczaj ulegamy namowom i stajemy się szczęśliwymi posiadaczami różnych przedmiotów. Gdy chcemy zwrócić nasz zakup akwizytor często odmawia jego przyjęcia, powołując się na zastrzeżenia zawarte w umowie. Czy takie działanie jest zgodne z prawem? Czy możemy odstąpić od umowy zawartej z akwizytorem? Ile mamy na to dni? O czym powinniśmy być poinformowani przed dokonaniem zakupu?

Czytaj więcej...

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2019 InfoMarket