Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

Kategorie artykułów

Kategorie

Konsument odebrał uszkodzoną przesyłkę

Konsument odebrał uszkodzoną przesyłkę

2016-02-04

Zamówienie produktu przez internet jest powszechnym sposobem nabywania rzeczy. W domu zjawia się kurier, przynosi nam paczkę pod same drzwi. Jeszcze tylko potwierdzenie odbioru i mamy nasz zakup. Problem zaczyna się, gdy po rozpakowaniu pudełka okaże się, że rzecz jest uszkodzona. Co możemy w takiej sytuacji zrobić? Czy przysługują nam jakieś prawa? Kto będzie ponosił odpowiedzialność za uszkodzoną rzecz?

Czytaj więcej...
Czy konsument ponosi koszty nieuzasadnionej reklamacji?

Czy konsument ponosi koszty nieuzasadnionej reklamacji?

2016-02-04

Jeżeli okaże się, że kupiony przez nas produkt jest wadliwy możemy go zareklamować. Prawo daje nam możliwość wymiany produktu na nowy, czy też żądanie jego naprawy. Niekiedy przed złożeniem reklamacji powstrzymuje nas obawa poniesienia dodatkowych kosztów. Czy musimy zapłacić sprzedawcy w przypadku nieuzasadnionej reklamacji? Czy sprzedawca może zażądać od nas pokrycia kosztów np. dojazdu serwisanta? Czy reklamacja jest w całości bezpłatna?

Czytaj więcej...
Jakie obowiązki ma sprzedawca wobec konsumenta?

Jakie obowiązki ma sprzedawca wobec konsumenta?

2016-02-04

Świadomy konsument powinien znać swe prawa. Umożliwi to łatwiejsze ich wyegzekwowanie od sprzedawców. Często nie jesteśmy świadomi, czego możemy żądać w ramach zawieranych umów sprzedaży. Prawo nakłada wiele obowiązków na sprzedawców. Ma to na celu przede wszystkim ochronę konsumentów, jako tę słabsza stronę. Czego więc możemy domagać się od sprzedawcy? Jakie obowiązki ma wobec konsumentów?

Czytaj więcej...
Kupujący przedsiębiorca też ma swoje prawa

Kupujący przedsiębiorca też ma swoje prawa

2016-02-04

Kupując produkty powinniśmy zwracać uwagę na to, czy kupujemy, jako przedsiębiorcy, czy jako osoby fizyczne. W obecnym stanie prawnym mamy do czynienia z rękojmią w ramach, której możemy dochodzić praw z tytułu wad produktów. Jednakże są pewne różnice między rękojmią dla przedsiębiorców a rękojmią dla konsumentów. Ponadto pewne uprawnienia przysługują jedynie konsumentowi. Na, co więc powinniśmy zwracać uwagę kupując produkt w celach związanych z prowadzoną przez nas działalnością gospodarczą? Jakie prawa nam przysługują, a z których nie możemy, jako przedsiębiorcy korzystać?

Czytaj więcej...
Jak reklamować towar po raz kolejny?

Jak reklamować towar po raz kolejny?

2016-02-04

Konsument może dochodzić swoich praw w ramach rękojmi. Reklamacja wadliwego towaru jest podstawową czynnością, która ma na celu usunięcie wady. Nowe prawo konsumenckie daje nam szerokie możliwości. Wato więc z nich korzystać. Co w przypadku, gdy towar zepsuje się po raz kolejny? Jakie przysługują nam prawa? Czy sprzedawca może odmówić naprawy lub wymiany rzeczy?

Czytaj więcej...
Zadatek czy zaliczka - co wybrać

Zadatek czy zaliczka - co wybrać

2016-01-12

Kupując telewizor albo pralkę klientom zdarza się wpłacać sprzedawcy w sklepie część pieniędzy z góry, a dopiero później regulować całą należność. Mało komu przychodzi do głowy, czy przykładowe 500 zł za telewizor to już zadatek czy jeszcze zaliczka.

Czytaj więcej...

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2018 InfoMarket